• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blower om auto te drogen

Persoonlijk vind ik die blazers een beetje lachwekkend en m.i. zeker niet tijdbesparend. Mijn aanpak is redelijk simpel, zodra ik de auto gewassen heb en vervolgens heb afgespoten rij ik een klein blokje om. Op deze manier is het meeste water allang van de auto afgerold (de auto staat natuurlijk altijd in de bescherming) en is het drogen met de bekende doeken een snelle klus icm een DS (meestal sonax BSD).
 
Gewoon goed afspoelen... Hoef je ook geef blokje om.. En loop je ook geen risico dat er viezigheid op de auto komt!
 
@Renzo 4000 Ben je dan niet bang dat er toch weer viezigheid op je auto komt die met het drogen beschadigingen kunnen veroorzaken? En welke blower heb je gebruikt?
 
Op de juiste manier afspoelen van een auto die in de bescherming staat scheelt al een hoop. Daarna de randen/kiertjes/etc. kunnen droogblazen lijkt mij ook wel iets wat een hoop ergernis kan voorkomen en minder risico omdat je niet met een droogdoek aan de gang hoeft.

Ik rijd nooit auto's droog. Je natte auto pakt onderweg altijd bende op in de druppels.


Greetz
 
Hier de Air force blaster 4 hbp. Heerlijk ding. Spiegels, banden en velgen en niet te vergeten de deurbinnenkanten. Maar ook de grill of de motor zelf. Heerlijk om die droog zonder druppels te hebben. Niet goedkoop maar wel een fijn ding. Wel veel herrie. Ik gebruik hem ook om de huisradiatoren sfofvrij te blazen
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik denk dat er ietwat hypocriet gereageerd wordt op het eventueel lichte vervuiling wat op de auto zou kunnen komen tijdens het droogrijden. Ik moet zeggen dat ik dit op een industrieterrein doe en niet ergens achteraf in een boeren gebied oid. En dan nog, als jullie auto vies is en jullie gaan hem eerst afspuiten ... wat denk je wat daar het effect van is? Je blaast dan ook met (aldanniet met hoge druk) hoge snelheid het zand en vuiligheid van de lak. Daarna ga je met washmitt evengoed over de lak, hoe secuur en voorzichtig je ook bent je ontkom niet aan het feit dat vervuiling dan nog aanwezig is en lichte krassen/swirls kunnen veroorzaken. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met mijn methode, maar ook hiervoor geldt zoveel mensen, zoveel wensen. Mijn punt was vooral bedoeld dat je ook moeilijk kan doen om het moeilijk doen met zo'n blower ;)
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Ik had er nog nooit 1 gebruikt. Nu de SideKick wel en vind het super, de herrie valt mee, laatste restjes water is nog geen kwart klamme droogdoek.vroeger reed ik ook droog maar nu nooit meer, ik vind het niet handig.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
@Renzo 4000, daarom doen we eerst foamen of een voorwas gebruiken. Om de meeste vervuiling tochless te verwijderen.

Dat jij een blower lachwekkend vind is jou mening natuurlijk. Echter gaat het bij detailen niet om de snelheid maar om het resultaat. Dus die 15min max die ik langer bezig ben maakt mij niks uit.

Wat de meeste hier bedoelde is ook dat jij een blokje rijd en vervolgens een droogdoek gebruikt waar je krassen/swirls mee KAN veroorzaken. Wij hadden het dus niet over het vooraf afspoelen.
 
De Corsa van Thunderbirdin staat in de MOHS. Na het afspoelen even het ergste water er met de Sidekick afblazen, dan drogen met de Monello droogdoek en tot slot de kieren, naden en velgen even goed droogblazen met de Sidekick. Fluitje van een cent. Ben er erg tevreden over
 
  • Leuk
Reactions: Altos en tembaco
Ik denk dat er ietwat hypocriet gereageerd wordt op het eventueel lichte vervuiling wat op de auto zou kunnen komen tijdens het droogrijden. Ik moet zeggen dat ik dit op een industrieterrein doe en niet ergens achteraf in een boeren gebied oid. En dan nog, als jullie auto vies is en jullie gaan hem eerst afspuiten ... wat denk je wat daar het effect van is? Je blaast dan ook met (aldanniet met hoge druk) hoge snelheid het zand en vuiligheid van de lak. Daarna ga je met washmitt evengoed over de lak, hoe secuur en voorzichtig je ook bent je ontkom niet aan het feit dat vervuiling dan nog aanwezig is en lichte krassen/swirls kunnen veroorzaken.

Er zit toch wel een behoorlijk verschil tussen een natte washmitt en een droge droogdoek!
 
@Renzo 4000 Ik snap dat je ook op andere manieren swirls kan veroorzaken, en als droogrijden voor jou werkt dan zou ik dat ook zeker niet veranderen. Misschien had je mijn vraag over het hoofd gezien, maar welke blazer heb jij gebruikt?
 
De Corsa van Thunderbirdin staat in de MOHS. Na het afspoelen even het ergste water er met de Sidekick afblazen, dan drogen met de Monello droogdoek en tot slot de kieren, naden en velgen even goed droogblazen met de Sidekick. Fluitje van een cent. Ben er erg tevreden over
Daar is de sidekick ook voor gemaakt ;)
 
Vandaag de hele auto droog geblazen na het wassen (Skoda Octavia III) inclusief kieren en wielen...echt een fijn apparaatje die SideKick!
De auto even nagelopen met Perfetto en de auto staat er weer super bij, banden zijn zelfs droog.
Ook superfijn vind ik dat de ramen mooi droog zijn zonder watervlekken of resten druppels van de ruitenwissers en dergelijke.
Ook het interieur vlak voor het stofzuigen even doorgeblazen, ook handig!
 
Ik heb vandaag de blaas functie van de Vac N Blo geprobeerd op een S65 AMG na het wassen. HEERLIJK! Niet meer zonder. De 3,60m slang die ik heb gebruikt is ideaal.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@tembaco je SideKick zal wel stof gaan vangen in een donker hoekje vermoed ik. Heb je veel moeten "ombouwen" van suck naar blow?