• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW 340i xDrive M Sport

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.989
193
47
Den Haag
Afgelopen weekend stond deze prachtige BMW 340i xDrive M Sport op het programma voor een full detail.

De auto bij aanvang:
zoals ik zo vaak afspreek, is de auto vrijdagmiddag bij mij thuis neergezet (hier staat 'ie veiliger dan s'avonds op een verlaten industrieterrein...) zodat ik deze zaterdagochtend mee kan nemen naar mijn werk. Dit is slechts een ritje van 5 minuten, maar in deze auto echt geen straf. Een dikke 3.0 liter 6 cilinder met 326 pk onder de motorkap :innocent:

foto 01.jpg


foto 02.jpg


Foamen, wassen, de-ironizen:
Het is goed op de foto's te zien dat het nog vroeg was, ik ben om 07:00 uur begonnen...Mijn buren (auto verhuurbedrijf) beginnen ook rond die tijd. Zoek het verschil...de stoeprand detailer of een "luxe" inpandige wasplaats : unamused:
En helaas, ik mag/kan geen gebruik maken van hun ruimte aangezien zij de hele dag door auto's en bussen staan te wassen.

- foamen Kenotek i.c.m. Monello Lancia 2.0
- wassen ValetPro shampoo
- Kenotek de-ironizer
- diverse washmitts en borstels

foto 03.jpg

foto 04.jpg

Nadat het hele was proces achter de rug was, alles opgeruimd en vlug naar binnen gegaan, het regende en het was goed fris.

Kleien:
van de lak kwam niet echt heel veel vuil vanaf.
- Dodo Juice SN klei
- Poorboy's World Spray&Wipe

foto 05.jpg


Lakdiktemeting:
de BMW zit nog prima in zijn jasje, niet dun, niet dik, gewoon prima waardes

foto 06.jpg


Staat van de lak:
de lak had overal swirls en op de motorkap wat lichte hologrammen, voor de rest geen schokkende defecten.


foto 07.jpg


foto 08.jpg


Polijsten:
aangezien ik al vaker te maken heb gehad met harde (Duitse) lakken, was deze BMW geen uitzondering. Dus een heel arsenaal aam polijstmiddelen, pads en machines uit de kast gehaald die hun kunstjes mochten vertonen.

foto 09.jpg


De lak werd in een aantal stappen gepolijst. Diverse voor, tijdens en na foto's.

foto 010.jpg


foto 011.jpg


foto 012.jpg


De auto is rijkelijk voorzien van hoogglans zwarte trims en deurstijlen. Ontzettend mooi, zeker i.c.m. deze kleur lak en model auto, maar ze zijn oh zo gevoelig.
De deurstijlen werden meermaals met een fijne polish en pad behandeld.
Zo zonder directe lichtbron lijken de stijlen netjes, maar de Monello Faro inspectielamp is streng en onthuld álles.

foto 013.jpg


foto 014.jpg


Interieur:
het interieur verdiende ook de nodig aandacht.
- gestofzuigd
- alle kunststof delen gereinigd met Nanolex Interior Cleaner.

foto 018.jpg


De M Performance uitlaat sierstukken schoon gemaakt en beschermd.
- Great Lion Metal Polish
- Poorboy's World Wheel Sealant

foto 016.jpg


Onder de motorkap is de boel schoon gemaakt met APC, diverse kwasten/borstels/doeken en naderhand behandeld met Koch Chemie PSS.
(en ja, er zitten nog hologrammetjes op de neus, maar die zijn naderhand nog behandeld ;) )

foto 017.jpg


Bescherming.
Nadat ik klaar was, werd de lak ontvet met Gyeon Prep en daarna voorzien van 2 laagjes Waxaddict Graphite.

foto 015.jpg


De glans en reflectie zit we weer goed in/op/aan :cool:

foto 019.jpg


De welbekende puntjes op de i:
- alle ramen gereinigd met Monello Cristallino Glass Cleaner
- banden voorzien van een laagje Gyeon Tire
- alle (deur) sponningen, kieren, instaplijsten schoon gemaakt

En toen kon de auto naar buiten....
 
Laatst bewerkt:
BMW 340i (129).jpg


BMW 340i (130).jpg


BMW 340i (131).jpg


BMW 340i (132).jpg


BMW 340i (133).jpg


BMW 340i (134).jpg


BMW 340i (135).jpg



Aangezien het begon te regenen en daarna met bakken uit de lucht bleef komen en ik perse de auto droog aan de eigenaar wilde overhandigen, zat er niets anders op dan de auto weer binnen te stallen. Daar nog een paar foto's gemaakt.

BMW 340i (150).jpg


BMW 340i (151).jpg


BMW 340i (152).jpg


BMW 340i (153).jpg


BMW 340i (154).jpg


BMW 340i (155).jpg


BMW 340i (156).jpg


BMW 340i (161).jpg


BMW 340i (162).jpg


BMW 340i (163).jpg


BMW 340i (164).jpg




Zo, dit was 'em dan, de laatste detail van het jaar. Het wordt veels te laat licht, het wordt vroeg donker, het weer is bar en boos. Een goede reden voor mij om dit seizoen af te sluiten. Ik hoop dat jullie genoten hebben van de vele details die de revue gepasseerd hebben afgelopen jaar :)

Wellicht tot volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
Staat er weer TOP bij met een mooi verslag en goede foto's heerlijke dikke blinkende beamer.
De uren goed besteed en met een mooi resultaat (loon naar werken).
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Strakke bak weer! Dus nu is het de bedoeling dat we even afkicken van jouw verslagen :oops:

Succes met de detailkriebels dan :joy:

Ziet er top uit en die details zoals de uitlaatstukken zijn awesome! Good job (again)!
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless