• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E90 320d

Alex

Detailing trainee
11 apr 2016
26
45
Sneller dan gedacht toch nog een auto onder handen genomen! Normaalgezien was het na mijn V40 de beurt aan de X1, maar er is een andere BMW tussengekomen. En wat voor één…
Een BMW E90 320d. Ondertussen al enkele jaartjes oud, en de eigenaar had zelf niet echt zin om hem onder handen te nemen.

Het was al snel te merken dat deze E90 een echt krasfeest was… Vreselijk!
DSC_0457.JPG
DSC_0489.JPG


Toch met goede moed beginnen wassen! Aangezien de eigenaar de dag ervoor naar de carwash geweest is –omdat hij dacht dat ik dat niet meer zou moeten doen- was de auto vrijwel schoon en had het geen nut om foto’s te nemen van voordien, spijtiggenoeg. :confused:
Natuurlijk heb ik hem helemaal opnieuw gewassen met de Lavare Shampoo van Monello en de Washmitt van hetzelfde merk. Nog steeds zeer tevreden over de washmitt en de Silk Dryer van Gyeon.

Het kleien kon beginnen! De kleiset van Monello en de Spray and Wipe van Poorboys World. Ik dacht dat de V40 vuil was… Maar in vergelijking met de E90, bleek de Volvo toch nog wel vrij schoon te zijn! Zo zag de klei eruit na twee deuren…
DSC_0496.JPG

Denk dat er te concluderen valt, dat het kleien wel eens hoognodig was…

De volgende stap was natuurlijk de Raffini Mezzo Polish van Monello, aangebracht met de Monello Easy Detailing Duo Cutting and Finishing pad (met de Cutting kant). Was zeer benieuwd naar het resultaat aangezien het een echt Swirlfeest was.
Naar mijn mening, kon deze wagen de straffere Polish gebruiken, evenals een DAP (die ik –nog- niet in bezit heb). Maar heb toch manueel mijn best gedaan!

De krassen achter de handgreep bleken hardnekkiger dan gedacht en zijn maar beperkt weggegaan spijtiggenoeg.
Deurgreep.jpg


Toch was er naar mijn mening een duidelijk verschil te merken met de Polish.
DSC_0504.JPG
De linkerkant was nog niet behandeld, de rechterkant wel. Voor mij is de rechterkant veel duidelijker en scherper dan de rechterkant.

Vond het ook eens de moeite waard om naar de uitlaatpijp te kijken, heb deze behandeld met een oude applicator en de Prof. Polish van Poorboys World. Geen ‘wauw-effect’ maar het ziet er toch al ietsje beter uit:
Uitlaat.jpg


Vervolgens nog een Glaze aangebracht (Auto Finesse) met de Del Ufo XL Foam Applicator. Dit product werkte ook perfect voor de rare ‘uitslag’ op de raamstijlen en aan de zijspiegels.
320d1.jpg


Nog ’n laagje Poorboys World Natty’s Paste Wax Blue erop, aangebracht met een andere Del Ufo XL, en de BMW was weer good to go!

De lak na al deze stappen:
DSC_0537.JPG


Wat algemene foto’s na de behandeling:
DSC_0509.JPG
DSC_0531.JPG
DSC_0534 (2).JPG


En helaas viel er enkele uurtjes later wat regen, maar leverde wel een leuke beading op! :cool:
DSC_0544.JPG


Die kan er weer tegen aan!
(Misschien iets te veel foto's bij deze post, zal me volgende keer proberen te beperken :no_mouth:)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy