• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW e90. My first show off

Jiro

Detailing addict
18 jun 2015
52
65
47
2 weken geleden kwam ik op dit forum terecht. Ik was zeer verbaasd hoe sommige hun auto zo mooi kregen. En aangezien wij onlangs een andere auto hebben gekocht...dat moet ik ook gaan doen. Qua onderhoudt ben ik al erg secuur en doe ik eerder iets teveel dat te weinig. Nou de buitenkant verdient dat ook natuurlijk.

Auto
  • BMW e90, 320D
  • High executive, comfort pakket, licht pakket, advanced pakket.
  • Xenon
  • Elec. stoelen+geheugen
  • navigatie pro
  • Open dak
  • Velgen 18 inch voor 225 en achter 255
Ik heb vorige week een topic aangemaakt me de vraag voor advies voor een detail kneus :-"

Ik heb zo'n 99.9% van de adviezen overgenomen en ben blij dat ik dat gedaan hebt. Nogmaals bedankt allemaal :)^:)^

Producten
  • Dodo - born to be mild
  • Mothers clay kit. 160gr clay+lube
  • Poor boys prof polish
  • Collinite 845
  • Gryeon - q2m cure
  • 6 x monello MF doeken 45x45. groene en witte
  • 1 x 80x70 Monnelo drying towel
  • Foam black pad - om de prof polish te verwerken
  • Witte foam - voor de wax
  • Mequires glas reiniger
  • Monnenlo thick mitt
  • Grote 19L witte emmer+grid guard
Vergeten te kopen:
  • Non ferro velg reiniger
  • Handschoenen
  • Nog iets dat ii niet weet? pls let me know :)
Stappen:
  1. Alles klaar leggen in de gang. Alle doeken in de plastieken bak+deksel
  2. De oprit nat spuiten, zodat er geen zand opwaait
  3. Auto afgespoten met de HD
  4. Wassen met dodo en de thick mitt. 1 emmer met 6L warm water sopje. En de ander ~half vol uitwassen.
  5. Emmers leeg gegooit en nog een keer gewassen
  6. Kleien+lube tot ik geen ruwe plekjes meer voelde
  7. Auto helemaal afgedroogd
  8. Met de zwarte pad de polish aangebracht. Ik ben begonnen met de voorkant. Paneel per paneel, anders zie ik niet waar ik geweest was.Dan buffen met een schone MF doek. Daarna 2 deuren+zij skirt. Weer poetsen met de doek etc etc. Kant van de doek gebruikt met korte stof.
  9. De auto helemaal nagelopen met een schone doek met de langs stof
  10. Met de witte foam soft pad de wax aangebracht. Heb een dun laagje aangebracht over de hele auto
  11. Buffen met een schone doek met de korte zijde
  12. Hele auto nagelopen met een andere schone doek met de lange vezels
  13. Even rond de auto gelopen en genieten....WOWW f*k yeahhh 8-())
  14. De vrouw erbij gehaald en die was ook erg verbaasd hoe mooi het is geworden
  15. Samen langs de auto gelopen en ze wees nog een aantal plekjes aan doe gebuft moesten worden
  16. Met de Gryeon q2m cure....zat ff te zoeken hoe dit aangebracht moest worden. Ik had 2 doeken. 1 doek spoot ik de Gryeon op en begon met de voorkant in te smeren. Daarna met een schone droge doek met lange vezels afnemen. Later deed ik het anders bij de deuren. Ik spoot de Gryeon op de panelen smeerde deze uit en nam deze later af met de droge doek
  17. Shines like a mofo :-D
  18. Ik had dus geen velgen reinger. Dus warm water een spons gepakt en dodo erbij. De velgen zo met de hand schoon gemaakt
  19. Droog gemaakt
  20. Ingespoten met Gryeon en afgenomen.
  21. Doesn't look bad at all, but not satisfied so to be continued , want ik wil ze er helemaal afhalen. Dan schoon maken van buiten en binnen. Dan insmeren met wax en Gryeon
Filmpje met wat water

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Netjes! Ik zou ook nog iets voor je banden nemen, staat mooi. Ikzelf houd niet van overdreven glimmende banden, gyeon tire vind ik mooi spul. En bij de non ferro nog een mooie velgenborstel erbij!
 
Die Gyeon Tire blijft langer zitten dan Pb bold&bright voor mijn gevoel. Voor het plastic interieur gebruik ik PB Natural Look (licht verdund 2:1).
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik vind glimmende banden niet mooi. Velgen borstel staat wel op de lijst.

Wat moet ik na de wax aanbrengen om nog meer glans te krijgen?
 
Polijsten=resultaat maw door machinaal te gaan polijsten verkrijg je meer glans.
Na de wasbeurt kun je ook de lak nalopen met PB QD+ door weinig op een mf doek te sprayen inwrijven van de lak en gelijk weer afnemen anders krijg je strepen.
 
Mooi resultaat! Fraaie wagen.
Volgende keer zou ik eerder de witte pad voor de polish gebruiken en de zwarte voor de wax.
 
Gyeon Tire is meer mat zwart.
Om meer glans in de lak te verkrijgen zul je machinaal moeten gaan polijsten.
 
Lekker bezig man!... Hij staat er mooi bij ;)

nu oppassen dat je niet verslaafd word :)
met zijn goedkopere hobbies haha
 
Jiro;n425108 zei:
Ik vind glimmende banden niet mooi. Velgen borstel staat wel op de lijst.

Wat moet ik na de wax aanbrengen om nog meer glans te krijgen?


Glimmende banden vind ik ook niet mooi, maar mooie zwarte wel, staat strak onder een blinkende auto!
 
Dennis84;n425114 zei:
Mooi resultaat! Fraaie wagen.
Volgende keer zou ik eerder de witte pad voor de polish gebruiken en de zwarte voor de wax.
Wat is de reden daarvan?

Beide werden sponsig na 2/3 van de auto gedaan te hebben.

Ik had alleen de before foto's. Nu ook met de after foto's.

Foutje bedankt X-]
 
Dennis84 en Jiro

Als ik me niet vergis heeft Jiro deze https://www.Carclean.com/product/Monello/Edgeless_Soft_Foam_Hand_Applicator_MONELPAD_102026 pad gebruikt voor de wax en deze https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Finishing_Hand_Pad_Black_MHPB_101164 voor de Prof Polish. Jiro heeft dus niet de witte polishing pad gebruikt en dat is denk ik wat Dennis dacht. Correct me if I'm wrong!
 
Klopt. Ik heb deze gebruikt voor de wax
https://www.Carclean.com/product/Monello/Edgeless_Soft_Foam_Hand_Applicator_MONELPAD_102026

En die andere polish
 
Ah ok ik dacht inderdaad de witte polish handpad. Deze zou ik ook adviseren voor de Prof Polish hoor. Sowieso vind ik die handpads veel lekkerder werken dan de ronde.
 
Nadeel van detailen van een 2e handse auto is al die kleine beschadigingen die je dan tegenkomt..Steenslag ed. Die krijg ik met de hand niet weg zeker?

Is dat aanstippen en dan machinaal polijsten?
 
Daar komt wel meer bij kijken... Steenslag kan je verwijderen (helemaal strak krijg je het niet meer) door het aan te stippen... Dan te wetsanden en dan machinaal polijsten!

En dat is een hele versnelde uitleg ;)

Voor dat je daar aan begint moet je wel even wat ervaring op doen met machinaal polijsten...