• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW M3 E46

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Goedenavond,

Vandaag mocht ik een detail op locatie gedaan (in Wuppertal) bij een goede vriend van mij. Die heeft een Phoenixgelbe BMW M3, en de laatste keer dat die een boenbeurt heeft gekregen, was 3 jaar geleden nadat ik de Step1/2/3 handmatig had gedaan.

Enfin, vanmorgen om 7 uur op weg, om rond 8 uur aan te komen in Wuppertal. Eerst lekker ontbeten bij hem, daarna met de M3 naar de hal gereden, want het regende (eigenlijk de hele dag), dus lekker binnengezet. De auto bij aanvang:


001-3.jpg


Zoals je kunt zien, was de auto niet vies, aangezien hij altijd in een verwarmde garage overnacht (en dit gewoon de hobby auto is, en dus alleen voor de "mooi-weer" ritjes bedoelt is).
Intererieur zag er ook netjes uit, dus heb alleen hoeven stofzuigen, en tussen de ventilatieroosters wat stof weggehaald, voor de rest met met Meguiars Quick Interior Detailer de rest behandeld, met APC 1:10 een vlek uit de kofferbakbekleding verwijderd, en dan zijn dit de foto's:

012-2.jpg

019-3.jpg

020-2.jpg


De motorkap maar eens geopend om te kijken hoe de 343 trappelende paardjes er bij lagen, maar ze lagen er eigenlijk redelijk schoon bij:

014-4.jpg


Weinig schokkends te melden daarover.

Daarna auto naar een andere hal gereden, en eerst maar de wielkasten netjes ontvet, wat overigens een crime is bij een auto die enorm verlaagd is en vóór 255/19 en achteraan 295/19 heeft:

IMG_3306.jpg

IMG_3307.jpg


Auto daarna mooi gewassen met 2 emmer methode en daarna ziet het er zo uit:

IMG_3314.jpg


Je zou zeggen schoon, maar dat was het dus niet, aan de voorkant had ie ontzettend veel teerpuntjes zitten en vliegenlijkjes, dus met de Mothers klei eerst de hele auto behandeld, bleek toch meer vuil in te zitten als ik dacht:

P1030726.jpg

P1030727.jpg

P1030729.jpg


Toen de auto maar beginnen af te plakken, wat een werk....

IMG_3317.jpg

IMG_3318.jpg


En een test spot gemaakt. Aangezien de auto zo goed als geen krasjes vertoonde, eerst maar eens rondje witte pad met Monello Mezzo gedaan, glans kwam al enorm opzetten, en de kleine krasjes die er op zaten, waren in 1 hit meteen weg:

IMG_3323.jpg

IMG_3325.jpg

IMG_3326-1.jpg


Daarna op pad groen de Monella Finale gedaan en toen zag het er al een stuk glanzender uit:

P1030741.jpg

IMG_3328-1.jpg

P1030747.jpg


De auto afgewerkt met de Techwax en getopped met de M26. Banden gedaan met Tyregel en natuurlijk de ruiten gedaan, en toen zag het er allemaal zo uit:

P1030752.jpg

P1030752.jpg

P1030754.jpg

P1030755.jpg

P1030756.jpg

P1030758.jpg

P1030761.jpg

P1030763.jpg

P1030770.jpg

P1030771.jpg

P1030773.jpg

P1030774.jpg



Toen we bezig waren, kwam ook een andere vriend van ons aan, en die heeft dus ook meteen geregeld dat ik zijn auto mag gaan doen. Word dan een detail in Bochum, gaat dan om deze BMW 1 M:

023-2.jpg


Dus bovenstaande auto word waarschijnlijk de volgende, zoals het er nu naar uitziet !

Bedankt voor het lezen !
 
De auto ziet er heel mooi opgeknapt uit :cool:

Van welk bouwjaar is ie ? (3 jaar geleden....3 jaar oud dus ? )

Ofwel is de lak van deze BMW erg zacht of stonden er echt nauwelijks swirls in de lak , want jouw stukken die je polijst lijken mij echt wel groot . De stukken die ik polijst zijn minstens de helft kleiner . Ben je dan ook zeker dat de swirls echt weg zijn ?

Heb je ook afgenomen met een produkt dat de oliën weghaalt van de polish ?

Heb je geen "testritje" mogen maken :weetniet

Ik denk dat er velen onder ons graag zo'n mooi onderhouden auto een detailbeurt zouden willen geven :-"
 
Auto is van 2003, en is de 2e auto, word alleen mee in de zomer gereden, daardoor was de auto ook in een hele goede staat.
Heb al vrij vaak gereden in deze auto (is van een goede vriend van mij), dus weet uit ervaring dat het een kanon is. :)^
Auto had nauwelijk swirls, en die er in zaten, zijn er netjes uit gegaan.
 
1 - wat een waanzinnig mooie gele bmw is dat zeg. Heb het niet snel ( inmiddels hier 5 miljoen bolides voorbij zien komen ), maar bij eerste plaatje was ik stiekem wel een beetje :heart_eyes:
2 - net verslag met goede foto's en dito verhaal, ik vind dat je wel trots mag zijn !
 
Tja, ik zelf vind dit ook een geweldige auto, die kleur + de verlaging + 19" BBS Le Mans is in mijn oordeel echt 100% smaak !!

Maar ja, die kleur, you hate it or you love it....
 
Insane J zei:
heel vet apparaat, vette kleur ook! werk je alleen met de dap of ook met de rotary?

Tot nu toe alleen met de DAP 900, Rotary heb ik nog niet, wil die nog wel halen, maar ga t.z.t eerst een oude motorkap halen waar ik flink op kan oefenen, heb al gehoord dat een Rotary toch niet zo "idiotproof" is als een DAP.

Maar ik heb tot nu toe het geluk gehad dat alle auto's die ik gehad heb of echt in topstaat waren (dus de duurdere modellen) en de andere auto's, daar gingen gelukkig de kleine krasjes en de swirls makkelijk uit met de DAP.
 
Fantastisch resultaat en auto. Ik vind die kleur geweldig. Hij ligt me net wat te laag en de banden zijn iets getrokken lijkt het wel. Verder blijft dit één van de mooiste BMW's ever en hij krijgt steeds meer een klassieker status.
 
my dreamcar ! ik zou hem het liefst ooit hebben in het estoril blau ! , mijn stiefmoeder had vroeger een m3 e46 cabrio in het estoril blau ! echt een pracht van een auto !