Goedenavond,
Vandaag mocht ik een detail op locatie gedaan (in Wuppertal) bij een goede vriend van mij. Die heeft een Phoenixgelbe BMW M3, en de laatste keer dat die een boenbeurt heeft gekregen, was 3 jaar geleden nadat ik de Step1/2/3 handmatig had gedaan.
Enfin, vanmorgen om 7 uur op weg, om rond 8 uur aan te komen in Wuppertal. Eerst lekker ontbeten bij hem, daarna met de M3 naar de hal gereden, want het regende (eigenlijk de hele dag), dus lekker binnengezet. De auto bij aanvang:
Zoals je kunt zien, was de auto niet vies, aangezien hij altijd in een verwarmde garage overnacht (en dit gewoon de hobby auto is, en dus alleen voor de "mooi-weer" ritjes bedoelt is).
Intererieur zag er ook netjes uit, dus heb alleen hoeven stofzuigen, en tussen de ventilatieroosters wat stof weggehaald, voor de rest met met Meguiars Quick Interior Detailer de rest behandeld, met APC 1:10 een vlek uit de kofferbakbekleding verwijderd, en dan zijn dit de foto's:
De motorkap maar eens geopend om te kijken hoe de 343 trappelende paardjes er bij lagen, maar ze lagen er eigenlijk redelijk schoon bij:
Weinig schokkends te melden daarover.
Daarna auto naar een andere hal gereden, en eerst maar de wielkasten netjes ontvet, wat overigens een crime is bij een auto die enorm verlaagd is en vóór 255/19 en achteraan 295/19 heeft:
Auto daarna mooi gewassen met 2 emmer methode en daarna ziet het er zo uit:
Je zou zeggen schoon, maar dat was het dus niet, aan de voorkant had ie ontzettend veel teerpuntjes zitten en vliegenlijkjes, dus met de Mothers klei eerst de hele auto behandeld, bleek toch meer vuil in te zitten als ik dacht:
Toen de auto maar beginnen af te plakken, wat een werk....
En een test spot gemaakt. Aangezien de auto zo goed als geen krasjes vertoonde, eerst maar eens rondje witte pad met Monello Mezzo gedaan, glans kwam al enorm opzetten, en de kleine krasjes die er op zaten, waren in 1 hit meteen weg:
Daarna op pad groen de Monella Finale gedaan en toen zag het er al een stuk glanzender uit:
De auto afgewerkt met de Techwax en getopped met de M26. Banden gedaan met Tyregel en natuurlijk de ruiten gedaan, en toen zag het er allemaal zo uit:
Toen we bezig waren, kwam ook een andere vriend van ons aan, en die heeft dus ook meteen geregeld dat ik zijn auto mag gaan doen. Word dan een detail in Bochum, gaat dan om deze BMW 1 M:
Dus bovenstaande auto word waarschijnlijk de volgende, zoals het er nu naar uitziet !
Bedankt voor het lezen !
Vandaag mocht ik een detail op locatie gedaan (in Wuppertal) bij een goede vriend van mij. Die heeft een Phoenixgelbe BMW M3, en de laatste keer dat die een boenbeurt heeft gekregen, was 3 jaar geleden nadat ik de Step1/2/3 handmatig had gedaan.
Enfin, vanmorgen om 7 uur op weg, om rond 8 uur aan te komen in Wuppertal. Eerst lekker ontbeten bij hem, daarna met de M3 naar de hal gereden, want het regende (eigenlijk de hele dag), dus lekker binnengezet. De auto bij aanvang:
Zoals je kunt zien, was de auto niet vies, aangezien hij altijd in een verwarmde garage overnacht (en dit gewoon de hobby auto is, en dus alleen voor de "mooi-weer" ritjes bedoelt is).
Intererieur zag er ook netjes uit, dus heb alleen hoeven stofzuigen, en tussen de ventilatieroosters wat stof weggehaald, voor de rest met met Meguiars Quick Interior Detailer de rest behandeld, met APC 1:10 een vlek uit de kofferbakbekleding verwijderd, en dan zijn dit de foto's:
De motorkap maar eens geopend om te kijken hoe de 343 trappelende paardjes er bij lagen, maar ze lagen er eigenlijk redelijk schoon bij:
Weinig schokkends te melden daarover.
Daarna auto naar een andere hal gereden, en eerst maar de wielkasten netjes ontvet, wat overigens een crime is bij een auto die enorm verlaagd is en vóór 255/19 en achteraan 295/19 heeft:
Auto daarna mooi gewassen met 2 emmer methode en daarna ziet het er zo uit:
Je zou zeggen schoon, maar dat was het dus niet, aan de voorkant had ie ontzettend veel teerpuntjes zitten en vliegenlijkjes, dus met de Mothers klei eerst de hele auto behandeld, bleek toch meer vuil in te zitten als ik dacht:
Toen de auto maar beginnen af te plakken, wat een werk....
En een test spot gemaakt. Aangezien de auto zo goed als geen krasjes vertoonde, eerst maar eens rondje witte pad met Monello Mezzo gedaan, glans kwam al enorm opzetten, en de kleine krasjes die er op zaten, waren in 1 hit meteen weg:
Daarna op pad groen de Monella Finale gedaan en toen zag het er al een stuk glanzender uit:
De auto afgewerkt met de Techwax en getopped met de M26. Banden gedaan met Tyregel en natuurlijk de ruiten gedaan, en toen zag het er allemaal zo uit:
Toen we bezig waren, kwam ook een andere vriend van ons aan, en die heeft dus ook meteen geregeld dat ik zijn auto mag gaan doen. Word dan een detail in Bochum, gaat dan om deze BMW 1 M:
Dus bovenstaande auto word waarschijnlijk de volgende, zoals het er nu naar uitziet !
Bedankt voor het lezen !