• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW Z4 - Exterieur detail [Interieur foto's onderaan het topic]

Gisteren was het interieur van de BMW aan de beurt. Helaas moet ik je jullie de "tijdens" foto's nog even schuldig blijven, maar deze moet ik nog uploaden.

- Het volledige interieur grondig gestofzuigt, hiervoor heb ik de twee stoelen los gemaakt zodat ik overal bij kon en direct de resten in de stoelrails schoon kon maken.
- Daarna alle delen schoongemaakt met Éénzet multireiniger.
- Alle stoffen delen met de extractor gereinigd en behandeld met 303 Fabric Guard.
- De stoelen met stoom grondig gereinigt.
- Stoelen behandeld met Éénzet lederverzorging.
- Alle kunststof delen met Natural Look behandeld.
- Al het glas netjes schoon gemaakt.

Hier een paar - helaas slechte kwaliteit "tijdens" foto's:

Zo was het:
IMAG0019.jpg


IMAG0023.jpg


Na het stoomreinigen:
IMAG0026.jpg


Het resultaat onder de stoelen:
IMAG0025.jpg


Het resultaat algemeen:
IMAG0033.jpg


Hier wel alvast de after foto's :ja :

DSC00288.jpg


DSC00289.jpg


DSC00292.jpg


DSC00291.jpg


DSC00289.jpg


DSC00287.jpg


Toch nog even de auto gewassen ....
DSC00286.jpg
 
Goed bezig, bij mij gaan de stoelen er ook nog uit voor de extractor (altijd accupolen loshalen ivm airbag!)

Instapschade aan de wang moet nog ff geverfd worden om ergere schade te voorkomen.
 
Bij mij ook inderdaad de stoelen eruit gehaald en met extractor er door. Krijg gelukkig niet al te vaak een airbag melding, maar dat is makkelijk op te lossen.

Randjes moeten nog gedaan worden, maar zou eigenlijk niet direct weten waar ik aan lederverf kan komen.
 
sanderdevliegere zei:
Randjes moeten nog gedaan worden, maar zou eigenlijk niet direct weten waar ik aan lederverf kan komen.

Effe Paulus de Boskabouter PM-en. Volgens mij heeft die zelfs ondergoed van leder en natuurlijk lederen kaplaarsjes...
Maar ook veel verstand daarvan dacht ik (respect).

Mooie detail trouwens.
 
Ik lees net dat PdB's RS2 is gestolen dus die heeft ff wat anders aan z'n hoofd... Kijk maar ff op mooi-leer punt nl, daar vind je alle info.

Dat reinigen met stoom lijkt me trouwens wel interessant voor mijn beige leer. Met wat voor apparaat doe je dit?
 
Serieus ja? Zo joh, dat is balen ....

Zal idd eens kijken op die site, bedankt!

Doe het al lang op dze manier, leer reinigen met stoom, is met een standaard stoomreiniger (ooit eens op internet gekocht voor een 100 euro geloof ik). zet er geen hulpstuk op, maar bind er een worktowel omheen zodat je gewoon over de stoelen kunt gaan. Pas wel op, want in bet begin komt er altijd een straal water uit, dus richt hem dan even buiten de auto, want anders is je stoel zeikesnat.
 
Goed bezig geweest, interieur is erg strak! Even googlelen op Colourlock, daar kun je lederverf krijgen + alles wat er bij lederverzorging nodig is. Je kunt op autofabrikant + type zoeken op verf.

Gebruik zelf ook wel eens een stoomreiniger voor het reinigen van een lederen interieur. Werkt zeer goed, alleen vind ik het wel vervelend dat je lang moet wachten voor dat je het leder verder kunt behandelen. Moet namelijk goed droog zijn.
 
Bedankt! Ga er zo eens naar zoeken.

Ik vind die stoomreiniger geweldig werken, maar inderdaad, je moet heel even geduld hebben voor je hem verder behandeld.
 
Mooie wagen en mooi resultaat. :)^

Ik heb er zelf twee; de ene in dezelfde kleur en de ander in het zilver. :-"

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

-
 
Ik heb er zelf nu ook 1, alleen is dat 1:1 ... Titan silber 2.5iS :heart_eyes:


Een detailtopic komt nog wel, staat nu alleen netjes in de de FX wax. :heart_eyes: