Vorige week de BMW Z4 van een collega aan mogen pakken. De auto heeft al een tijdje weinig liefde gehad en in het verleden ook wat krasstraten van binnen bekeken.
Gezien de kou heb ik het nagelaten om buiten wat 'vooraf' foto's te maken. Stappenplan:
- Velgen reinigen met Monello Non-Ferro en diverse kwasten en woolies
- Banden reinigen met Poorboys APC+D en een kwast
- Gehele auto foamen met Nanolex Pre-wash concentrate, voor mij de eerste keer gebruik, prettig spul!
- Koets gewassen met Non-Ferro en Valet Pro Tar&Glue remover, beide producten heractiveren met washmitt en sopje
- Gehele koets gewassen met Waxaddict Shampoo
Na het wassen de auto naar binnen gereden, kachel aan en tijd om te kleien.
Voor het eerst de combi Dodojuice Born Slippy / Supernatural klei gebruikt. Beviel erg goed! Wat een goede lube, erg zuinig ook, de klei is ook erg prettig om mee te werken. Zoals te zien, op de zijden en voorkant/motorkap was er duidelijk genoeg vervuiling aanwezig.
Begonnen met reinigen onder de kap en in de sponningen. Onder de kap alle plastic delen schoongemaakt met PB APC+D en wat kwastjes, daarna met een natte/vochtige doek alle delen afgenomen. Alles is vervolgens gevoed met Gyeon Preserve, ook een eerste keer dat ik met dit product werkte. Erg prettig, denk dat dit na het opmaken van mijn Autofinesse Revive een blijvertje in het arsenaal gaat zijn!
Onderstaande foto's geven de staat van de lak duidelijk aan. Enkele diepere krassen, wasstraat swirls, een lak die wel wat liefde kon gebruiken. Rondom gemeten en op twee gespoten panelen na was de gehele auto nog netjes in de fabriekslak.
's Avonds het arsenaal voorbereid en een testspot gedaan. Omdat ik enkele nieuwe woolpads en de polijstlijn van Angelwax in bezit had, heb ik deze ook meteen geprobeerd. Uiteindelijk kwam ik uit op Scholl S3 (de S2 is net pas binnen) op de Scholl Woolpad, op de rotary en de afwerking met Angelwax Regenerate op Rupes geel op de DA's. Waar nodig heb ik de Rupes 75 gebruikt met de Coarse Woolpad en geel met voorgenoemde polijstmiddelen.
Op de bandjes heb ik twee lagen Waxaddict Feeder aangebracht, dit is toch echt wel mijn favoriet. De velgen heb ik met Gyeon Cure behandeld.
Onderstaand staat de auto klaar na het polijsten, twee rondjes Prep later is Waxaddict Quartz gesmeerd. Dit is toch mijn favoriete wax om de winter door te komen.
Bovenstaand even een testspot met de beading van de verse Quartz.
Het interieur is gereinigd met APC+D en Auto Glym Leather Cleaner. Gevoed met Poorboys Natural Look en Auto Glym Leather Balm. De ruiten zijn van binnen schoongemaakt met Gyeon Glass, van buiten gepolijst met Glass Polish van Autoglym. Van buiten zijn twee lagen Clearvue aangebracht.
Uiteindelijk heb ik niet alle defecten weg kunnen halen, dit was ook niet het doel. De algehele staat van de auto is ontzettend opgehaald voordat hij weer grotendeels naar binnen zal verdwijnen deze winter.
Een zeer tevreden eigenaar en een nette Z4 waren een mooie start van het weekend!
Gezien de kou heb ik het nagelaten om buiten wat 'vooraf' foto's te maken. Stappenplan:
- Velgen reinigen met Monello Non-Ferro en diverse kwasten en woolies
- Banden reinigen met Poorboys APC+D en een kwast
- Gehele auto foamen met Nanolex Pre-wash concentrate, voor mij de eerste keer gebruik, prettig spul!
- Koets gewassen met Non-Ferro en Valet Pro Tar&Glue remover, beide producten heractiveren met washmitt en sopje
- Gehele koets gewassen met Waxaddict Shampoo
Na het wassen de auto naar binnen gereden, kachel aan en tijd om te kleien.
Voor het eerst de combi Dodojuice Born Slippy / Supernatural klei gebruikt. Beviel erg goed! Wat een goede lube, erg zuinig ook, de klei is ook erg prettig om mee te werken. Zoals te zien, op de zijden en voorkant/motorkap was er duidelijk genoeg vervuiling aanwezig.
Begonnen met reinigen onder de kap en in de sponningen. Onder de kap alle plastic delen schoongemaakt met PB APC+D en wat kwastjes, daarna met een natte/vochtige doek alle delen afgenomen. Alles is vervolgens gevoed met Gyeon Preserve, ook een eerste keer dat ik met dit product werkte. Erg prettig, denk dat dit na het opmaken van mijn Autofinesse Revive een blijvertje in het arsenaal gaat zijn!
Onderstaande foto's geven de staat van de lak duidelijk aan. Enkele diepere krassen, wasstraat swirls, een lak die wel wat liefde kon gebruiken. Rondom gemeten en op twee gespoten panelen na was de gehele auto nog netjes in de fabriekslak.
's Avonds het arsenaal voorbereid en een testspot gedaan. Omdat ik enkele nieuwe woolpads en de polijstlijn van Angelwax in bezit had, heb ik deze ook meteen geprobeerd. Uiteindelijk kwam ik uit op Scholl S3 (de S2 is net pas binnen) op de Scholl Woolpad, op de rotary en de afwerking met Angelwax Regenerate op Rupes geel op de DA's. Waar nodig heb ik de Rupes 75 gebruikt met de Coarse Woolpad en geel met voorgenoemde polijstmiddelen.
Op de bandjes heb ik twee lagen Waxaddict Feeder aangebracht, dit is toch echt wel mijn favoriet. De velgen heb ik met Gyeon Cure behandeld.
Onderstaand staat de auto klaar na het polijsten, twee rondjes Prep later is Waxaddict Quartz gesmeerd. Dit is toch mijn favoriete wax om de winter door te komen.
Bovenstaand even een testspot met de beading van de verse Quartz.
Het interieur is gereinigd met APC+D en Auto Glym Leather Cleaner. Gevoed met Poorboys Natural Look en Auto Glym Leather Balm. De ruiten zijn van binnen schoongemaakt met Gyeon Glass, van buiten gepolijst met Glass Polish van Autoglym. Van buiten zijn twee lagen Clearvue aangebracht.
Uiteindelijk heb ik niet alle defecten weg kunnen halen, dit was ook niet het doel. De algehele staat van de auto is ontzettend opgehaald voordat hij weer grotendeels naar binnen zal verdwijnen deze winter.
Een zeer tevreden eigenaar en een nette Z4 waren een mooie start van het weekend!