• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boodschappenlijstje van een beginner

Giacomo

Detailing chief
18 aug 2016
66
75
Leeuwarden
Naamloos.png


Zijn er nog dingen die ik mis of die juist overbodig zijn? :D
 
Keurig lijstje met vrijwel alle essentials. Ik zou Non-Ferro nog op de lijst zetten. Het beste product van Monello. Kun je gebruiken als velgenreiniger, maar ook om de lak te ontdoen van vliegroest. De eerste keer dat ik dat laatste deed was echt een openbaring.

Persoonlijk zou ik de natty's blue vervangen voor de red. Geeft een net wat mooiere glans.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Bedankt voor de reactie! Non-Ferro zet ik erbij en zal de natty's blue vervangen voor de rode. :)

Wat betreft doeken.. heb ik daar genoeg van?
 
Doeken heb je inderdaad nooit genoeg. 6 stuks is eigenlijk wel het minimum. 1 a 2 per polijststap om af te nemen en dan nog 1 om blackhole uit te wrijven en 1 voor de wax.
Dat zeggende... Gyeon Prep is ook nog wel een hele fijne toevoeging.
 
Dus het beste is om gewoon 3x de trio peluche verdes te bestellen dan zit ik sowieso goed.
Waar wordt de Gyeon Prep zoal voor gebruikt?
 
Prep is een spray die je gebruikt om polijstmiddel te verwijderen. In compound zit olie, die ervoor kan zorgen dat het lijkt alsof alle defecten uit de lak zijn. Door te ontvetten kun je checken of echt alles eruit is. Tevens wordt het hiermee makkelijker om de compound af te nemen en zal je wax/sealant beter hechten.
 
Dus het beste is om gewoon 3x de trio peluche verdes te bestellen dan zit ik sowieso goed.
Waar wordt de Gyeon Prep zoal voor gebruikt?

Dit doen veel mensen, niets mis mee, aangezien die doeken echt waar voor hun geld zijn.
Toch zou ik wat verschillende doeken nemen.
Zo kreeg ik een gyeon soft wipe cadeau bij een bestelling. Dit is mijn fijnste doek om wax af te nemen/ na te wrijven.
Ook blijken sommige doeken op m'n "nieuwe" auto marring te geven, dus is het fijn om andere doeken te kunnen proberen. (Toevallig werken de peluche verde's wel op mijn lak )
Soms werken "goedkopere" doeken ook prima om polijstresidu af te nemen. Ook voor de viezere klusjes wel handig, omdat je die voortaan niet meer op je lak wilt gebruiken.
 
Ik zou absoluut Veloce verruilen voor Scholl S3.
Doeken tja ikzelf jakker er met gemak 10/15 doorheen bij een detail...maar goed dat ben ik.
Blackhole zou ik persoonlijk achterwege laten (imo overrated).
Gyeon Prep zou ik gelijk een litertje van meenemen.
Welleens over Collinite 476 nagedacht als Wax? Goedkoper en betere standtijd.
Zo heeft iedereen een eigen voorkeur voor producten.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Persoonlijk zou ik zelf eerder gaan voor een vloeibare wax. Wat ik hier het voordeel van vind is dat je een beter gevoel hebt bij de dikte van de laag die je gaat zetten (hoe dunner hoe beter). Sommige waxen zijn zeer lastig uit te poetsen als je deze te dik hebt aangebracht, met de natty's paste valt dit gelukkig wel mee.

Wat je ermee doet is aan jou :)

Verder een mooie bestelling.
 
Als je Natty's wax niet uitgepoetst krijgt doe je echt wat verkeerd... Die blaas je zowat eraf.

Ik vind een vaste wax dan weer makkelijker te doseren trouwens... Dat is echt een gevalletje smaak/persoonlijke voorkeur. Zowel de vloeibare als de pasta is prima.
 
Vandaar dat ik ook al aangaf dat deze inderdaad makkelijk uit te poetsen valt :).

Zo zie je maar dat iedereen gelukkig anders denkt, anders zou het ook zo simpel worden.
 
Zoveel keuze, haha! De Scholl S3 is beduidend beter dan de Veloce? Ik heb voornamelijk de machinaal polijsten handleiding gebruikt en daar stond dat voor Duitse lakken(hard) de Veloce beter zou werken. Het kan natuurlijk zijn dat die handleiding een beetje outdated is.

Is de Collinite 476 ook makkelijk uit te poetsen? En ik begrijp dat wax het beste handmatig aangebracht dient te worden.

In ieder geval allemaal harstikke bedankt voor de reacties tot nu toe, zondag eerst op vakantie en daarna zal ik het lijstje gaan bestellen, met hier en daar wat aanpassingen afhankelijk van de input hier. :p
 
De Collinite is inderdaad ook makkelijk uit te poetsen. Ik zou de wax er inderdaad handmatig opzetten, het kan ook machinaal maar ook dit is weer een persoonlijke keuze.
 
Collinite kan soms net wat lastiger zijn dan de Poorboys. Dat is echt de makkelijkste wax ever. Kan in de volle zon, wat je met andere echt niet moet proberen en is ongevoelig voor hoelang je hem laat zitten voor het uitpoetsen. Collinite is wel iets duurzamer qua standtijd, glans vind ik van de poorboys weer beter... Keuzes, keuzes, keuzes...

Handpads zweer ik bij de gele Meguiar's. Dingen gaan echt eeuwig mee en werken fijn.
 
Ik mis afplaktape als essential. Je kunt kiezen tussen de iets dikkere blauwe 3M tape, of de iets dunnere groene Colad tape. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de Colad tape, en gebruik de 2 smalste tapes, om ongelakte kunststof delen af te plakken (zodat ze geen witte vlekken van polijstmiddelen, wax e.d. gaan vertonen).