• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bumpers & binnezijde portieren

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Hallo!

Mijn eerste eigen topic hier. Ik lees veel in de Show-Off's maar ben niet zo'n poster. Maar ik heb jullie hulp nodig!
Ik ben dus een absolute noob op't gebied van poetsen. Nu loop ik bij onze auto's tegen een aantal probleempjes op die ik graag opgelost wil hebben. Alleen, welk product(en) heb ik hier voor nodig?

Als eerst: Stootstrips van een Alto. Verweerd, niet mooi zwart + een hoop vervuiling in de 'kieren'.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Witte uitslag op de strips.. Nog weg te krijgen?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Bij de Corsa, ook verweerde, doffe strips.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Voor de volgende foto's: Niet schrikken...:-&

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik denk dat ik in ieder geval APC aan moet schaffen om alles goed te reinigen rondom de strips. Maar kan ik dat bijvoorbeeld ook gebruiken voor de vette bende tussen de deuren? Hoe krijg ik dat schoon zonder het hele interieur te 'ruïneren'?
En voor de strips zelf, om die te voeden? Black WOW?
Ik hoor graag jullie adviezen! Heb er niet echt een budget voor vastgesteld, ik ben heel benieuwd wat er voor producten er beschikbaar zijn en op basis daarvan maak ik mijn keuze.
 
Voor het schoonmaken tussen de kiertjes en hoekjes kan je een APC mengsel gebruiken en wat borsteltjes ( of bouwmarktkwastjes ).

De witte aanslag kan je wegkrijgen met de Pre Wow van Black Wow.en dan voeden met de Black Wow ( je kan ook de complete strips eerst met d ePre Wow behandelen en vervolgens met de Black wow , zo doe ik dat ook ).
 
Bedankt voor je snelle antwoord!:)^

Wat zou een alternatief kunnen zijn voor de Black WOW, nu deze niet voorradig is?
Wachten?;)
 
Zo weinig weet ik er dus van..:schaam

En met de Trim Restorer van Poorboys hoef ik het niet voor te behandelen als met Pré Wow van Black Wow?
 
Pre wow is wel een goede cleaner voor je trims, klein flesje maar super zuinig in gebruik. Zou ook het wow borsteltje mee bestellen, die is heel stug maar je kan je trims er niet mee beschadigen. Wel even de lak afplakken want voor de lak is hij veel te stug:-"

En daarna bv een trim restorer erop zetten, weet niet of dit lang houd op jouw trims.
 
Zou wel voorbehandelen met de Pre Wow.want je hebt last van "witte aanslag".

Daarna Trim restorer gebruiken van Poorboys.Zal de eerste keer wel aardig intrekken.Dus je zal meerdere lagen moeten doen voor een mooi resultaat,;)
 
michelv. zei:
Pre wow is wel een goede cleaner voor je trims, klein flesje maar super zuinig in gebruik. Zou ook het wow borsteltje mee bestellen, die is heel stug maar je kan je trims er niet mee beschadigen. Wel even de lak afplakken want voor de lak is hij veel te stug:-"

En daarna bv een trim restorer erop zetten, weet niet of dit lang houd op jouw trims.

:)^

RST-Smurf zei:
Zou wel voorbehandelen met de Pre Wow.want je hebt last van "witte aanslag".

Daarna Trim restorer gebruiken van Poorboys.Zal de eerste keer wel aardig intrekken.Dus je zal meerdere lagen moeten doen voor een mooi resultaat,;)

Goed om te weten!


Dus:

- Wassen (Uiteráárd volgens 2-emmer systeem)
- Bumpers insmeren met APC.
- Even in laten trekken?
- Goed afspoelen
- Droog maken met Delirium Drying Towel?
- Afplakken
- Behandelen met Pré Wow
- In laten trekken? (Hoe lang?)
- Behandelen met Trim Restorer.

? :)
 
Is ook een goede optie! Alleen dilemma is wel dat ik twee auto's behandeld wil hebben die beide niet van mij zijn (zus & moeder) :schaam.
Maar zou dan bijvoorbeeld de auto van m'n zus mee kunnen nemen, die is het ergst. En dat ik de Salto zelf 'n x doe;)

Even kijken wat mogelijk is, laat ik nog even weten!;)
 
Ik heb op mijn Astra G ook de pre wow en black wow gehad en op de deurstrips en de kunstof ''balken'' werd het toch weer wit van de regen vermoedelijk. Nadien hetzelfde gedaan met prewow en Revive van Autofinesse en weer hetzelfde ''probleem''. Voor de rest prima spullen en op de rest werkt het prima en zit het mooi echter het eerder genoemde kunstof blijft een probleem. Maar volgens mij is dit ook een beetje een Astra G kwaaltje, dacht dat ik dit wel eens vaker gelezen had. Misschien eens een aantal maal kort op elkaar gebruiken zodat het wat meer verzadigt raakt. :weetniet

Verder zijn de producten die aangehaald worden fijne producten.
 
Dit zijn trouwens fijne borsteltjes voor de kiertjes bij de strips en kosten geen drol..

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Detail_Brushes_2st__156200_100580
 
Kwestie van even in de gaten houden, dus.;)

Zoals RST-Smurf ook al zei, kan dus zijn dat ik meerdere lagen er op moet smeren!


Bedankt voor je tip van de borstels, ik zet ze er bij!
 
Er zijn betere en duurzamere producten dan de eerder genoemde producten:

- Dodo Juice Supernatural Satin Trim Sealant
- Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant
- C.Pro CQuartz DLUX

Van de Dodo Juice Trim Sealant heb ik destijds een review gemaakt. Het product heeft meer dan 1,5 jaar gezeten zonder omkijken.

Alle door mij bovenstaande genoemde producten zijn coatings, geen dressings. ;)
 
Ik heb exact hetzelfde model Alto gehad. Die witte uitslag is met 1 veeg van een melaminesponsje weg. De witte ALTO letters waren bij mij niet mooi meer, dus deze heb ik zeer eenvoudig verwijderd door te schrobben met een melaminespons. Resultaat was top. De kieren spuit je in met APC en borstel je in met een kwast. Laat dit ff een kwartier inwerken en was ondertussen de rest van de auto. Na het afspoelen gebruik je een van bovenstaande producten om de trims weer mooi zwart te krijgen.

Oh, en die melaminesponsjes haal je bij de Wibra (powerspons) of Action (Blinq). Gebruik ze niet voor andere doeleinden, want ze hebben een schurende werking.
 
Ik denk dat Trim Restorer niet zo goed zal werken op jouw trims, heb er zelf ook ervaring mee. Ik zou voor Revive of de alternatieven van Nicknameless gaan. ;)
 
Is dan weer jammer....
Probeer je het beste voor de auto's van je ouders over te hebben, willen ze niet dat je er zoveel geld aan spendeert.:|~* :weetniet
Terwijl ik nog niet eens 't bedrag van m'n bestelling had genoemd.

Maar m'n vader toverde een flesje Valma tevoorschijn. Dat ging ook wel werken zei hij... Hmmm:confused:
Dus dat gaan we eerst nog even proberen:sob:

Sorry guys, bedankt voor al jullie adviezen iig!
 
Dat is inderdaad een beetje jammer.. En overigens een bekend 'probleem' dat ouders er iets van zeggen
Op de Corsa werkt Revive erg goed kan ik je vertellen (heb er zelf ook één)