• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Fabric & Leather

E26CC2F2-C88A-4CE7-8BBB-E242FA11DECC-2806-0000032C1C6F19D0.jpg


6220DFC5-CAFE-4D0D-885E-6DB6E49D7735-2806-0000032C05BA7C06.jpg


9F9AA730-82E3-49AB-96C4-1E9A43E12D93-2806-0000032C57A19890.jpg


0CA4D9B2-EBFB-4829-8B46-97A5C3D30563-2806-0000032BDD77F23E.jpg


Zo, ik heb het hele 100ml flesje gebruikt voor de kap, ik had het gevoel dat dit nét genoeg was voor de stoffen kap van de BMW. Op zich is dit best een grote kap dus de meeste cabriorijders zullen met 100ml toekomen.

Op de foto's zie je de dauwdruppels zitten van het product, ik heb geföhnt totdat alle druppels weg waren en de kap droog , niet plakkerig begon aan te voelen. In totaal ben ik zeker 45-60 minuten bezig geweest met een föhn.

De geur is typisch Carpro, dus verwacht geen rozewater. Ik had zelf het gevoel dat ik dit beter in een goed geventileerde ruimte had kunnen doen, maar het was zo koud dat ik de garage maar heb dicht gelaten.

Ik ben benieuwd!
 
Weet je of de kap eerder behandeld is geweest met een ander middel ?
Heb je de kap vooraf nog schoon gemaakt ?

Ik heb de ervaring dat je met fohnen door moet gaan tot de oorspronkelijke kleur terug is
Het droogproces na het fohnen is klaar zodra de geur bijna weg is
Dat kan wel een dag duren.
 
Antwoord ja en ja.

Qua impregneren van het dak durf ik te zeggen dat ik een meer dan gemiddelde ervaring heb , niet alleen als Detailer maar ook al eigenaar(en dus duurzaamheid goed in kaart kan brengen). Ik heb al vele producten getest en tot nu toe stond de Raggtop Fabric protectant voor mij bovenaan, snel gevolgd door het ter ziele gegane Shining Monkey's hood protectant en 303 Fabric Guard.

Producten die duidelijk minder waren qua beading of duurzaamheid:

Meguiars rooftop protectant
Chemical Guys Fabric Guard
Goedkope impregneer van Kruidvat


Er heeft Raggtop Vinyl (!) protectant opgezeten. En hierdoor heb ik de kap 5x ingeborsteld met APC en afgespoten met de hoge druk. Je kunt vrij makkelijk zien dat het product wel of niet nog aanwezig was omdat het bleef schuimen totdat het product weg was.

Ik heb trouwens langer geföhnd dan op het oog nodig was, ik wou namelijk geen kleverige kap zoals ik gelezen had in jouw review.

Vannacht heeft de wagen volledig verwarmd gestaan dus ook dat moet in orde zijn gekomen.
 
Duidelijk, en gelijk een goede aanvulling voor toekomstige lezers.
Ik twijfel geen moment aan jouw ervaring, is zo ook niet bedoeld.

Ik was alleen ff vergeten dat je hem al flink schoon had gemaakt
Die voorbereiding en het drogen gaan zeker helpen bij het eindresultaat

Overigens eergisteren rood suede laarsjes van mijn vrouw gedaan
Ik ben mij rot geschrokken van de kleur na het inspuiten
Gelukkig is die na het drogen geheel teruggekomen
Maar het duurde wel even, 45 minuten fohnen voor het paar
 
Je had gelijk hoor , RC , die info had er meteen bij moeten zetten.

Nog een aanvulling: Hier ten huize had ik geen föhn, ik heb die van mijn zusje geleend, zij is kapster en dat is dus een professionele uitvoering. Met een föhn van een paar tientjes ben je waarschijnlijk een stuk langer bezig. Niet zozeer qua warmteafgifte maar wel qua hoeveelheid doorgevoerde lucht. De temperatuur van de garage lag om en nabij de 15 graden.
 
Is een verfbrander dan geen goede optie? Ik bedoel niet een waar een vlam uit komt natuurlijk, maar zo'n soort föhn, die worden een stuk warmer.
 
Waarom huiverig? Het wordt aangeraden door C.Pro, lijkt mij dat zij weten waarom wel een dergelijk apparaat. Wellicht dat het te heet kan worden, maar een dergelijk apparaat is in te stellen. Als je voldoende de warmte verspreid lijkt het mij geen probleem toe.
 
op stoffen die kunnen smelten gebruik ik ook liever een fohn dan een verfafbrander.
op het vest dat ik behandeld heb bvb.
 
IbizaSigno;302976 zei:
Waarom huiverig? Het wordt aangeraden door C.Pro, lijkt mij dat zij weten waarom

Een verfbrander brengt iets meer risico met zich mee, en het is mijn wagen en niet die van C.Pro.Als het mis zou gaan is dat waarschijnlijk door verkeerd gebruik van diezelfde verfbrander, dus dan ga/kan ik ook niet bij C.Pro aankloppen..

Maar ben het met je eens dat het met veel verstand en een goed afgestelde verfbrander ook zou lukken. Ik zie de voordelen tov een föhn echter niet echt aangezien je het volle vermogen van die verfbrander toch niet los gaat laten op je stoffen dak.
 
Tuurlijk wel ( maar dan moet je wel video maken voor ons vermaak )
Een brander kan wel maar dan moet je niet alleen verder vanaf gebruiken maar ook miljoen% je koppie er bij houden, want stel dat je net wordt afgeleid
door een blonde schone die voorbij komt hobbelen .... vet de lul >>> nope, better be safe then sorry is dan ook mijn motto !
 
Het zit hem er in dat een föhn nog wel eens uit wil slaan wegens te warm worden, dit gebeurt minder snel/ niet met een verfbrander. Vandaar mijn opmerking.
 
persoonlijk zo ik het ook met een verfbrander doen. Beter in te stellen (mits een prof)
En met de betrouwbaarheid zit het redelijk goed, op het werk worden ze bijna om de 6 maanden gecontroleerd.
(worden gebruikt om waterdichte verbindingen te maken in bekabeling)
 
de blauwe uitvoering heeft temperatuur instelling. - en een dzh met blauwe letters heeft een kopie voor minder
 
Buurman gisteren de sample versie kado gedaan voor zijn nieuwe laarzen
Met de opmerking dat ik het wel wilde aanbrengen en fohnen.
Kom ik ze vandaag halen had buurvrouw ook nog een paar schoenen

Toch maar de eigen fles gepakt en de sample dicht gelaten
Nog een paar schoenen van mijn eigen vrouw ook erbij meegepakt
De sprayer van de 250ml fles gaat nu toch wel moeilijker
Druppeltje WD40 hielp tijdelijk

Fles is nu op 1 of 1,5 cm na leeg.
 
timothy84;304476 zei:
@McShine: nog steeds tevreden van resultaat op het cabriodak??

Uhm....Tja, de auto staat binnen , dus een écht goede duurzaamheidstest is het niet....


Maar parelen doet het zeker.