• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

caravan( cleanen) waxen

variant6

Detailing rookie
14 jun 2010
14
0
hoi
wil binnenkort mijn caravan goed wassen en in de wax zetten.nu heb ik van meguiars marine rv one step cleaner wax nr 50 zien staan.is dat goed spul en kun je dat met de hand op brengen en uitpoetsen? of zijn er nog andere produkten tegebruiken.ben reeds in bezit van de m16 en de nxt 2.0 wax voor de auto.of is dat niks voor de caravan.
 
de saphire serie of 925 wax van collinite zouden goed werken, ook met komst van de winter zou deze perfect zijn.

maar je huidige spullen werken ook prima, voorkeur zou dan gaan naar 2 lagen NXT.
deze bevat een cleaner en zal dus een (fractioneel) betere hechting hebben.
 
:| 2 lagen is geen optie caravan 5meter.moet in 1 keer goed.zal dan collinite worden of de one step cleaner nr 50,had daar iets over gelezen op het forum maar kan het niet terug vinden.
 
las ergens een keer dat die autowaxen een waas achter laten op het polyester van de caravan en daarom beter die (bootwaxen) kan gebruiken.of heb ik mis.
 
@ Bart123 +2
Hij heeft nog nieteens gezegd wat voor caravan (alleen dat het een kleintje van 5m is :-" )
En belangrijkste, staat ie binnen of buiten in de winter ...

Een tweede laag wax kost je een uur. Een goede voorbereiding van een vervuilde caravan meer dan een dag.
Dus wat is dan het probleem ?? :weetniet

Zuivere waxen kan je m.i overal op smeren. En zoals Marcus al zei, Collinite 845 maakt van je auto ook geen transformatorhuisje :D

Hans
 
Maakt het trouwens voor de genoemde waxen trouwens niet uit wat voor beplating die caravan heeft?? Ik kan me zo voorstellen dat een bobbeltjesplaat heel anders is dan een gladde plaat. Toch? :weetniet
 
Vraag ging toch over bobbeltjesplaat + wax ?

Dat verteld Variant6 namelijk niet, en ik dacht dat er best wel een verschil zou kunnen zijn tussen bobbeltjesplaat en gladdeplaat wat betreft wax. ;)
 
merk is een dethleff met gladde plaat voorfront helemaal polyester.vind 5m behoorlijk met het handje :ja . staat in de winter wel binnen.goede voorbereiding meer dan dag?lijkt me dat ik hem niet ga kleien.goed wassen met nxt generation. tips hoe anders?
 
Volgens mij is er een topic geweest over een camper (Hymer) misschien heb je daar wat aan?