• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarPro Iron.X versus Monello Non-Ferro

Ben het nu aan het gebruiken en wat een topspul! Iron x komt er bij niet meer in! Kwa werking vind ik ze ongeveer gelijk maar non ferro blijft veel beter en langer hangen en de geur is een heel stuk beter! Zeker een blijvertje!
 
Tim, hoe zit het eigenlijk met gepolijste zonder blanke velgen?
Is non-ferro hier veilig op te gebruiken? Iron X heb ik nooit aangedurfd eigenlijk..
 
Ik heb nog een verbeterpuntje: de sprayer zou fijner zijn als deze vast zit en niet los van de fles kan draaien. Nu is het vaak zo dat als ik een beetje gladde handen hebt de sprayer uit de handen vliegt...
 
@Maikel Zonder problemen te gebruiken, altijd even testen voor 100% zekerheid, maar problemen zijn niet waarschijnlijk
@Joos We weten het, die sprayer zou niet moeten draaien.
 
Ik heb onlangs ook ironX gebruikt, het is één van de betere velgenreinigers maar zeker geen wondermiddel.
De scherpe hoekjes en kantjes waar ingebrand remsluipsel zit krijg je met ironX toch ook niet helemaal zuiver, jammer .
Ga eens iets anders testen, zoals deze non-ferro:-&
 
@quido,
Onder verwijzing naar uw onderschrift.
IronX is nu juist geen velgenreiniger, maar dient om na een velgenreiniger te gebruiken.
De Monello variant heeft welliswaar shampoo achtige eigenschappen maar ook dan ...
Ijzerslijpsel wat makkelijk verwijderbaar is eist geen gebruik van duurdere producten
 
Vandaag de non ferro geprobeerd.
Ruikt een stuk minder erg dan de iron X.
Na afspoelen krijg je een roze paarse shampoo waarmee je met een borstel de hoekjes nog even kunt nalopen.
Al met al geen slecht product.

+
Minder sterke geur
Mag langer blijven zitten
De shampoo eigenschap na spoelen

-
Sprayer is erg irritant omdat deze mee blijft draaien, moet dus met twee handen vasthouden om te sprayen.
Je kan niet zien wat er nog in je flesje zit.
 
Mooi al deze positieve berichten over Non-Ferro, het maakt me zo langzamerhand wel nieuwsgierig. Het niet kunnen kijken hoeveel er nog in een fles zit vind ik bij meerdere merken een punt.
 
Puur misschien niet, maar verdund en zeker als het is uitgewerkt, geen probleem
Ik giet de restjes wel eens in de berm, het gras groeit nogsteeds :-"
 
RedCat;349551 zei:
@quido,
Onder verwijzing naar uw onderschrift.
IronX is nu juist geen velgenreiniger, maar dient om na een velgenreiniger te gebruiken.
De Monello variant heeft welliswaar shampoo achtige eigenschappen maar ook dan ...
Ijzerslijpsel wat makkelijk verwijderbaar is eist geen gebruik van duurdere producten

RedCat je moet de tekst niet te letterlijk nemen. Ik gebruik ironX ook maar enkel na het gebruik van een velgenreiniger van Mequair's,
maar de hoekjes en kantjes met ingebrand remsluipsel krijg ik hiermee niet weg.
Het zijn net die kleine details die ik graag verholpen wil.
 
je kan dit toch ook op je autolak gebruiken?
hoe werkt dit? spray je het er gewoon op? en dan afspuiten?
en doe je het voor het wassen of na het wasen?
alvast bedankt
 
Op sprayen, paar minuten in laten trekken. Daarna even met een mitt nog een keer herverdelen en als de bubbeltjes weg zijn goed afspoelen.
Dit doen je NA het wassen.
 
Ja.Pakt delen op die met klei moeite kost/niet lukt. Dat is wat ik er in de theorie van heb begrepen. Dus het zou je klei die vuiler is moeten besparen en anders in ieder geval mijn eerste punt.
 
Bovendien kan vliegroest hard zijn en theoretisch krasjes veroorzaken. Je bespaart flink wat kleitijd als je voor het kleien Non-Ferro gebruikt.
 
Tim, hoe zit het eigenlijk met gepolijste zonder blanke velgen?
Is non-ferro hier veilig op te gebruiken? Iron X heb ik nooit aangedurfd eigenlijk..
Even terug leven in blazen. (na 5j :cool:)

Vroeger heb ik Iron-X gebruikt en de remzadels van de Z4 (BMW) waren aangetast, vlekjes er op.
Sindsdien niet meer gebruikt.

Volgende week komt een Porsche 964 met de velgen "Speedline for Porsche".
Om geen verrassingen tegen te komen wil ik graag na het lezen van dit topic vragen of ik ergens moet bij opletten met de Monello Non-Ferro?
Ik heb deze besteld en zou graag heel de auto innevelen, alsook de velgen die voor een stuk gepolierd zijn, dacht ik. Alleszing geen blanke lak.

Graag feedback of er bepaalde plaatsen/onderdelen best dit product niet krijgen, zodat ik wat meer zekerheid heb...

Thanks.