• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cees en Peter vs Corvette C5 2004

Peter Jansen

Detailing addict
5 jun 2008
602
62
Tijdje terug een Corvette C 5 in het zwart gedaan.

Wassen: Dodo Juice Sour Power
Kleien Megs consumenten klei met Spray and Wipe
Monello Raffini Mezzo op zwart rotary
Dodo Lime Prime op zwart DAP 500
M16 op zwart DAp 500
Velgen in de Wheelwax
Banden ingesmeerd met bandenprut van Wolfgang
Uitlaten met Megs metal polish

Wat afplaktape en een flinke zooi doeken.

Deal was om niet tot het uiterste te gaan. 75 a 80 % correctie was het doel.

Foto gemaakt na het wassen en kleien. Gelukkig maar 1 swirl te vinden. Helaas niet het begin of eind daarvan gevonden :D

DSCF1015.jpg


DSCF1017.jpg


Eerst maar eens de lakdiktemeter erbij gepakt. Algehele waarde : 0. De hele auto is van kunstof. Kwa plaatwerk dan...

50 / 50

DSC07842.jpg


Mooi

DSC07843.jpg


Ikke

DSCF1058.jpg


Cees tijdens het maken van de testspot.

DSC07844.jpg


Op een gegeven moment kwam er nog iemand van Turtle wax binnen die meteen begon dat we verkeerde produkten gebruikten enz enz. Viel wel op dat hoe verder we kwamen, hij steeds minder commentaar had. :D

Maar om die man een plezier te doen hebben we het beste produkt maar uit de Turtle schap gepakt en deze met zeer veel tevredenheid gebruikt.

DSC07846.jpg


Paar dagen later werd ivm een test van het alarm de auto naar buiten gereden. Op mijn verzoek even in de zon gezet.

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

DSC07898.jpg


DSC07900.jpg


DSC07902.jpg


En het geluid dat hier uit komt 8-())
DSC07907.jpg


DSC07908.jpg


DSC07910.jpg


Met veel plezier aan gewerkt. ,^^ ,^^

Cees, bedankt voor de hulp :cool: :cool:

Groet, Peter
 
Ivm het inbouwen van het alarm, Parrot systeem en audio lag het hele interieur los.

Dus niet echt foto waardig.

Groet, Peter
 
Strakke bak Peter:heart_eyes: doet me denken aan me:sob: wijle:confused: Black firebird



DSC00037.jpg








gaat toch wel weer kriebelen hoor..:heart_eyes: maar moet nog ff verstandig wezen..duss misschien over een jaartje ofzo.

verder knap resultaat behaald pik:)^ en die goeie ouwe M16 blijft een topper van een wax he;)

gr cees
 
Mooi verslag van een heel aparte dag Peter :)^
Gezellig was het, en verbaasde gezichten hebben we ook gezien. :-b
Het is lang geleden dat ik zoveel materiaal van T. wax heb verbruikt. rofl

Heel apart om een keer zo'n C5 te doen, en dan vooral vanwege die kunststof carrosserie. Als je denkt alles te weten van detailing, welke produkten je toe moet passen en op welk moment; dan ben je toe aan een Corvette :D. Dat zet je direct weer met 2 beentjes op de grond. ]-0

Maar 't is gelukt en ook buiten in het zonnetje ziet hij er prachtig uit. Omdat het maandag regende had ik dat nog niet gezien. :heart_eyes:

Cees