• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CG Blue Super Shine review/eerste ervaring

AvdH

Detailing addict
24 apr 2009
306
65
59
Vandaag was het eindelijk een aardige dag om weer eens lekker met de auto bezig te zijn. 7Graden en droog met een beetje zon.
Na de auto te hebben gewassen en een laagje Natty's er op gezet te hebben, had ik nog tijd over om de trims aan te pakken.
Bij de laatste bestelling had ik een busje Chemical Guys Blue Super Shine mee laten komen (was in de aanbieding) :-" en die kon ik meteen even uitproberen. De trims zagen er ook uit alsof ze al héééél lang niet meer waren behandeld. :|

Normaal gebruik ik Meguiars Gold Class Trim Detailer voor m'n trims. Mijn ervaring hiermee is, dat het vettig is, niet lang blijft zitten (ongeveer 1 week) en dat het behoorlijke uitloopsporen op de lak nalaat na een regenbui.

Bij het openen van de Blue Super Shine viel me meteen de limonadesiroopgeur op. Een sterke geur, maar imho niet vervelend.
Het is vloeibaar, maar niet waterig.

Ik heb een klein beetje op een goedkope MF applicator gedaan en het daar mee aangebracht. Het had bij mij de neiging een schuimig spoortje na te laten op het kunststof. Nu heb ik geen gladde trims, er zit een fijne structuur in en dat zal wel de reden van het licht schuimen zijn. Na een aantal seconden was het schuimspoortje weer verdwenen.
Het voelt niet vettig aan, verwijdert vuil dat na het reinigen is blijven zitten, maar ook de wax sporen van een paar maanden terug werden verwijderd.
Er zat een schroeiplek op m'n sideskirt (oorzaak vuurwerk) deze is na even een beetje poetsen ook niet meer te zien.
Ik zag het kunststof opknappen en het werd niet zwart/antraciet, zoals ik dat van de Meguyars Trim Restorer gewend was. Het kunststof lijkt weer een diepere kleur te krijgen, maar blijf wel zijn normale grijze tint behouden.


Zoals te verwachten was, moest ik de behandeling na een uurtje weer herhalen. Het leek wel of het helemaal was opgenomen door het kunststof.
Na de herhaalde behandeling, was het oppervlak nog steeds niet vettig en had het een mooie matte glans. Als je bedenkt dat het Super Shine heet en volgens de makers een wet look geeft op kunststof, verwacht je geen matte glans te zien. Misschien heeft ook dit weer te maken met de fijne structuur van het kunststof? :weetniet
Hoe het er uitziet op gladde trims, weet ik niet. De raamrubbers hadden ook een matte uitstraling met een diepere kleur. Ook geen echte wet look dus.

Hieronder een paar plaatjes die ik heb geschoten, was het bijna vergeten :-"
Bumper trim Voor:
DSC01536.jpg


50/50 (verticale strepen zijn beschadigingen):
DSC01537.jpg


50/50 close-up:
DSC01538.jpg


Schroeiplekje Voor:
Schroeiplek.jpg


Schroeiplekje Na:
DSC01544.jpg


De banden heb ik er nog niet me gedaan, dat doe ik de volgende keer. Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
Op dit moment ben ik zeer tevreden over het resultaat. Hoe lang het blijft zitten weet ik niet, dat moet nog blijken in de komende weken. Zodra de houdbaarheid bekend is, zet ik het er hier weer bij.

Het is wel zuinig in gebruik, er is maar een paar millimeter uit het flesje na 2 behandelingen van al het kunststof.

Tot zover deze review, hopelijk is het nuttige informatie. Ik miste hem zelf in ieder geval bij het zoeken naar een kunststof-dressing.
 
Keurige review idd! :cool:
De standtijd van de Meguiar's is dramatisch, maar deze van CG ken ik nog niet. Zie graag je bevindingen over een week of wat weer verschijnen.
 
Mooie review.
Weer eens een ander product voor je trims onder de aandacht gebracht.
Ik ben benieuwd hoe het met de duurzaamheid gaat zijn.
 
Ik dacht ook, het is weer eens wat anders ;)

De review krijgt over 1 of 2weken een vervolg, dan zullen we zien hoe hij zich houdt t.o.v. weer, vervuiling en veroudering.

Die krassen ben ik ook niet blij mee :sob: , maar dat wordt een projectje voor de zomer. Dan hoop ik er wat meer tijd voor te hebben. Ze zijn er opgekomen bij de vorige eigenaar en bij de garage waar ik hem kocht. Wisten waarschijnlijk niet hoe ze moesten parkeren. :(
 
Sorry, maar van wassen komt de laatste week niets. Te druk, te laat thuis en dit weekend verjaardagen en andere zaken. :-"

Het volgende kan ik wel melden:
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de Chemical Guys Super Blue Shine .
Het is niet uitgelopen tijdens de regen van vorige week, de trims zien er nog steeds even mooi uit als toen ik het 2 weken geleden er mee heb behandeld. Ze zijn nu natuurlijk een beetje vuil.
Zelfs de trim van het bestuurdersportier, die er verweerd uitzag, ziet er nog steeds zeer goed uit.

De trims op portieren en bumpers begonnen met Meguiars Trim Detailer altijd met de eerste regen al uit te lopen over de lak en was na een week al veel minder aanwezig op de trims.

De Super Blue Shine ziet er, nu na 2 weken, al beter uit dan de Meguiars Trim Detailer na dezelfde periode deed.
De auto staat deze week, overdag op het werk, ook nog eens in de volle zon. Hij staat daar op de zuidkant van het pand.

Zodra ik even tijd heb, krijgt hij een wasbeurt en maak ik weer een paar plaatjes. Dan wil ik ook de banden er mee onder handen nemen. Ben wel benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien en hoe lang het resultaat goed blijft..

Wordt vervolgd:
 
Vanmiddag de S60 maar weer eens lekker gewassen, het was alweer 3 weken geleden. :-"

Dus meteen de trims maar eens geïnspecteerd of de Blue Super Shine er nog wel op zat. Die was inderdaad nog steeds aanwezig. :party: Wel ietsje minder dan 3 weken geleden, maar ik ben zeer tevreden over de standtijd tot nu toe. :ja
Met de Meguiars variant, kon ik na een week weer aan de slag en ik had het idee dat het nu niet echt nodig was.

Hier een plaatje van vanmiddag van de trim op de voorbumper (ik weet dat de koplampwisser niet goed zit op) ;) :
DSC01547.jpg

Close up:
DSC01548.jpg


De trim op het linker voorportier zag er voorheen nogal verweerd uit, nu niet. Die was nu wel iets minder mooi (diep van kleur) dan 3 weken terug, maar nog steeds geen verwering terug gezien. :)

Zie plaatje:
DSC01549.jpg


Ik kon het toch niet laten ze nog een keer te behandelen en kijken of ze er mooier van werden.

Hier een 50/50 plaatje van de trim vandaag:
DSC01552.jpg


Close up:
DSC01553.jpg


Zoals je kunt zien is het verschil op deze 50/50 niet zo duidelijk als 3 weken terug.

Wat wel weer terug is gekomen is het witte plekje van de vuurwerkschade, maar dan wel minder uitdrukkelijk aanwezig dan de vorige keer. Een beetje een uitgesmeerd vlekje is het nu.

Witte plekje:
DSC01550.jpg


Alweer kwam er wat vuil van de trims:
DSC01554.jpg


Hier de trim van het linker voorportier na de behandeling:
DSC01555.jpg


Close up:
DSC01556.jpg


De banden ben ik niet aan toe gekomen, ik ben ook laat begonnen vandaag.:-"

Mijn conclusie tot nu toe over de CG Blue Super Shine; een goed product dat op mijn trims langer blijft zitten dan de Meguiars variant. Het heeft de afgelopen weken regen, strooizout (onderkant van de portieren waren er grijs van) en de dagelijkse vervuiling doorstaan. Het product is niet uitgelopen over de lak tijdens de regen en de diepte in de grijze kleur van de trims is na 3 weken nog steeds goed gebleken.

Zodra ik tijd heb om de banden goed te reinigen en te behandelen, vul ik deze review daar mee aan.

Onbekend maakt onbemind zeggen ze, maar dat gaat in dit geval niet op. De CG Blue Super Shine is voor mij een blijvertje. Ik ben er meer dan tevreden over. :ja
 
Bedankt voor de update! Goede standtijd idd. Het lijkt me een aantrekkelijk alternatief naast PB's Trim Restorer.
 
ik was er zelf niet echt van overtuigd..
we hadden op de kunstof trims van tamer's golf gedaan..
trimrestorer vond ik persoonlijk een mooiere / dieper zwarte look geven..
 
Zoals Dibbuz je zou kunnen vertellen: iedere kunststof is weer anders en een product wat perfect werkt op de trims van een volvo zou wel eens niet zo goed kunnen werken op de trims van een volkswagen. Het beste is dus om meerdere producten uit te proberen indien je de mogelijkheid hebt.
 
Dat klinkt erg aannemelijk. Vóór m’n Volvo's had ik een rode VW Vento en daarop bleef de Trim Restorer 2 weken lang zijn werk doen. Die Vento had ook zwarte trims en inderdaad kleurden die met de Trim Restorer ook weer mooi diep zwart.

Ik wilde op mijn Volvo geen zwarte trims, maar de originele grijze kleur behouden en zorgen dat deze een goede en langdurige bescherming kreeg. En dat resultaat geeft de CG Blue Super Shine tot nu toe.

Overigens, ook de trims van m’n Volvo's kleuren bijna zwart met de Trim Restorer.

@Aron: Jij en Tamer waren op zoek naar een diepe zwarte kleur en dat blijkt dus op een VW ook niet te lukken met de CG Blue Super Shine. Goed om te weten en het vult deze review weer aan met meer gegevens. :ja

Zodra ik de banden heb gedaan, zijn die resultaten ook niet meer automerk gebonden. Tenzij er ook verschil in resultaat kan ontstaan bij verschillende bandenmerken. In dat geval zullen jullie geduldig moeten wachten tot ik de zomerbanden er onder heb liggen. ;)

Deze review wordt nog steeds vervolgd: