Hallo poetsfanaten,
Tijdje dat ik nog wat op het forum heb geschreven, maar dit wil ik wel delen met jullie: mijn "nieuwe" Citroën CX Prestige.
Eerst een woordje uitleg: toen de DS uit productie ging kwam de CX, die een stukje kleiner en wat minder luxe was. Klanten van de topversies van de DS dreigden af te haken, daardoor kwam de Prestige, met 25 cm wielbasis extra tov. de standaard Berline. Deze was bovendien van alle luxe voorzien en steeds met een krachtige motor uitgerust.
Deze Française werd geproduceerd in Aulnay-sous-Bois en op 9 mei 1977 afgeleverd in Zuid-Frankrijk, werd enkele jaren geleden naar Nederland geëxporteerd en verhuist nu naar België. Door haar verblijf in een droge streek is de carrosserie bijzonder gaaf en roestvrij. Wegens zonneschade is de wagen eens overspoten maar deze tweede lak is niet 100% perfect, ik kan er perfekt mee leven.
De Prestige is "full option" op de C-matic halfautomaat (3-bak met koppelomvormer) na, en daar ben ik blij om want er zijn geen stukken meer voor. Er zit een schitterend bruin lederen interieur in. De airco is niet gevuld maar de ruiten kunnen open.
Een week staat de CX nu bij mij, de procedure om Belgische papieren te krijgen is aan de gang, rijden mag ik er niet meer mee vanaf volgende week (transitkenteken voor 14 dagen verloopt) dus ga ik de CX eens goed onder handen pakken.
Er zit dus een lederen interieur in, wat erg is verdroogd op bepaalde plekken. De achterkanten van de achterste kopsteunen zijn beenhard. De voorstoelen zijn gescheurd op de stiknaden, deze moeten naar de garnierderij.
Ik heb in Duitsland Leatherique besteld, een gerenommeerd middel om droog leder terug mooi soepel te maken. Ik kan u zeggen dat het werkt. Enige voorwaarde is dat het in het leder moet kunnen trekken, niet steeds gemakkelijk want het leder is gespoten met een sterk dekkende en afsluitende verf. Waar deze verflaag gebroken is dringt het er supersnel in en voedt het leder.
De lederbehandeling staat op het programma (achterbank is klaar en bijzonder mooi).
Verder moet de CX eens grondig worden gepoetst, binnen en buiten.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere poetsaktiviteiten aan de CX, en foto's maken, dat durf ik wel te vergeten.
Gauthier
Tijdje dat ik nog wat op het forum heb geschreven, maar dit wil ik wel delen met jullie: mijn "nieuwe" Citroën CX Prestige.
Eerst een woordje uitleg: toen de DS uit productie ging kwam de CX, die een stukje kleiner en wat minder luxe was. Klanten van de topversies van de DS dreigden af te haken, daardoor kwam de Prestige, met 25 cm wielbasis extra tov. de standaard Berline. Deze was bovendien van alle luxe voorzien en steeds met een krachtige motor uitgerust.
Deze Française werd geproduceerd in Aulnay-sous-Bois en op 9 mei 1977 afgeleverd in Zuid-Frankrijk, werd enkele jaren geleden naar Nederland geëxporteerd en verhuist nu naar België. Door haar verblijf in een droge streek is de carrosserie bijzonder gaaf en roestvrij. Wegens zonneschade is de wagen eens overspoten maar deze tweede lak is niet 100% perfect, ik kan er perfekt mee leven.
De Prestige is "full option" op de C-matic halfautomaat (3-bak met koppelomvormer) na, en daar ben ik blij om want er zijn geen stukken meer voor. Er zit een schitterend bruin lederen interieur in. De airco is niet gevuld maar de ruiten kunnen open.
Een week staat de CX nu bij mij, de procedure om Belgische papieren te krijgen is aan de gang, rijden mag ik er niet meer mee vanaf volgende week (transitkenteken voor 14 dagen verloopt) dus ga ik de CX eens goed onder handen pakken.
Er zit dus een lederen interieur in, wat erg is verdroogd op bepaalde plekken. De achterkanten van de achterste kopsteunen zijn beenhard. De voorstoelen zijn gescheurd op de stiknaden, deze moeten naar de garnierderij.
Ik heb in Duitsland Leatherique besteld, een gerenommeerd middel om droog leder terug mooi soepel te maken. Ik kan u zeggen dat het werkt. Enige voorwaarde is dat het in het leder moet kunnen trekken, niet steeds gemakkelijk want het leder is gespoten met een sterk dekkende en afsluitende verf. Waar deze verflaag gebroken is dringt het er supersnel in en voedt het leder.
De lederbehandeling staat op het programma (achterbank is klaar en bijzonder mooi).
Verder moet de CX eens grondig worden gepoetst, binnen en buiten.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere poetsaktiviteiten aan de CX, en foto's maken, dat durf ik wel te vergeten.
Gauthier