• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

citrus pre-wash die road film goed verwijdert, maar fusso coat zo min mogelijk aantast

Theovv

Detailing addict
11 nov 2016
36
55
37
Hoi,

Ik ben op zoek naar een goede citrus pre-wash, vooral voor de onderste helft van de auto, die ik als spray kan aanbrengen, om zo veel mogelijk hardnekkig vuil en road film weg te krijgen, opgevolgd door een snow foam. Deze twee vormen dan samen de contactloze wasfase, voorafgaand aan de handwas.

Ik heb veel reviews en videos bekeken en meestal is het product of heel sterk, maar tast het je wax/sealant behoorlijk aan (Forst bijvoorbeeld). Of het doet niet veel in verwijdering van vuil (valetpro bijvoorbeeld).

Ik ga Fusso coat gebruiken als wax/sealant, en ondanks dat die vrij sterk is, zou die toch graag zo min mogelijk aantasten, maar ik wil wel goed de auto schoonmaken. Welk product is hiervoor de beste middenweg?
 
Is er een reden waarom je specifiek een citrus prewash wilt?

De Bilt-Hamber - TouchLess is een prewash die veel voorbij komt op het forum. Prima reiniging, sloopt geen LSP's.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ja, omdat een citrus en foam combi veel effectiever zijn in het schoonmaken. Hoe meer je met de pre wash eraf krijgt, hoe minder krassen bij de contact wash. Ik heb idd de Bilt Hamber touchless op mn lijstje als foam.
 
Logischerwijs zou 'beter reinigen' ook betekenen 'meer aantasten'. Als dit niet het geval zou zijn, zou een ieder dit ''betere'' spul gebruiken. Dus het is niet perse de combi van die twee producten, maar het feit dat je beter reinigt met een sterker product ten koste van vermindering van een LSP. ;)

Persoonlijk kom ik prima weg met bijv. Touchless foamen als prewash i.c.m. een HD. Mocht het nodig zijn, dan een tweede keer, denk ik dan.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Ja, omdat een citrus en foam combi veel effectiever zijn in het schoonmaken
Maar dit heb je niet uit eigen ervaring, neem ik aan? Want dan had je hier niet gevraagd welke combinatie goed zou zijn.

Ik zou me niet blindstaren op het stukje 'citrus', maar gewoon Touch Less in een pompsprayer gebruiken en daarna Touch Less eroverheen foamen. Voor wat extra reinigingskracht kan je warm water gebruiken in de pompsprayer. Als dat niet goed genoeg reinigt dan eet ik mijn hoed op.
 
Exact wat @Quantoxx zegt.
Hoe beter het product reinigt, hoe meer het je LSP aan tast. ( in de basis)
hier op het forum is de touchless een beetje de gouden middenweg.
wil je sterker, dat kan. maar dan ga je LSP inleveren.
beetje ying yang.... (goh wat heb ik soms ook wijze uitspraken :D )

Zoals @Jansen ook al zegt, Touchless zou sterk genoeg moeten zijn, helemaal als je hem een beetje bij houd.
 
"Hoe beter het product reinigt, hoe meer het je LSP aan tast. ( in de basis)"

Weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben.

"hier op het forum is de touchless een beetje de gouden middenweg.
wil je sterker, dat kan. maar dan ga je LSP inleveren."

Welk product ken jij dat nog sterker is dan Touch Less? Ben oprecht benieuwd, want ik ken wel wat vergelijkbare producten, maar niet iets dat echt sterker is.
 
  • Leuk
Reactions: Nick Bakker
Dodojuice crudzilla is ook mega sterk als tfr.

Verder kom ik met touchless als hij gewoon vies is al heel ver met 2%, laat staan 4% of 2% nieuwe formule
 
Bedankt voor alle adviezen. Dus citrus als prewash voordat je foam doet wordt hier nooit toegepast? Ik zie het in de meeste youtube filmpjes, daarom leek dat een beetje de standaard. En ik neem liever iets meer LSP mee dan dat ik extra krassen veroorzaak. Nieuwe wax aanbrengen is sneller dan opnieuw polijsten ;)
 
Ik doe het wel eens bij zwaar, zwaar, zwaar vervuilde auto’s.
Maar als je touchless gebruikt, en je auto geregeld wast dan is dat meer dan voldoende.
 
Ok, en dan zal een goede protectant als Fusso Coat en een ceramic quick detailer denk ik ook helpen dat vuil minder hecht en de auto makkelijker schoonmaakt?
 
Laatst bewerkt: