• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

coating, praktisch vraagje...

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
Hey,

Normaal breng ik in augustus een coating (si3d) aan op onze 2 auto's.

Hoeveel applicator doekjes heb je zo ongeveer nodig? (2 auto's op verschillende dagen, en de velgen tevens op een ander moment)

De applicator doekjes zijn wegwerp na gebruik. Maar worden de gebruikte microvezeldoeken ook hard na uitpoetsen? Loont het om hier dure MF te gebruiken, of beter goedkope action doeken om nadien weg te gooien of voor minder kritisch werk te gebruiken.
 
Hallo,

ik gebruik 1 doekje per laag, voor de ganse wagen.
Dus 2 lagen en 2 wagens maakt 4 doekjes dan.

De doeken waarmee je afneemt gooi je best in een emmer lauw water met microrestorer of ander wasmiddel.
Die zijnbij mij nog nooit hard geworden?
Ik gebruik de picolo nero hiervoor. Hiervan gaan er wel meer dan 4 door ;)
Gerbuik een aparte om af te nemen en eentje om op te poetsen.
 
  • Leuk
Reactions: Globetrotter
+1 voor Peter.

Gebruik ook twee doekjes voor de hele auto. Afnemen met monello doeken.
De doekjes erna leg ik in lauw water met dreft. Nooit hard geworden.

Trouwens mooi spul he dat si3d :)
 
Ik gebruik er simpelweg zoveel ik wil, haha! Beter teveel wisselen als te weinig.

De bijgeleverde Nanolex doeken, Senza Bordi's of Nero's, allemaal prima.
 
ok, bedankt.

layeren jullie de si3d? ik denk ergens gelezen te hebben dat de 2e laag afgestoten zal worden als je meer dan 15 minuten laat curen.

tevens: 50 ml voldoende voor een mercedes a (vorig hoog model w169) en een renault grand scenic?
 
De eerste laag moet altijd na maximaal 3 minuten worden afgenomen, daarna kun je gelijk de tweede laag erover doen.
Die ook weer na max 3 min eraf halen, daarna de auto goed laten curen. Eerste 48 uur mag het ook niet nat worden.
50ml zal net wel net niet uitkomen, ik denk als je 1 laag doet het wel op beide auto's kan.
 
Heb zelf de si3d ook om mee auto astra H 2 lagen gedaan. Paneel voor paneel gelijk na de eerste een tweede laag op het zelfde paneel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik heb een 50ml flesje besteld en op een Porsche 2 lagen aan kunnen brengen met nog ongeveer de helft over. Echter denk ik dat als je een Mercedes + Scenic in 2 lagen wilt doen, wat wel word aangeraden, dan zal je zeker niet genoeg hebben aan 50ml.

Layeren is zeker mogelijk en, zoals al eerder aangegeven, kan je eigenlijk niet per ongeluk te lang wachten. Je werkt in redelijk kleine stukken van zo'n 50x50, druppelt zo'n 10 druppels op je applicator, verdeelt het product criss-cross, neemt het af met DOEK A en wrijft na met DOEK B. Hierna kan je meteen de 2de laag aanbrengen en herhalen.

Sterker nog, het kan nog wel ietsjes minder nauwkeurig. Check anders het filmpje van @Dibbuz in de Stappenplannen, daar heb ik veel aan gehad. Hier zie je bijv. hoe je een motorkap opdeelt in 6 delen. Deel #1 breng je aan zoals hierboven, doet dan opnieuw zo'n 10 druppels op je applicator en doet aangrenzend deel #2. Hierna maak je van 2 panelen 1 en verdeel het product dus onderling over de 2 delen. Etc Etc..



Greetz
 
Heb zelf de si3d ook om mee auto astra H 2 lagen gedaan. Paneel voor paneel gelijk na de eerste een tweede laag op het zelfde paneel.
Het is eigenlijk geen tweede laagje. Je maakt de 1e laag dikker.