• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cobra gepoetst met E36 M3 als kleine bonus

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Ik maak dit topic nu alvast even op m'n werk met wat telefoon foto's. Prive heb ik helaas wat weinig tijd namelijk, op deze manier hoef ik thuis alleen m'n camera foto's nog maar te bewerken en te uploaden :) Scheelt toch weer!


Zoals ik postte in m'n BMW E30 topic heb ik een deal gesloten en moet ik daarvoor wat auto's poetsen..... Gisteren middag was de eerste aan de beurt. Een Superperformance Cobra met Roush V8 motor. Een heerlijke auto met een enorm vermogen :party:


Maar goed, de eigenaar is op deze auto sowieso al bijzonder zuinig, dat wat ook te merken toen ik hem ging wassen. M'n plan was om ook te gaan polijsten, maar dat bleek niet nodig. De lak was super glad. Wat ik heb gedaan:

Voorzichtig afgespoeld met de tuinslang,
Velgen afgespoeld en gewassen, met gewone shampoo en daarna Iron.X. Droog gemaakt en toen met Megauirs "All metal polish" de randen gedaan,
2 emmer systeem gewassen (Meg's NXT + Monello washmitt),
Hierna weer afgespoeld en gedroogd,
Gekleid met PB S&W en AutoFinesse clay bar,
Na gelopen met de S&W,
Laagje PB EXP &
Laagje Meg's Gold class carnauba paste wax,
Banden in de Meg's tyre dressing,
Ruitje met Clearvue,
Al het chrome nog even opgepoetst met wat All metal polish,
Om daarna de hele auto nog even na te lopen met een Monello microfiber.



Zoals al gezegd, even wat snelle telefoon foto's:

VOOR:
359k7k3.jpg



NA:
oa4ot4.jpg

2ro5iiq.jpg

et8ls5.jpg






Toen ik bijna klaar was vroeg hij me of ik nog fut had voor een snel wasje van een andere auto. Z'n trackracer, zaterdag gaan we naar Zandvoort voor vrijrijden en hij was toch wel erg vies! Ik bedenk me nu pas dat ik geen na-foto's heb gemaakt met m'n telefoon. Hopelijk staan die wel op m'n camera. Zo niet, dan volgen ze zaterdag. (al missen jullie niet veel!)


Deze is grotendeels ingespoten met Dasty, vooral de wielen, toen met de HD afgespoten en snel met een sopje gewassen. Daarna weer afgespoten en droog gemaakt. Ramen van binnen even gedaan met PB S&W want die waren net zo goor als de buitenkant en das niet fijn rijden.


140y8pj.jpg


8zpo2h.jpg





Binnenkort meer!
 
Leuke Cobra, is het nou een kitkar of een "echte" ? (ivm polyester)
Desalniettemin mooi ding en de bmw zie ik ook liever in de NA stand :)
 
Het enige wat ik weet is dat het op kenteken een Superperformance Cobra is. Hoe en wat verder weet ik ook niet. Ik kom er nu net achter dat ik geen NA-foto's van de BMW heb gemaakt. Al is dat nou ook niet bepaald bijzonder hoor. Hij is dan ook maar simpel, alleen, gewassen..


Ik heb hier wel de camera foto's van de Cobra:


VOOR:
nf4s4g.jpg

2mzz70l.jpg

9056hd.jpg

1juh6a.jpg

123sll0.jpg

swsb43.jpg

kbr3fq.jpg

w2lpjs.jpg

28mv6d.jpg




NA:
54vktg.jpg

11bhxqw.jpg

33ogy7o.jpg

(Die druppels van de lucht inlaat heb ik ook nog netjes weggepoetst hoor)

3165e7n.jpg

2mhx208.jpg

54av4x.jpg



:cool:

Ik zie nu pas dat ik eigenlijk een rommel heb gemaakt van m'n foto's, normaal probeer ik voor & na foto's te maken van hetzelfde scherm, maar daar heb ik hier niet aangedacht. Sorry.
 
Zijn goed nagemaakte kitkars die ze onder licencie van Shelby himself, in Zuid Afrika produceren.

Zitten mooie plaatjes bij ondanks de mash-up hoor!