• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collecties........

Rolf

Detailing addict
18 apr 2009
633
65
59
Heb hier eens wat door heen zitten bladeren................hier en daar valt m'n bek open.
Wat een hoeveelheden!
Doen jullie elke week een auto of 3 of zo? of gebruik je die hoeveelheden alleen voor je eigen auto?
Dan zal er na een jaar geen lak meer opzitten! :D
Kan me niet aan de indruk ontrekken dat er maar raak gekocht wordt, "mischien gaat ie daar meer van glimmen" tactiek, of maken jullie elkaar gek? :-"

Ik heb mij eerst eens verdiept en veel gelezen voordat ik m'n spullen ging bestellen.
Vaak heeft iemand anders het wiel al 100x uitgevonden, dan hoef ik dat niet meer te doen.

Heb zelf 2 auto's die ik dan bijhoud, een zwarte Passat B6 en een kras en deukie boodschappen A4, metallic groen.
De mega collectie van mij is:

DAP500.
Meq was mitt.
NTX shampoo
SSR 2.5
M80.
Blackhole (Per ongeluk vergeten te wissen bij een bestelling, gebruik het nooit)
Klei setje.
CG Pete's 53 wax.
Meq. banden gel.
Stel mf doeken en LC pads.
Losse hand pads.

En dan staat er nog wat meuk wat ik kreeg toen ik m'n auto kocht, Meq 1,2,3 systeem. Gebruik het nooit meer, geef het wel aan m'n pa.

Verlanglijst:

Kunstof opfrisser voor de buitenkant.
Interieur kunstof opfrisser.
Verse pads en doeken om de versleten te vervangen.

Daar kan ik wel weer een tijdje mee vooruit.
Foto heb ik niet, iedereen weet wel hoe dat spul eruit ziet. ;)
 
Ik denk dat 1 ieder hier met een andere insteek te werk gaat Rolf. Sommige hebben genoeg aan een potje wax en een goede doek, andere willen graag de halve inventaris van Carclean in hun garage hebben staan. Zoals jezelf al aangeeft zit het verschil 'm in de hoeveelheid. De meeste hier doen meerdere auto's, maar ook voor diegene die dat niet doen: het verbreden van je horizon is nooit verkeerd ;)

Als ik voor mezelf mag spreken, ik ben begonnen met een flesje NXT shampoo en Spray wax, ooit is verkocht door Rob M. van Meguiar's. Ik dacht WoW!!! dit is het hè! Maar na een tijdje de spullen gebruikt te hebben en wat voorbeelden van andere gezien te hebben was de intresse voor andere produkten zeer snel gewekt.

Ik zou niet willen zeggen dat ik maar wat raak koop, sterker nog, ik lees mezelf belachelijk goed in voordat ik iets aanschaf. Maar zo langzaam aan durf ik te beweren dat dit meer een hobby is geworden dan een gebruiksgemak. Ik kan helemaal gelukkig in de schuur naar m'n spulletjes kijken en deze toepassen op diverse auto's met resultaten waar ik vroeger alleen maar van kon dromen.
 
Ben het eens met Havanna. Op een gegeven moment is het meer dan een hobby.
Voor mezelf denk ik vaak eerst dit en dat opmaken voordat ik wat nieuws bestel, maar meestal (lees altijd) red ik dat niet:-"
En ja, dan maak je toch weer een fotootje van de uitbreiding...
 
Het sluipt er in. Ik begon met een paar producten van Swissvax. Door mijn enthousiasme over de resultaten had ik in de korste keren een aardige collectie. Toen kwam ik hier terecht en begon ik te lezen over andere merken en producten. Ik wilde de tips & trucs van medeforummers ook uitproberen. Voor je het weet heb je een aardige collectie. Noem het een verslaving. Ach ja, het is een hobby en een hobby kost nou eenmaal geld. Al moet ik er wel op letten dat ik niet te hebberig wordt. Het moet niet uit de hand lopen. Spreek uiteraard voor mezelf.
 
Ik doe hoofdzakelijk mijn eigen auto, sporadisch die van een ander. Ik koop vooral spullen voor 'het gebruik', niet zo zeer voor 'de heb'. Maar in de loop van de tijd zie je wel steeds iets waarvan je denkt: da's wel verrekte handig, dat ga ik bestellen :)

Ik heb wel eens uitgerekend hoe vaak ik de auto door de krasstraat had kunnen jagen voor het bedrag dat inmiddels in de spullen is gaan zitten. Da's heel vaak. Maar de voldoening van het zelf doen en vervolgens het resultaat zijn onbetaalbaar en worth every penny ;)
 
Ach ja, wat zal ik er van zeggen?
Vergeleken met anderen heb ik een redelijk bescheiden collectie, maar toch zit ik mezelf af en toe af te vragen of ik me niet een beetje gek laat maken. Voor mijn doen een wat vreemde gewaarwording, omdat ik normaal gesproken niet zo'n bestelmaniak ben. Ik heb net nog eens gekeken naar wat ik de afgelopen twee maanden gekocht heb en moest toch ff achter de oren krabben. Was toch even (kort) schrikken =-o
Andersom vind ik het gewoon leuk om te doen en zelfs het idee van 'goeie spullekes' in huis te hebben, vind ik eigenlijk al een goed gevoel geven (lastig uit te leggen). En dat mag weleens wat kosten.
Verder ben ik het helemaal eens met LB: het moet niet uit de hand gaan lopen. Waar de grens ligt, mag eenieder natuurlijk helemaal zelf uitmaken. En als je ook andermans' auto's verzorgt, kom je er wat sneller aan toe om eens wat meer of wat anders te bestellen. Ik doe voorlopig alleen mijn eigen auto en zal sporadisch iets doen aan de auto's van mijn pa en mijn zus.

Affijn, dit gezegd hebbende, zal ik maar weer eens verdergaan met een nieuwe bestelling voor te bereiden]d~^ . De buurman had mij laatst bezig gezien, wou ook weleens wat betere spulletjes hebben en wist dat ik wel een 'adresje' had. Ik zal voor hem wat bestellen en dan kan ik ook gelijk mijn verlanglijstje wat inkorten :-"
Had hier iemand al eens verteld dat dit allemaal heel erg aanstekelijk/verslavend is?
 
Hahaha, prachtig die reacties. :grinning:

Natuurlijk mag een hobby geld kosten, nix mis mee, een ander verzuipt het in de kroeg ieder weekend. x-]
Toch verbaas ik mij erover als ik af en toe de foto's zie van "collecties" met flessen en potjes, met name de hoeveelheden van alles...........daar staat voor een fortuin aan materiaal! $$)

Voor mij is het ook een "Hobby" en vindt het ook prachtig als ik zo hier en daar de opmerking krijg "je auto is nog nieuw......." en vindt het ook leuk om te doen, soort van ontspanning zal ik maar zeggen.
Ik zie alleen het nut niet van 6 soorten glaze en 6 soorten wax, etc, etc.
Voordat ik m'n pot pete's 53 leeg heb, heb ik de pensioen gerechtigte leeftijd bereikt.............8-o en denk dat een andere wax echt niet harder glimt. (daar zorgt de voorbehandeling voor)

Maar ieder zijn ding! :cool:
 
Het is voor iedereen anders. Ik begon in december ook met de NXT autoshampoo, step 1,2,3 + nxt wax. Nu staat er voor een fortuin aan spullen, 2 D/A machine's etc., maar wij hebben hier thuis dan ook 5 auto's staan & er komen eens wat vrienden langs of dat ik de auto wil doen. Kopen doe ik vanaf nu ook alleen als ik het nodig heb, om alles compleet te maken.
 
ik heb thuis 2 autos en een scooter staan, vandaar dat ik de collectie uitgebreid heb.

ben ooit begonnen met een meguiars gold class shampoo, een fles tech wax, een quick detailer en een stukkie klei maar dat was alleen voor mijn auto.
sinds dat er een tweede auto erbij is gekomen en ook goed wil onderhouden heb ik er aardig wat bijgekocht.
okè dat sommige producten er leuk uitzien mogen die ook niet ontbreken in een collectie denk ik.....
 
zelf heb je ook een nice collectie hoor

zelf heb ik veel te veel. in het begin veel gekocht,ook om te testen.
nu krimpt de collectie in, en gebruik ik alleen wat ik nog nodig heb
 
Je koopt niet iedere dag een andere auto ! Dus een beetje zuinig op je karretje zijn.
Ik ben al bezig voor een bestelling voor de eind van de maand. Ik heb al 2 glazes maar een 3de kan er nog altijd bij. Je doet er trouwens heel lang met het spul hoor.:)^
Maar het blijft leuk om van alles te proberen. :D
 
Rolf zei:
knip...knip...........daar staat voor een fortuin aan materiaal! $$)

Dit ga je niet tegen mijn vrouw zeggen hé....:D
Ergens heb je wel gelijk, maar het is zo leuk en zo verslavend en en en en en.
Ik doe m'n eigen auto en caravan, en ben nu bezig aan m'n caddy, en m'n vader vind het behaalde resultaat zo mooi dat ik zijn auto en camper en scooter ook moet gaan doen, zelfs m'n broertje heb ik aangestoken met het virus, waar gaat het heen :-" :-" dus ben nu wel blij dat ik m'n collectie aardig aan het uitbreiden ben, en wat meerdere ook al zeggen, het is best leuk om eens wat anders te proberen :ja ;)