• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 476s aanbrengen

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.811
193
57
Vandaag de Collinite 476s binnen gekregen.
Nu vroeg ik mij af of je deze wax ook machinaal kunt aanbrengen en natuurlijk met de hand uitwrijven. En met welke pad dan. Heb de starterskit van de DAP900 V3.
En is het nodig voordat je deze wax aanbrengt de Prepclean te gebruiken?
Ben wel benieuwd naar de standtijd, werkte voorheen altijd met Mequiars NXT 2.0 maar vind de standtijd hiervan wat kort.

Gr
Menno
 
Ik heb deze jaren gebruikt naar volle tevredenheid maar nooit machinaal. Het blikkie is kleiner dan de pad dus niet echt handig voor een vaste wax maar lijkt me wel mogelijk met een zwarte pad. Kunt dan beter de vloeibare collinite gebruiken denk ik. Met de hand is net zo makkelijk, maar wel een dun laagje. Uitbuffen gaat ook heel makkelijk.
 
Het zou kunnen met een 3" pad en 2 7/8 steunplaat. Die kunnen wel in het potje..aar ik zal het gewoon lekker met de hand aanbrengen.

prep is geen noodzaak, je kan ook de auto nog een keer wassen voor dat je de wax aanbrengt.
 
Alle waxen kan met de machine, maar breng hem zelf altijd aan met de hand.
Maar dat is een keuze vind kwa tijdswinst er niet veel inzit en nauwkeuriger kan werken met de hand.
En goed schoonmaken denk dat je met alleen en wasgeurtje niet genoeg schoon is, maar kan je zien als je na wasbeurtje met klei checkt je zult versteld staan.
Dus zou zeker na een grondige wasbeurt "Prepclean" gebruiken zal je standtijd zeker ten goede komen.
En in vergelijking met de NXT 2.0 zal je zeker verbaast zijn ,
minimaal 6 maanden dus laat de winter maar komen.
Heb hem zelf nu in de 915 staan voor de winter en gaat zeker tot maart goed de winter door komen en de 476 gaat langer mee ;)
 
Gekleid heb ik hem al laatst en ook met machine gepolijst dus gaat alleen om een nieuwe waxlaag aan te brengen. Na de winter maar weer polijsten.
Of doen jullie dat veel meer?
Ben wel reuze benieuwd naar de standtijd.
 
Polijsten is alleen nodig wanneer het nodig is. Krassen kun je er lokaal uithalen. Dingen als oxidatie, die je lak wat doffer kan maken, dat duurt wel effe.
Swirls kun je er waarschijnlijk wel met een fijne compound of polish verwijderen.
 
Vandaag de Audi van vriendin gedaan en gisteren de GTI.
De Audi met Dap 900 V3 gedaan ( merkte gelijk dat er een draadbreuk in de kabel zit :-( ) eerst gewassen, gekleid en daarna met polish, hierna de 476s erop, dit werkte prima en maakt de laag lekker dun waardoor goed uit te wrijven is.
Golf met de hand gedaan in het begin eigenlijk iets te dik waardoor het ook moeilijker uit te wrijven is.

Proef met wat water erover en laat een prima beading zien.
Ben benieuwd hoe lang het zo blijft.

Je kan toch nog wel gewoon de auto wassen met gyeon Bath zonder dat de laag word aangetast?
 
Laatst bewerkt:
Een waxlaag zal met wassen altijd worden aangetast. Dit is ook de bedoeling. Je was namelijk een klein laagje eraf.

Als je de auto wil wassen en de wax meteen een handje wil helpen, kan je hem wassen met Bathe+.


Greetz
 
Zo nu 7 weken verder en nog steeds tevreden over de 476s.
Auto's nu een keer of 6 gewassen waarbij de eerste 2 maal alleen met warm water.
Vandaag even in een wasbox gewassen, maar blijf me nog steeds verbazen over de beading.
Wat blijft er vooralsnog gewoon lekker aflopen.

Tevens ook de auto van mijn vader gedaan. Hij heeft een 1 jaar oude Captur aangeschaft, ook deze glimt meer dan hij afgeleverd werd.
In de garage waar hij de dag erna langs ging konden ze hun ogen niet geloven.

Leuk hoor.
 
Badding.. hiihih.. :p

Ik heb 2 weken geleden de kont van mijn BMW gepolijst en deze in 2 lagen 476S gezet. De afgelopen 2 weken de auto amper gebruikt omdat ik niet kon rijden, en heb de auto maar een enkele keer bekeken. Het viel mij op dat de beading heel fijntjes was, kleine druppels. Inmiddels lijkt de beading volkomen ruk en ligt het water als een zooitje op de auto.

Begreep hier dus niks van...

Heb mij laten vertellen dat een wasbeurt dit weer kan verhelpen, maar ben redelijk sceptisch, want heb dit nog bij geen enkele wax gehad. Sterker nog, de auto van mijn buurman stond ik 1 laag 845 en heeft zijn auto een dikke 1,5 maand niet gewassen. Elke keer als ik onze auto naast elkaar zag, was de beading gelijk. (Mijn auto stond in 2 lagen 845 en later 2 lagen Purple Haze)


Greetz
 
Klopt dat viel mij wel op na een tijdje lijkt er wel vuil op de auto te liggen en daardoor de beading minder. Maar na wassen is alles weer bij het oude.
Is me wel opgevallen dat vuil bovenop de druppels drijft en als de auto dan opdroogt dat het vuil op de auto achterblijft.


En ja auto corr op mac maakte er badding van????