• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

compressor pad vs lake country ccs

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
49
Wat is eigenlijk het verschil tss compressor pads en de gewone van lake country voor op de dap500?
Ze zien er gladder uit en hebben een soort van insnijdingen ofzo,maar het is mij niet duidelijk wanneer je die moet gebruiken en waarom?
alvast bedankt,

gr Joep.
 
Ze werken net iets lekkerder dan de ccs pads, voor de doeleinden maakt het weinig uit. Wat je met de ccs kan kan je met de Kompressors ook. Nadeel is dat ze iets gevoeliger zijn voor beschadigen.
 
De lamellen in de kompressorpads zorgen ervoor dat je pad beter contact houd met de lak. voora bij autos met uitgekloptevormen(weet ff de naam hiervoor niet) heeft dit een beter werking omdat je pad dan minder zoekt. Daarnaast heb je ook een stuk minder kans op beschadigingen omdat je steunplaat in de pad zit. bij de cc pad's zit die zwarte rand tot aan de rand van de pad. en als extra houden de lamellen nog extra polijstmiddel vast waardoor uitdroging van je produckt minder snel plaats vind.

;)
 
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik lees hier pads met lamellen ?
Ik heb pads waar ronde inhammen in zitten, wellicht zijn dit al 1 van de hierboven genoemden maar dit weet ik dus niet zeker, heb het als kit binnen gekregen.
 
Berkant, jij hebt de CCS dan, de kompressors hebben allemaal lamelletjes van 20mm x 5mm(zo ongeveer;) )
 
Welke pads zijn nu daadwerkelijk beter dan, de pads die ik heb zijn ongeveer een centimeter groter als de plate van de dap.
 
Ik zweer bij de Kompressor pads :heart_eyes:

Deze hebben bij het gebruik op een rotary veel minder last van 'gehop' dan de gewone CCS pads. :ja

Ik heb het idee dat de CCS pads min of meer vacuüm zuigen op de lak, zeker bij het gebruik met een rotary.
Daarbij genereert de CCs pads veel meer wrijvingswarmte dan een Kompressor pad.

Ik gebruik hoofdzakelijk de 7 inch Kompressor pads i.c.m. een 150mm backingplate.
 
Bart.... 8-())

Je verbaasd me. Ik dacht dat je die al lang zou hebben... :ja

Ik ben a.s. zaterdag te vinden in het Budelse. Kom je ff langs om ze te proberen ;)
 
Inderdaad bart, dacht dat je ze ook wel al zou hebben geprobeerd.
Heb binnenkort een meerdaagse detail opstaan hier thuis, kan je ook altijd eens langskomen om het uit te proberen.

Ik vind de kompressor pads in combinatie met de rotary heerlijk werken, in combinatie met de padwasher minder. Ik was mijn kompressor pads dan ook meestal handmatig uit.
 
rodders zei:
Ik vind de kompressor pads in combinatie met de rotary heerlijk werken, in combinatie met de padwasher minder. Ik was mijn kompressor pads dan ook meestal handmatig uit.

Ik heb gemerkt dat in het verdiepte gedeelte langs de velcro rand de pad aan het scheuren is. Ik denk dat de pads niet echt padwasher bestendig zijn of ik doe iets giga fout ...

:schaam

Ik neem je tip van harte Jan, ik ga ze ook voortaan handmatig schoonmaken. :ja

:)^
 
Ik zie dat jullie de compressor pads icm een rotary gebruiken.
Ikzelf maak gebruik van een DAP500 zou het dan ook zoveel uitmaken ?
 
nicknameless zei:
Je verbaasd me. Ik dacht dat je die al lang zou hebben... :ja

Ik ben a.s. zaterdag te vinden in het Budelse. Kom je ff langs om ze te proberen ;)

Ik verbaas mezelf ook :schaam
Maar ik heb er verder nooit bij stil gestaan. Ik ga kijken hoe het vooruit gaat dit weekend. Massief veel leerstof voor maandag.
 
Dat doe ik ook. Standje 2-3 (600-800 toeren), duw de pad (7 inch Kompressor) een paar keer naar beneden.

Waarschijnlijk komt het door de grootte van de pad i.c.m. veel 'wrijving' van het grit guard rooster.

:weetniet
 
Berkant zei:
Ik zie dat jullie de compressor pads icm een rotary gebruiken.
Ikzelf maak gebruik van een DAP500 zou het dan ook zoveel uitmaken ?
Kan je vertellen dat ik zowel de DAP500 als de DAP900 heb gebruikt, beide met CCS en Kompressor getest:
kan je vertellen dat de meerprijs van de Kompressors meer dan waard zijn ! !
Morgen plaats ik m'n show-off waarbij ik poog om het wat verder uit te leggen / diepen zodat een leek ( net als ik ) het ook begrijpt.
Wat wel kan verklappen is dat bovenstaande pluspunten zeker geen onzin is, meer controle, meer gemak, beter volgen van gekromde lijnen etcetc
 
en ik werd voor idioot verklaard toen ik zei dat de kompressors niet helemaal padwasher safe waren........

en indd, vandaag ook weer ondervonden dat je gewoon langer door kan werken met de kompressors, en de pad is net een tikje groter als dat het velcro is, dus veel minder snel dat je de lak verpest met een stuk hardere velcro op bijvoorbeeld een kofferklep o i d
 
rodders zei:
Heb binnenkort een meerdaagse detail opstaan hier thuis, kan je ook altijd eens langskomen om het uit te proberen.

Zolang het na volgende week woensdag is zit het goed, zullen het donderdag bespreken :ja
 
Maaaar.......

Toeval of niet, maar nu ik een drietal auto's met de DAP900 heb bewerkt zijn Kompressors langs de velcro aan het scheuren, dit probleem had ik met de DAP500 niet. Dus of ik heb een verkeerde techniek (ondanks het instructiefilmpje), of ze waren al versleten en dit was de laatste levensfase, of de DAP900 is dodelijk voor de Kompressors. Dit probleem kun je met de CCS niet krijgen, de Velcro loopt tot de rand.

Hoe lang moet zo'n Kompressor mee kunnen gaan?