• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Contactloos wassen

wesje

Detailing addict
15 jun 2008
156
62
43
Giessen
Op dit moment is er een firma op facebook een behoorlijk reclameoffensief begonnen met contactloos wassen. De term nano vliegt werkelijk in elke zin om de oren maar als je de verhalen hoort en de foto's ziet zou het echt werken. Het zou als volgt werken:

In foamen en in laten werken, afspuiten dan wat hun noemen een wax er over (doet mij erg denken aan bijvoorbeeld aquafobia) nogmaals afspuiten en voila brandschoon.

Iemand bekend met een dergelijke werkwijze? Het lijkt mij nogal tuig 1e klas omdat ik op bepaalde foto's zelfs tectyl zie verdwijnen.
 
Lijkt een beetje hierop...

Ik heb er destijds met m'n neus bovenop gestaan.
Voordat ze kwamen opdagen, de motorkap strak gepolijst. Nadat ze klaar en weg waren, de motorkap geïnspecteerd en ik moet zeggen dat het naderhand nog netjes netjes was.

Voor het gros van de mensen een prima oplossing, maar voor de echte detailers onder ons lijkt het wel een nieuwe Stephen King griezelfilm...




 
Laten we toch lekker bij ons wel bekende proces blijven. We weten wat we doen en welke producten we nodig hebben..toch.

Als wassen op een veilige manier zonder contact en dus zonder krassen kan lijkt me dit vooral voor detailers een prima ontwikkeling. Vandaar dat ik het bewuste bedrijf nu al een week of 2 volg en wat verder heb zitten pluizen. De producten komen van een chemisch bedrijf uit Polen. De velgreiniger die ze gebruiken geeft bijvoorbeeld dezelfde kleurreactie als non ferro.
 
Ieder merk heeft een product wat paars kleurt als je het op vliegroest spuit.... Dat zegt niet zoveel.
Het is gewoon een stofje wat paars wordt bij aanraking met roest
 
Ken dit ook wel. Alleen ja, ik weet het niet. Zal best veilig zijn. Allen wat je hier losweekt met lucht en stoom blijft liggen en dus veeg je het vuil weg. Maar toch blijf ik persoonlijk bij de waterbasis.
 
Ik heb net een compressor in huis en heb zo´n setje gehaald met wat hulpstukken. Misschien ga ik het hulpstuk met zo´n tonnetje eronder maar eens vullen met APC en heet water. Blaas ik zo een auto schoon.. :p

Hmm... Of 845 in de verfspuit en op m'n auto blazen... :D
 
'Laten we toch lekker bij ons wel bekende proces blijven. We weten wat we doen en welke producten we nodig hebben..toch.'

Met die instelling komt het detailen ook nooit een stap verder en hadden we nu ook geen coatings, AIO's, polijstmiddelen die afbreken, glazes, sealants etc gehad, alleen WAX.....

Dus stay open minded!
 
Ik heb het bedrijf ook voorbij zien komen, vooral voor vrachtwagens schijnt het handig te zijn. En dan met name voor het chassis en de kleine hoekjes, het grove vuil wordt inderdaad netjes losgeweekt en weggespoeld. Echter voor mijn eigen auto zou ik het nog niet willen gebruiken, zou dan eerst willen zien hoe zo'n voertuig er uit komt.
 
Ik denk dat het meer een mooie maar ook een uitermate dure aanvulling is op het totale assortiment en dus ook meer voor de professionele detailer en niet/minder voor de hobbyist. En ook al heb je zo'n apparaat dan zul zul je nog steeds moeten polijsten om een auto mooi strak te krijgen, kleien is misschien ook niet meer nodig maar dat laat ik even in het midden.
Voor het milieu kan het wellicht ook interessant zijn omdat je geen afvalwater meer hebt wat over straat wegloopt. Het wassen op straat kan natuurlijk in steeds meer gemeentes verboden worden en dan is dit wellicht een mooi alternatief naast de andere waterless washing systemen.
 
Contactloos wassen is prachtig wanneer je auto niet erg vies is denk ik. De Foamen- stap zal mogelijke wax of sealant verwijderen.
Ik denk dat er een film van vuil blijft zitten wat je alleen met wassen/agiteren zult kunnen verwijderen. Hardnekkige vervuiling krijg je alleen weg door te kleien.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos
@Aficior: Mijn reactie was op de filmpjes van Nicknameless. Blijkbaar is er nog een andere methode die ik nog niet ken, ik maak ook nauwelijks gebruik van Facebook
chair.jpg
dus vandaar dat ik wellicht de mist in ga...

Edit: Zojuist een filmpje gezien van een bedrijf in Emmeloord waar vrachtwagens worden schoongemaakt(als dit het bedrijf is wat jullie bedoelen), het product ziet er veelbelovend uit en lijkt ontzettend goed te reinigen, maar ze maken waarschijnlijk ook wel gebruik van een warmwater hogedrukreiniger waarmee je al veel beter schoonmaakt dan een koudwater hogedrukreiniger die de gemiddelde hobbyist gebruikt.
Voor de transportsector waarbij auto's/vrachtauto's zo min mogelijk stil mogen staan en tijd geld is zal dit wellicht een goede oplossing/aanvulling zijn(er zijn transportbedrijven die zelf een complete wasstraat voor hun vrachtwagens hebben) .

Voor de mensen die hun auto netjes en krasvrij willen hebben zul je nog steeds aanvullende werkzaamheden moeten verrichten(denk ook aan interieur e.d.) en voorzie ik ook niet echt een bedreiging voor de detailer, hooguit dat je een auto in een nog betere staat kunt brengen,waarmee iedereen alleen maar blijer van kan worden lijkt me...

Jeetje, wat een lang verhaal voor mijn doen. Het lijkt wel of ik met het Quantoxx virus besmet ben...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Pter.
Oké. Dat dacht ik al. Geen probleem.
De topic starter beschrijft in zijn openingspost in de tweede alinea het proces waarover hij vragen had. Dat is toch even anders dan wat @nicknameless ooit heeft gefilmd voor ons.
 
Het is inderdaad dat bedrijf uit Emmeloord en wat je op Facebook ziet is inderdaad overwegend vrachtwagens. Maar zoals je ziet is het puur inschuimen, in laten werken, afspuiten, de wax opspuiten en afspuiten en klaar. Diegene die het hebben laten doen zeggen brandschoon en dat zonder verder contact van een spons of borstels. Dus daarom contactloos en wellicht ook wel interessant voor de andere heilige koeien. Alleen vraag ik me dan af hoe agressief dit is.