• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

`cutting and buffing` de 68er camaro

moto zei:
Dit is zo mooi. Bijna beter dan sex.......:)

Heb jij zo'n slechte sex dan? :D

Mooie dingen kunnen je soms wel in staat brengen tot een opgewonden staat, maar er gaat toch niks boven een paar uur lekker tekeer gaan. :slotje
 
We gaan weer verder, pas op dave dit kan evt x-rated zijn :D Gisteren heb ik nog even hardcore staan poetsen ik moet zeggen dat het tegenvalt metde tijd die erin gaat. Het dak heeft zo`n 4 uur in totaal gekost omdat er 4 hits met de ssr3 nodig waren, 2 met de ssr2 en een enkele met de ssr1 :|

Aan de jongens van carclean, wat is heftiger als ssr3? Opzich wil dat goed maar ik heb het idee dat het ook sneller kan allemaal ]d~^


Deze foto demonsteert prachtig mooi hoe de ssr3 gaat, het dak had ik in 3 delen verdeelt en links was na ssr3, in het midden halverwege de ssr3 en rechts nog niks, je kunt het goed zien aan de reflectie van de lichtbalken

qrxmy9.jpg



Nog wat resultaat pics na de ssr3-2-1

4toqid.jpg


Mn grote vriend nog een keer, ik ben vrij zeker dat zo`n klus als dit onmogelijk is met een DAP je hebt echt de snelheid en kracht van een rotary nodig. Tevens is het pneumatische ook essentieel elk apparaat op stroom zou nu officieel overleden zijn ik draai soms met kleine tussenpauzes 10 uur non stop


30k53kz.jpg
 
Probeer het eens met een cuttingpad van Meguiars icm. M105 en M205 op een polishingpad volgens mij ben je dan echt al een heel eind in minder passes dan met de SSR.
 
Ik zou zelf kiezen voor een menzerna Intensive polish of iets zwaarders van Menzerna, gisteren 2500 grit wetsandkrassen simpel kunnen verwijderen met een witte pad en Menzerna Intensive Polish, daarna nabehandeld met zwart en Finish Polish. Of wat ook erg goed werkt : Meguiar's so1o systeem, minder stappen en 1 vloeistof nodig. Is ook speciaal bedoeld voor bodyshops. Dibbuz en ik gebruiken het al een tijdje tot volle tevredenheid. Zowel Menzerna en So1o werken perfect op hoge toeren (moet zelfs).

Die rotary op lucht, is die nog te regelen in toerental vraag ik mij af?
 
Heb toch het gevoel dat de SSR serie toch meer is voor de "hobbyist" die de gebruikelijke waskrasjes wilt/kan verwijderen.
Hoewel ik met witte pad en ssr 2.5 toch ook met 3 passen 2000 wetsandgrit weg krijg.

En dat voor het werk waar u zich mee bezig hou er "grover" geschut is zoals bv de Menzerna en het So1o systeem.

correct if iam wrong.
 
ik zou ook voor de menzerna's gaan, veel krachtiger dan de SSR serie.


so1o systeem heb ik geen ervaring mee...
 
Ik heb hier nog een kleine menzerna staan van het ferrari project die kan ik inderdaad wel eens mee proberen zometeen, ik was in de veronderstelling dat ssr3 meer zou doen. De rotary is zeker in toeren verstelbaar, ik kan je niet exact zeggen hoeveel het er precies zijn maar het kan van nul-naar-ludicrous speed met die schroef links in de foto :D Ik heb m over het algemeen rond de 1700-1800 rpm zitten
 
Mag ik even tussen door storen?

Wat voor lak wordt er vaak gebruikt bij overspuiten van auto's?

Mijn is officieel af fabriek erg zacht. Maar heb hem volledig laten overspuiten.

De auto van mijn pa alfa 156 is erg zacht (nooit over gespoten) en heel makkelijk te verwerken met de SSR serie.

Mijn lak nu. Haal ik met menzerna veel beter resultaat dan met de SSR serie. Opdat die toch vrij hard is.
 
SSR3 maaide anders verdomd hard door de krassen in mijn (erg harde) lak heen ;)
De Menzerna IP gebruik ik om het geweld hiervan (marring) weer wat af te zwakken :D
 
Ik zeg niet dat SSR niet krachtig en efficient is, maar persoonlijk ben ik een fan van het so1o systeem van Meguiar's en de menzerna's (kan er ook niets aan doen ;) ). Ik denk dat je met dit soort projecten iets beter uit de voeten kunt met het so1o systeem omdat je maar 1 polijstproduct nodig hebt en alleen van pad wisselt.

Het is jammer dat jullie zo ver weg zitten, had anders best een keer langs willen komen en kijken met verschillende producten wat goed werkt leerzaam voor een ieder lijkt mij! :ja
 
Jeroen zei:
Mag ik even tussen door storen?

Wat voor lak wordt er vaak gebruikt bij overspuiten van auto's?

Mijn is officieel af fabriek erg zacht. Maar heb hem volledig laten overspuiten.

De auto van mijn pa alfa 156 is erg zacht (nooit over gespoten) en heel makkelijk te verwerken met de SSR serie.

Mijn lak nu. Haal ik met menzerna veel beter resultaat dan met de SSR serie. Opdat die toch vrij hard is.


Dat ligt geheel aan je schadeherstelbedrijf, bel ze even en je weet het. In nederland wordt er over het algemeen veel met Dupont, PPG, Standox, ICI en Glasurit gespoten.
 
HOLY SHIT ik heb net even met de menzerna intensiv gepoetst op de gele lake country pad, niet normaal wat een verschil :party: Aan de ene kant ben ik superblij dat je binnen 10 seconden dit resultaat al hebt wat je nog bijna zo zou kunnen afleveren ook, aan de andere kant ben ik best wel pissed dat ik 3 dagen voor lul met de ssr3 aan het rammen geweest ben ]d~^ Eindconclusie: Dupont/PPG blanke lakken ga je met Menzerna op :rules

5x0sb9.jpg
 
Nog even nabehandelen met een lichtere pad en een lichtere menzerna variant en je hebt een flawless finish :heart_eyes:
Nu weet je waarom ik zo gek ben op de menzerna's! Ik denk dat je zelfs een goed resultaat had kunnen halen met een witte pad en IP, daarna finishen met een zwarte pad en finish polish, dan heb je echt een schitterend resultaat.
 
Uhm, heb dupont :D

En samen met Dennis gister tot de conclusie gekomen met IP en Oranje pad (of misschien wit) Kunt het altijd proberen...
En dan afwerken met Finish polish op licht groen of misschien nog eens zwart ofzo.. :grinning:
 
stimpy68 zei:
Nog even nabehandelen met een lichtere pad en een lichtere menzerna variant en je hebt een flawless finish :heart_eyes:
Nu weet je waarom ik zo gek ben op de menzerna's! Ik denk dat je zelfs een goed resultaat had kunnen halen met een witte pad en IP, daarna finishen met een zwarte pad en finish polish, dan heb je echt een schitterend resultaat.

Ik heb zojuist geprobeerd met ip op geel en ff op oranje en dat is net zo mooi als poorboys maar wel 5 keer zo snel bereikt. Ik ga zo ook eens kijken wat ff op wit doet al heb ik het idee dat er niet echt veel verschil zal zijn tussen oranje en wit.
 
Jeroen zei:
Uhm, heb dupont :D

En samen met Dennis gister tot de conclusie gekomen met IP en Oranje pad (of misschien wit) Kunt het altijd proberen...
En dan afwerken met Finish polish op licht groen of misschien nog eens zwart ofzo.. :grinning:

Dat is dus loeihard hahahaha!


Mooi dat Menzerna op harde lakken uitkomst blijft bieden!