• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cuttingpad van Meguiars snijdt in, hoe kan dat?

Multivan Generation

Detailing addict
17 nov 2009
25
50
Ik heb van het weekend voor het eerst een hele auto gedaan.
Golf 4, dus redelijk snel gedaan.

Ik heb een Flex 3401 en heb de mirror glaze cuttingpad van meguiars gebruikt.

Alleen nu zitten er allemaal scheuren in de pad daar waar de rand van de zool zit.


Heb ik wat fout gedaan, of staan die pads er bekend om?

Ik vind het na één auto toch wel erg snel dar er zulke scheuren in zitten,
precies romdom het klitteband ]-0

Heeft er iemand een idee?

Garantie?

Alvast dank voor jullie reacties..
 
Heb je de W7006 of de W7207 cutting pad gebruikt? De 7006 pad had er inderdaad last van dat de velcro los ging laten. Dit is verbeterd bij de 2.0 pads(7207) pad. Als het goed is valt dit onder de garantie van Meguiar's als het zo snel is gebeurd. Mijne is ook vervangen toen de velcro los liet.
 
De Megs W 6 8 DA of W68 rotary backing plate zijn speciaal gemaakt voor de megs pads en passen perfect. Daarnaast werken ze ook heerlijk. De solo pad past er ook prima op. Dat is de W66.
W68 rotary
800_IMG_4996.jpg

W6 8 DA
800_IMG_5023.jpg

Solo:
800_IMG_5005.jpg
 
Dat is zo te zien de Solo plate ja.

Kijk gewoon dat de diameter van de plate niet groter (en liefst even groot of net iets kleiner) is dan de diameter van de velcro.
 
De W86 vind ik er nog redelijk uitzien. De W66 is een prul. Heb hem zelf ook (uit de kit), plastic bovenkant zit niet recht op het schuim, lijm komt er tussenuit en voelt erg goedkoop aan.
 
Vind zelf de Solo backing plate heel fijn werken. Hij is perfect voor de bollingen op de auto. Door het schuim kantelt de pad beter waardoor de pad beter contact blijft houden op de rondingen.
 
Dus niet vergelijkbaar met een 3M.
Is de Lake Country 6" een goed alternatief voor de Soft Buff 2.0?
 
Voor een roterende machine is een Flex plate prima, 3M plate ook. Idee van de solo plate is goed alleen de afwerking is knudde.
 
Goed,
de pads die ik heb zijn de W7207 en de W9207.
De W9207 finishing pad geeft geen enkel probleem,
de W7207 de cutting pad ziet er zo uit. :s

f_ptddgcm_9393d13.jpg


en deze pad is het dus..
f_ptddgem_b70ed49.jpg



Maar als ik naar de backingplate kijk, en ik monteer de pad er op,
dan is zelfs het velcro gedeelte groter als de backingplate.

f_ptddfjm_9f40677.jpg


De scheur rondom zit dus een paar milimeter buiten de backingplate en dat vind ik raar.

Iemand een idee?
 
Teveel druk gezet, waardoor de rand naar binnen komt en tegen de backingplate aankomt, hierdoor snijdt deze in
 
Bij die pad loopt het velcro over het gehele oppervlak van de ad, her zul je het niet mee hebben, maar ik denk eerder, dat als je te hard drukt op de pad tijdens het werken, dat je je techniek aan zult moeten passen, want daar zit dan het probleem, je moet de machine en de pad het werk laten doen en niet teveel gewicht op de machine zetten.
 
Die heeft er totaal geen last van, velcro loopt volledig door.
 
als je dan toch voor andere pads gaat kijken, kijk eens of je een kompressor pad kan lenen / proberen ergens..
ik vind die pad's heerlijk! en zou niet anders meer willen!
sindsdien verbruik ik ook veel minder polijstmiddel, en bij roterend gebruik veel minder warmte (en dus minder risico)