• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DA Microfibre Systeem

sonny

Detailing rookie
8 okt 2011
7
0
Heeft iemand hier al mee gewerkt met het DA Microfibre Systeem van Meguiar's, ?
Ik twijfel er aan om hier op over te stappen..

alvast Bedankt!
grtzz
 
Ik heb er mee gewerkt.

Perfect als je bijvoorbeeld niet de beschikking hebt over een rotary of niet kan werken met een rotary.
Voordeel is het veilig werken met een D/A, maar met de 'kracht' van een rotary.

Persoonlijk nadeel vindt ik het verbruik van de Correction Compound, de pad moet goed verzadigd zijn. Ook zie ik de toegevoegde meerwaarde van de Finishing wax niet zo. Zeker voor een detailer zoals de meeste hier op het forum.

Ik zie het meer als een "grote stappen, snel thuis" systeem voor lopende bandwerk. ;)

Ook is het totale pakket vrij prijzig, maar als je de pads van Carclean neemt, dan valt het wel mee.

 
Kijk eens aan....ik had deze nieuwe pads nog niet opgemerkt in het assortiment! 8-o
Bedankt voor deze tip nicknameless :)^ Die ga ik zeker ook eens aanschaffen :ja
 
Ik eb het systeem ook thuis, exclusief de finish en moet zeggen dat het me goed bevalt. Het geeft een goede correctie.
 
Thx voor de tip van die pad's

ik heb een DAP 900, met welke snelheden moet er gewerkt worden zowel voor de compound en finish ?

mvg sonny
 
Als je het filmpje had bekeken, dan had je gezien en gehoord dat bij de Cutting Compound een vrij hoog toerental, standje 4 (bij de Meguiars D/A) of 4800 omwentelingen per minuut, wordt gebruikt en bij de Finishing Wax een laag toerental ;)
 
Moet je bij de nieuwe pads van Carclean dan ook de Microfiber compound kopen of kan dat ook met Mezzo/Inizio?
 
nicknameless zei:
Als je het filmpje had bekeken, dan had je gezien en gehoord dat bij de Cutting Compound een vrij hoog toerental, standje 4 (bij de Meguiar's D/A) of 4800 omwentelingen per minuut, wordt gebruikt en bij de Finishing Wax een laag toerental ;)

dat wou de eerste keer niet afspelen, nu ineens wel en idd het komt er in voor :d
 
@ bs,

ik durf het je niet te zeggen. :weetniet. Misschien dat iemand van Carclean het kan vertellen.

Ik weet wel dat de microfibre pads van Meguiars speciaal ontwikkeld zijn voor de Correction Compound en Finishing Wax.
 
Heel interessant topic. ga dit op de voet volgen.:)^ De kracht van Rotary met DA :)

Heb ook gelezen dat het microfiber-systeem te gebruiken is met M105 en de Surbuf pads , dus volgens mij zou het ook werken met de pads van CC:weetniet ? Met de befaamde KB-methode

grtjes
 
Ik heb afgelopen maart nog een auto aangepakt met dit systeem. Ik had met normale foampads Oranje + Mezzo nodig om de swirls uit m'n wagen te halen, maar als alternatief voldeed het MF systeem erg goed.

De cutting pad met Correction Compound werkte erg goed en sneller (minder passes). Hierna ben ik wel gefinisht met Monello Finale en een normale foampad, omdat ik niet voor de finishing wax wilde gaan (lak moest kaal zijn voor de Cquartz, finishing wax laat een wax achter).

Wat je nog meer nodig hebt is: Een borsteltje om de haren van de pad na elke 'hit' weer terug te borstelen. CC heeft bijv. deze https://www.Carclean.com/product/Cobra/Professionele_detailing_borstels_3_Pack_DK_207_101109 . De nylon borstel is bijv. prima om de haartjes weer terug te borstelen.

Ik reinigde de pads na elk paneel met de padwasher.

Voordelen: Sneller, goede cut, finisht erg, erg goed, stoft weinig, veiliger dan een rotary.
Nadelen: - Er is geen 'tussenstap'. De cutting pad met correction compound is een krachtige combo, maar als je iets er tussen zoekt, zoals wit + mezzo, dan is die er dus niet. Bij zachte lakken of minimaal correctiewerk zou je misschien teveel 'cut' hebben met het MF systeem dan nodig.
- Bij glooiingen, bochten, rondingen heeft foam toch wel mijn voorkeur.
- Het is volgens mij relatief iets duurder.

Ik vind het een erg goed systeem en zal het een volgende keer zeker weer gebruiken. Maar middel-correctie-werk en finishen zal toch ik met foam blijven doen. Ook bij bumpers en andere panelen met veel rondingen e.d. komt de foampad weer terug.
 
Wat ik niet begrijp, en vergeef me mijn onwetendheid, waarom dit minder risico heeft dan een rotary als het hetzelfde doet? of zit het tussen een dap/ foam combi en pro/foam combi in?
 
De warmte ontwikkeling is anders, bij roterend polijsten heb je veeel hoger risico doordat je PLAATSELIJK veel warmte kunt creëeren (bij foutief gebruik).
En je veronderstelling dat het MF systeem 'hetzelfde doet' als een rotary... Mijns inziens niet.....
Het is sterker/makkelijker corrigeren dan traditionele pads/polish op de DAP, maar een rotary lijkt altijd nog sneller te corrigeren ;)
 
Vorige week de CC microfiberpads besteld en binnengekregen :) . Waar zou ik die kunnen plaatsen in het rijtje van mijn pads. Plaats ik ze zo goed?

Gouden CCS - Zwarte CCS - Finishing microfiber - Witte CSS - Orange CSS - Cutting Microfiber

Ik ga direct ook nog de monello polijstmiddelen bestellen.

Kan je bv met Forza op Cutting Microfiber dan naar Finishing met Mezzo en zo naar zwart Finale?

Want stel dat de orange met Forza niet genoeg is, Kan ik dan beter Mezzo met MF cutting, of dan ineens naar Cutting met Forza en zo terug afbouwen???

En is het werken met MF anders dan met Foam? (snellere cut of fijner werken?)

PS; even off-topic, Kan ik de gouden ook gebruiken voor lime prime (heb geen vloeibare wax)

Graag wat hulp.

Grtjes

Stephan