Vandaag stond de Charade van Ben op het programma.
Ik was al enigszins voorbereid door de foto's die hij mij had gestuurd, ik was dan ook erg benieuwd wat ik er van zou kunnen maken.
Gezien de spullen die ik recentelijk had besteld was ik van mening dat dit wel goed moest komen.
Om half 8 was Ben er al en na een bakkie koffie ben ik naar buiten gegaan om de auto eens te inspecteren.
Afgezien van wat mos tussen de rubbers leek de auto niet echt vies.
Ben had hem dan ook de avond tevoren nog "afgespoten".
Allereerst de auto eens goed afgespoten, niks geen beading, het was dan ook een klein jaar geleden dat de auto voor het laatst een laagje wax heeft gehad. Turtle welteverstaan...
De Meguiars APC erbij gepakt 1:4 en de rubbers behandeld en ingewerkt met een CC kwast en de Mothers detailbrushes.
Opvallend detail was dat er nauwelijks viezigheid vanaf kwam, geen zwarte lopers dus!
Tevens de velgen en banden ingespoten en behandeld met de APC.
Hierna de auto weer goed afgespoeld en met een ruime hoeveelheid Poorboy's Super Slick & Suds en de Poorboy's Chenille washmitt de auto gewassen.
Tevens de velgen met de Super Slick en Suds gewassen, hierbij gebruik gemaakt van een simpele chenille washmitt. De velgen waren niet echt vies dus hier volstond gewoon wassen en reinigen.
Er kwam onwijs veel ranzigheid van de auto af.
Na het wassen de auto gekleid met de Bilthamber clay soft tezamen met de Dodo Juice Born Slippy Clay Lube.
Na het kleien werd pijnlijk duidelijk in hoeverre de lak van deze Daihatsu was geoxideerd.
Wat plaatjes om duidelijk te maken wat ik bedoel:
Hier ben ik aan het spelen met mijn nieuwe aanwinst, de Brinkmann.
Op zoek naar swirls e.d.
De klei was niet erg smerig
Nog wat meer oxidatie en imperfecties:
Het hoofddoel van vandaag was een lakcorrectie en dan met name de oxidatie teniet doen en een mooie glanzende lak tevoorschijn zien te halen.
Op het dak, die er samen met de spatborden en de portieren + zijpanelen het ergste aan toe was, heb ik een testspot gemaakt.
De stappen op het dak, spatborden, portieren, zijpanelen en de spoiler luidde als volgt:
- Menzerna Powergloss op een gele pad
- Menzerna Intensive polish op een oranje pad
- Menzerna Intensive polish op een witte pad
- Final Finish op een zwarte pad
Voor de motorkap, achterklep en bumpers heb ik gehanteerd:
- Menzerna Intensive polish op een oranje pad
- Menzerna Intensive polish op een witte pad
- Final Finish op een zwarte pad
Na het doen van de testspot en het verder werken aan het dak:
Wat tussentijdse resultaten:
Na de Final Finish wilde ik de lak voorzien van de Poorboy's EX-P sealant om vervolgens af te toppen met Natty's.
Echter omdat Ben problemen had met een kapotte dynomo en de ANWB voor hem geregeld had dat hij hier in de buurt een nieuwe dynamo kon ophalen, heb ik ervoor gekozen af te sluiten met enkel en alleen de EX-P sealant.
De ruiten heb ik gedaan met Valet Pro Citrus Bling 1:8 in combinatie met de Dodo Juice Mint Merkin.
De rubber en kunststof delen zijn gevoed met Poorboy's trimrestorer.
De banden zijn voorzien van Wolfgang Black Diamond Tire gel.
Geen 100% correctie
Wat reflectieshots en het eindresultaat:
En dan tenslotte nog de totaalplaatjes:
Foto's van de complete autp langs de achterkant genomen heb ik niet, omdat Ben snel weg moest.
Heb er ook echt niet meer aan gedacht.
Ik ben best tevreden met het eindresultaat.
Bedankt voor het lezen.
Ik was al enigszins voorbereid door de foto's die hij mij had gestuurd, ik was dan ook erg benieuwd wat ik er van zou kunnen maken.
Gezien de spullen die ik recentelijk had besteld was ik van mening dat dit wel goed moest komen.
Om half 8 was Ben er al en na een bakkie koffie ben ik naar buiten gegaan om de auto eens te inspecteren.
Afgezien van wat mos tussen de rubbers leek de auto niet echt vies.
Ben had hem dan ook de avond tevoren nog "afgespoten".
Allereerst de auto eens goed afgespoten, niks geen beading, het was dan ook een klein jaar geleden dat de auto voor het laatst een laagje wax heeft gehad. Turtle welteverstaan...
De Meguiars APC erbij gepakt 1:4 en de rubbers behandeld en ingewerkt met een CC kwast en de Mothers detailbrushes.
Opvallend detail was dat er nauwelijks viezigheid vanaf kwam, geen zwarte lopers dus!
Tevens de velgen en banden ingespoten en behandeld met de APC.
Hierna de auto weer goed afgespoeld en met een ruime hoeveelheid Poorboy's Super Slick & Suds en de Poorboy's Chenille washmitt de auto gewassen.
Tevens de velgen met de Super Slick en Suds gewassen, hierbij gebruik gemaakt van een simpele chenille washmitt. De velgen waren niet echt vies dus hier volstond gewoon wassen en reinigen.
Er kwam onwijs veel ranzigheid van de auto af.
Na het wassen de auto gekleid met de Bilthamber clay soft tezamen met de Dodo Juice Born Slippy Clay Lube.
Na het kleien werd pijnlijk duidelijk in hoeverre de lak van deze Daihatsu was geoxideerd.
Wat plaatjes om duidelijk te maken wat ik bedoel:
Hier ben ik aan het spelen met mijn nieuwe aanwinst, de Brinkmann.
Op zoek naar swirls e.d.
De klei was niet erg smerig
Nog wat meer oxidatie en imperfecties:
Het hoofddoel van vandaag was een lakcorrectie en dan met name de oxidatie teniet doen en een mooie glanzende lak tevoorschijn zien te halen.
Op het dak, die er samen met de spatborden en de portieren + zijpanelen het ergste aan toe was, heb ik een testspot gemaakt.
De stappen op het dak, spatborden, portieren, zijpanelen en de spoiler luidde als volgt:
- Menzerna Powergloss op een gele pad
- Menzerna Intensive polish op een oranje pad
- Menzerna Intensive polish op een witte pad
- Final Finish op een zwarte pad
Voor de motorkap, achterklep en bumpers heb ik gehanteerd:
- Menzerna Intensive polish op een oranje pad
- Menzerna Intensive polish op een witte pad
- Final Finish op een zwarte pad
Na het doen van de testspot en het verder werken aan het dak:
Wat tussentijdse resultaten:
Na de Final Finish wilde ik de lak voorzien van de Poorboy's EX-P sealant om vervolgens af te toppen met Natty's.
Echter omdat Ben problemen had met een kapotte dynomo en de ANWB voor hem geregeld had dat hij hier in de buurt een nieuwe dynamo kon ophalen, heb ik ervoor gekozen af te sluiten met enkel en alleen de EX-P sealant.
De ruiten heb ik gedaan met Valet Pro Citrus Bling 1:8 in combinatie met de Dodo Juice Mint Merkin.
De rubber en kunststof delen zijn gevoed met Poorboy's trimrestorer.
De banden zijn voorzien van Wolfgang Black Diamond Tire gel.
Geen 100% correctie
Wat reflectieshots en het eindresultaat:
En dan tenslotte nog de totaalplaatjes:
Foto's van de complete autp langs de achterkant genomen heb ik niet, omdat Ben snel weg moest.
Heb er ook echt niet meer aan gedacht.
Ik ben best tevreden met het eindresultaat.
Bedankt voor het lezen.