• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Daihatsu Sirion 2 16V Sport 2005

Marcello

Detailing rookie
15 mei 2023
6
15
Gisteren al eventjes netjes voorgesteld en nu maar een eigen topic aangemaakt.

Voor vandaag staat een gedeelte van het interieur op het programma. Waarom een gedeelte? Wel, tijdgebrek noemen ze dat ook wel.

Sowieso wil ik vandaag eerst de stoelen gaan reinigen, want die zijn voorzien van vlekken en andere viezigheid.

De foto’s van het process komen later wel online.
 
Zoals gezegd heb ik eerst de vloerbekleding, stoelen en achterbank gedaan. Eerst met een zachte borstel de viezigheid van de gehele bekleding losgemaakt en toen met de stofzuiger aan de gang gegaan. Daarna stoel voor stoel met een interieur shampoo ingespoten, eventjes laten inwerken, wederom met een zachte borstel over de stoelen en daarna met een microvezeldoek de stoelen afgenomen. Ik schrok van de viezigheid die eraf kwam.

In ieder geval zijn de stoelen en achterbank weer vlekvrij en fris.

Volgende stappen:
-Nieuwe vloermatten, want deze zijn echt op.
-Hemeltje reinigen
-Dashboard reinigen.
-Nieuwe 10cm speakers voor in het dashboard.

Door mijn enthousiasme tijdens het schoonmaken, heb ik niet heel veel foto’s gemaakt. Maar wel voor en na.
 

Bijlagen

  • IMG_5282.jpeg
    IMG_5282.jpeg
    355 KB · Weergaven: 85
  • IMG_5284_jpg.jpeg
    IMG_5284_jpg.jpeg
    318,7 KB · Weergaven: 83
  • IMG_5285.jpeg
    IMG_5285.jpeg
    338,3 KB · Weergaven: 84
Het gaat binnenkort echt gebeuren! De Sirion krijgt zijn welverdiende schoonmaakbeurt. De spullen voor de grote klus heb ik in huis en heb ze (volgens mij) als een een goed stappenplan neergezet. Morgen wordt de nieuwe HD reiniger geleverd en dan gaat het binnenkort beginnen. Tips & tricks zijn sowieso welkom.
 

Bijlagen

  • IMG_5443.jpeg
    IMG_5443.jpeg
    533,2 KB · Weergaven: 59