• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 500

Je moet hem ook goed centreren ;) Waarom zou je niet willen polijsten Werner? Ik zeg altijd maar waar een kras zit zit geen glans ;)
 
Dibbuz zei:
Waarom zou je niet willen polijsten Werner? Ik zeg altijd maar waar een kras zit zit geen glans ;)

Op de 307 (kleur gris aluminium) zitten vrijwel geen krassen of swirls, slechts een enkele minuscule op het dak. De 206 (blue recife) heeft wel de nodige fijne swirls, maar deze hoop ik dus met de White Diamond voldoende te kunnen verbergen. Dat dit kan heb ik al ondervonden, zie mijn post van 10 oktober: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=1171

Enerzijds vind ik de aanwezige swirls dermate weinig en fijn dat ik grover polijsten (dan met de professional Polish icm met een witte euro handpad) niet nodig acht, anderzijds ben ik bang om door te gaan polijsten juist meer 'schade' aan te brengen.
Let wel, ik ben immers een beginnend detailer en heb met machinaal poetsen nog gen enkele ervaring.
 
Heb zojuist de DAP500 getest.

Helft van de toch al zo grote motorkap van de Twingo even gedaan. :D

Verschil is duidelijk zichtbaar.
Heb eerst gekleid, vervolgens machinaal de PB SSR 2.5, vervolgens de PB Professional Polish en tot slot de PB Black Hole.

Alle Swirls weg (zaten er niet veel, maar toch) en een hele mooie diepe glans. Oppervlakte voelt ook goed en glad aan.

Tot slot PB Natty's Blue en afgetopt met 2 laagjes MG M16.

Als finishing touch d3e PB QD+ geprobeerd. Wat een gek*t om dat op een doek te krijgen! :klap

Krijg alleen maar een straal uit de spraydop, trekt gelijk dik de doek in.

In de herkansing al iets meer handigheid erin gekregen, blijven oefenen dus maar!

Over de DAP zelf kan ik kort zijn, heb geen vergelijkingsmateriaal, maar de machine is zeer eenvoudig in het gebruik is ook viel de trilling me onwijs mee!

Voor mij nu al geen spijt van de aankoop!

Binnenkort een zondagje inplannen om in de loods de hele twingo onder handen te nemen!

:weetniet Camera doet alleen zwarte foto's maken :weetniet
 
Mooi dat het gelukt is :)^ Je kan de sproeikop draaien van de QD+ dan krijg je een sproei-stand. De straal stand heb je niet nodig zoals je hebt gemerkt. Ik dacht dat je hem dan wat meer dicht moet draaien.
 
Dibbuz zei:
Mooi dat het gelukt is :)^ Je kan de sproeikop draaien van de QD+ dan krijg je een sproei-stand. De straal stand heb je niet nodig zoals je hebt gemerkt. Ik dacht dat je hem dan wat meer dicht moet draaien.

Als je van voor in de sproeier kijkt (in het gaatje0 dan is met de klok mee draaien helemaal dicht, tegen de klok in draaien veroorzaakt dan een sproeistand???
 
Jup een klein beetje draaien dan, teveel draaien en je krijgt die straal die je had.
 
Dibbuz zei:
Jup een klein beetje draaien dan, teveel draaien en je krijgt die straal die je had.

Thnx,

Dan moet het de volgende keer vast lukken!

Stiekum nu hopen op regen, ff de beading checken van dat ouwe ding :p
 
Er staat zelfs "Open 2 Twist" Gezamelijk met een "->" op de voorkant van de sproeikop :roll

En naarmate je verder draait (of net de andere kant op, weet ik zo even niet), krijg je automatisch meer een "sproei" effect :-"
 
zo heb 'm net ook getest, was mooi weer dus, eerst gewassen, en daarna de hele auto gedaan, met een witte pad en polush with sealant, alleen jammer dat rond 4 uur de dauw toesloeg, en het hele gebeuren moest staken, van de week ga ik verder, en dan gewoon in de verwarmde werkplaats op me werk.

moet zeggen dat het echt een verademing is vergeleken met de parkside, trillingen zijn nihil, veel en veel stiller, gewicht is prima, lekker handzaam, meer precisie doordat je kleinere pads kunt gebruiken.
 
da's best lastig je alleen bent, en je hebt geen 3-poot voor je camera.


als je de resultaten wil zien, kun je ook de foto's van mijn show topic nemen, auto ziet er hetzelfde uit.
 
Ik heb de Dap 500 gekregen en heb hem alleen geprobeerd op de douchecabine!
het apparaat beviel me goed!
Ik merk alleen dat het apparaat enkele keren niet gelijk aanging toen ik de aanknop inschakelde!
Ik zal dit in de gaten houden en eventueel Tim aanspreken mocht dit erger worden.
Voor de rest een top apparaat.
 
Is mss met de koolstof borsteltjes ,geloof dat daar iets bovenop zit (als bescherming) ,maar dit gaat weg na enkele malen ,en dan vertrekt die wel direct..
Heb het ook al gehad met slijp-schijven en boormachines..
 
dekilo zei:
Ik heb de Dap 500 gekregen en heb hem alleen geprobeerd op de douchecabine!
het apparaat beviel me goed!
Ik merk alleen dat het apparaat enkele keren niet gelijk aanging toen ik de aanknop inschakelde!
Ik zal dit in de gaten houden en eventueel Tim aanspreken mocht dit erger worden.
Voor de rest een top apparaat.

ik heb dit ook gehad, idd, maar nu geen last meer van.