• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 900 - Raffini Polish v2 Kit en weinig resultaat?

Ring Auto

Detailing rookie
1 mrt 2011
7
0
ok vandaag mijn eerste bestelling opgehaald
Dap900&Pro900 met Raffini Polish v2 kit
en gaan "proefdraaien" op de motorkap van
een Citroen Xsara met de DAP900..

begonnen met Raffini compound met Kompressor Cutting Pad Geel
vervolgens Raffini Polish met Kompressor Polishing Pad Wit
en daarna Raffini Finish met Kompressor Light Polishing Pad Groen

Om vervolgens te voltooien met Meguiars NXT wax met Kompressor Concorso Finishing Pad Goud

Motorkap glimt wel erg mooi, maar de krasjes zijn niet weg, wel iets minder zichtbaar


Heb ik beginners fouten gemaakt? verkeerde pads gebruikt? Of niet de juiste producten in huis?
 
Kijk even onder de sectie "how-to"
Waarschijnlijk heb je te snel bewogen met de machine, zodat de polish niet de kans krijgt om af te breken... (is in ieder geval een veel voorkomende "fout")
 
Ik denk ook dat je de jusite middelen tot je beschikking hebt.
Belangrijk is inderdaad om lang genoeg door te werken met de producten.

Op de motorkap een deel van 30 bij 30 cm voor jezelf selecteren en proberen alleen dat vlak in eerste instantie te bewerken.
Werken in elkaar half overlappende banen van linksboven naar uiteindelijk rechtsonder met langzaaqm bewegen van links naar rechts en omgekeerd.

Wanneer het vlak helemaal gedaan is herhalen, maar dan in bewegingen van boven naar beneden en omgekeerd.

Niet al te hard drukken en in de handleiding van je DAP goed lezen welke snelheden bij welke producten horen.

Ieder product goed uitwerken. De schuurkorrels zullen namelijk tijdens het polijsten steeds kleiner worden en daarmee bereik je dat je steeds fijner aan het afwerken bent.
 
Beide bedankt voor de reactie ;)

Ik had de motorkap in twee delen afgeplakt
en daarbij inderdaad waarschijnlijk de machine
toch te snel bewogen.

Ga vandaag een nieuwe poging wagen op het dak.
(had tevens na gelaten om de handleiding van de DAP te lezen:| )
 
Het zogenaamde schaakbord patroon volgen in een niet te hoog tempo.

Machinaal-poetsen-6.jpg
 
Het blijft natuurlijk lastig beoordelen, maar onze ervaring zegt dat het in 95% van de gevallen te snel (ver)werken is en in 5% van de gevallen te ernstige krassen.
 
Wat anders: heb je van te voren middels de testspot gekeken wat je nodig had?
De gele pad is erg grof qua structuur.
Even speculatief: stel dat niet nodig is, dan maak je daar weer krasjes mee en als je dan niet 'goed' ( lees te snel zoals eerder aangegeven ) afwerkt,
dan blijf je die ook weer zien.
Is alleen oranje + Mezzo al niet voldoende ?
 
De pads en producten zal het vast niet aan liggen.

Alles wat ik heb is gekocht na telefonisch advies van Tim
(ben gelijk arm :grinning: )

De krassen zijn op zich niet diep
De meeste kreeg ik met scratchX al minder zichtbaar,
dus moet het machinaal helemaal goed te doen zijn.....
maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk o:)
 
Naast te snel bewegen en een te groot oppervlak kan bv ook teveel product gebruiken en/of product niet voldoende lang verwerken voor tegenvallende resultaten zorgen.

De producten zijn goed, nu nog de techniek bijschaven en het komt vast in orde! :ja