• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAP, geen idee welke?

Wannes

Detailing rookie
3 apr 2017
18
5
Keuze 1: DAP 500 of 900
Ik denk de 900?

Keuze 2: V3 of Plus?
Geen flauw idee?

Keuze 3: Combopack met monello of scholl?
Wederom geen flauw idee...

Auto's zijn een opel vivaro en een renault laguna, als dat iets uitmaakt...
 
Hey Wannes!

Ik denk dat vrijwel iedereen het met mij eens zal zijn als ik zeg: DAP900 V3.

Wst betreft de polijstmiddelen; Ik gebruik zelf graag de Scholl-producten. Maar, aangezien het jouw eerste machine is en je de nodige ervaring nog wel op kan bouwen, zou ik de Monello-versie nemen. Overzichtelijk qua pads en polijstmiddelen, voor elke stap een combinatie.



Greeetz
 
Ja type auto (hardheid lak) maakt zeker uit.
Altijd voor de 900v3 gaan (ik zou icm Scholl kiezen) want extra correctie kracht kan erg makkelijk zijn. In tegenstelling tot de Plus zit er bij een v3 ook een kleine backingplate wat deze machine wat veelzijdiger maakt. Koop hier ook gelijk wat 4" pads bij.
De plus is leuk maar meer een machine voor erbij imho.
 
Ok, super!

De monello versie is idd zeer overzichtelijk met het schema erbij...
is 1 pad per "grofheid"voldoende, of bestel ik er best nog wat bij?

De 4" pads, waar dienen die dan voor?
 
Jah, precies. Die overzichtelijkheid is wat ik bedoelde. :)
Bij de set zitten 250ml flesjes en daar kan je wel wat auto's mee doen, maar het zijn geen literflessen, haha.

Meerdere pads hebben is zeker makkelijk. Dit is puur om niet na elke paar hits naar de kraan te hoeven lopen om de pad schoon te maken. Met keerdere exemplaren kan je dan effe een tijd polijsten, in één keer dit aantal schoonmaken en weer verder.

De kleinere pads zijn voor op je kleinere backingplate. Je kan dan kleinere panelen/randjes/etc. makkelijker polijsten.



Greeetz
 
Als ik dat uit ga leggen, ga je nog meer vragen krijgen, haha! Aangezien je een DAP gaat aanschaffen, zou ik nog even meer verdiepen in de stof. Komt goed dan!



Greeetz
 
Ik zou ook de DAP900v3 adviseren, met Monello pads / polijstmiddelen.
En voor de overzichtelijkheid, even uitprinten en in de DAP-tas doen:
Monello.jpg
 
Ik had dezelfde vraag als de topic starter, ik ben nu eigenlijk al een tijdje aan het kijken naar een machine en kan eigenlijk geen keuze maken.
Als fan van kwalitatief goed materiaal was ik van plan om een Rupes BigFoot LHR15 MarkII aan te schaffen maar gisteren werd me de Meguiars MT310 dual action polisher geadviseerd in een winkel maar omdat ik nul ervaring heb met polijst machines en vrijwel in alle topics het advies naar de DAP900 V3 lees ben ik nu eens naar de DAP machines aan het kijken.
Als ik kijk naar de specificaties komt de DAP900 plus meer in de buurt van de Rupes Bigfoot LHR15.

Willen jullie in volgorde jullie keuzes eens geven uit de volgende machines?
DAP 900 V3
DAP 900 Plus
Rupes Bigfoot LHR15
 
@Bullmastiff ,
Wat voor auto wil je onderhanden nemen?
DAP V3 heeft 2 steunplaten 1 voor 5,5" pads en 1 voor 4" pads.
Plus kan alleen 5'5" pads draaien.
BF15 kan alleen 5'5" pads draaien.

Naast mijn BF21 heb ik nog een Rupes Duetto en mini zodat ook kleinere delen goed te behandelen zijn.
Maw een DAP900 is dan dus de meest veelzijdige machine van het rijtje.
De andere 2 machines corrigeren iets sneller.
 
@Bullmastiff ,
Wat voor auto wil je onderhanden nemen?
DAP V3 heeft 2 steunplaten 1 voor 5,5" pads en 1 voor 4" pads.
Plus kan alleen 5'5" pads draaien.
BF15 kan alleen 5'5" pads draaien.

Naast mijn BF21 heb ik nog een Rupes Duetto en mini zodat ook kleinere delen goed te behandelen zijn.
Maw een DAP900 is dan dus de meest veelzijdige machine van het rijtje.
De andere 2 machines corrigeren iets sneller.
Mijn BMW 3GT
 
En wat is je advies, DAP 900 V3 i.c.m. Scholl of Monello?
Ik haak even in op de goede adviezen van @Ric325i. :p

Mijn advies; DAP900 V3 door zijn veelzijdigheid i.c.m. de Scholl producten. (DAP + Scholl Powerpack) De Monello-lijn is zeker niet slechter, maar Scholl heeft mijn persoonlijke voorkeur. (<-- iets wat in de Detailing-Wereld een terugkomend dingetje is. :D )
Mocht je nét wat sneller/meer correctie willen nadat je bovenstaande gebruikt hebt, zal merendeels van het topic aanraden om de Scholl polijstmiddelen (S3 in dit geval) te combineren met een Spiderpad. Dan heb je dus al mooi de helft in huis. :D



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en Zluytr
Dan zou ik voor de Scholl set gaan.
S3 compound vind ik veel beter qua correctie/verwerking/finish. S3 stoft minder dan Veloce.
Wat voor kleur auto heb jij?
S3 alleen op zwaardere defecten gebruiken. Ik denk dat je het grootste deel van de swirls al wegkrijgt met S20 (S20 zit alleen niet bij de set) op Scholl Paars.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Dan zou ik voor de Scholl set gaan.
S3 compound vind ik veel beter qua correctie/verwerking/finish. S3 stoft minder dan Veloce.
Wat voor kleur auto heb jij?
S3 alleen op zwaardere defecten gebruiken. Ik denk dat je het grootste deel van de swirls al wegkrijgt met S20 (S20 zit alleen niet bij de set) op Scholl Paars.
Mijn auto is donkerblauw metallic.
 
Oké dus een mooie donkere kleur welke vraagt om een goede finish.
Polijsten= 90% van het eindresultaat . Spendeer je budget dus ook voornamelijk aan de voorbereidende stappen en middelen/pads om te polijsten. Glaze is imo overbodig en dure wax kan evt altijd nog...
Als ie geen noemenswaardige defecten heeft moet je met S20 al een heel eind komen en een finish met S30.
De S3 die bij de set zit is nooit weg. Wellicht zul je hem nog nodig hebben maar dat zal een testspot moeten uitwijzen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik zit met een zelfde soort dillemma. Gebruik al een aantal jaar mijn fijne Dap 500 V1. Later is daar de 900 rotary aan toegevoegd.
De laatste tijd merk ik eigenlijk dat ik net iets tekort kom met mijn DAP en wil ik mijn set uitbreiden met een Dap 900 of de 900+.
Welke van de 2 zou de beste keus voor mij zijn?