• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap500 kapot, help

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
35
hee

ik was vd week mijn auto lekker aan het poetsen met mijn dap500
of het de v1 of v2 weet ik niet meer.

maar was collinite aan het aanbrengen op stand 3 met zwarte pad.

ineens begon ik een brandlucht te ruiken dus gelijk dap uitgezet.
laren rusten en afkoelen, was nog niet heel lang bezig een half uurtje ofzo.

na half uur afkoelen weer begonnen en toen rook ik het weer.
dacht dat het kwam omdat er wax in gekomen was omdat ik per ongeluk beetje uitgeschoten was met de collinite.

dus toen pad eraf gehaald en paar seconden laten draaien zonder weerstand (dus niet op de auto)
om te laten koelen en miss de wax eruit laten draaien.

toen trok de brandlucht weg en deed nog steeds goed en ben toen rustig aan weer verder gegaan.
alleen na 2 minuten zakte het toerental helemaal in en draaide heel langzaam en stipte er toen mee,

weer af laten koelen en na 10 min weer aan gezet maar deed niks meer.

kan mijn dap nu nog gemaakt worden of is deze nu echt overleden?

hoop het wel want heb pas 3 x gebruikt
 
Grote kans op de koolborsteltjes. En elektrische apparaten wat ruiken naar brandlucht meteen uittrekken en open maken en kijken wat er mis is.
Geen risico nemen volgende keer!!!!
 
ja dat weet ik voor de volgende keer dus nu ook

maar ik zie nergens goed hoe ik deze open kan maken.

maar is dit nog wel te maken dan als het die koolborstels zijn door gebrand of moet ik gewoon een andere kopen
en is het wel rendabel het te laten maken als het te maken is?

want baal hier echt erg van
kreeg net beetje onder de knie hoe ik het moest gebruiken en leerde beetje de kneepjes van het vak zogezegd
en gebeurt me dit
 
Je zegt dat je de DAP pas 3x gebruikt hebt? Wanneer heb je deze gekocht? Geen garantie meer?

Lijkt me overigens sterk dat de koolborstels na 3 keer gebruiken op zijn. Bij mijn DAP900 werd een setje (reserve) koolborstels meegeleverd, bij jou niet?
 
Ik heb deze van een mede forummer over genomen.
die heeft ook alleen voor zichzelf gebruikt.

denk niet dat het erbij zit heb hem er toen niet over gehoord zal eens heel de dap tas uitpluizen.

maar is dat makkelijk te vervangen
 
Mocht je bereid zijn om naar Car Clean in Berkel en Rodenrijs af te reizen, dan kunnen ze je waarschijnlijk direct en snel helpen.
Let wel, wel eerst even bellen of je terecht kunt. Succes ermee.
Groet,
Jan
 
Bedankt voor de tip
ga zeker vd week even bellen
maar als het simpel is heeft er iemand er geen handleiding voor
 
Het zijn de zwarte koolstaafjes die tegen de collector drukken die waarschijnlijk vervangen moeten worden. Zoek even op "collector" of "commutator" en "koolstofborstel" met google en je krijgt wat voorbeelden te zien.

Maar ik denk dat je inderdaad beter even contact op kunt nemen met Carclean. Hun service kent geen grenzen;)
 
imagesCA23LHEU_zpsbupygdov.jpg


Om e.e.a. wat proberen te verduidelijken. Op de middelste afbeelding zie je "brush" staan, dit zijn de koolstofborstels. Dit is overigens niet het inwendige van de DAP500.
 
hee ik ben even nog op zoek gegaan in me dap tas
daar schoot me te binnen dat daar nog wat in zat waar ik geen idee had waar het voor was
maar ik heb het gevonden en zijn koolstofborsteltjes

was het reserve setje wat erbij geleverd was en heeft de vorige eigenaar er gelukkig bij gedaan

hierbij een foto

Foto-3JVRWUAN-D.jpg


is het makkelijk zelf te doen of zeggen jullie ga ermee naar carclean en laat hun het doen
 
  • Leuk
Reactions: j.lipsch
@DonButtie: Dat zijn de koolstofborstels. Als die in jouw machine vrij kort zijn, ongeveer zoals op onderstaande foto kun je ze gerust vervangen. Wel eerste de stekker uit het stopcontact!
Wellicht is het makkelijk om dat stappenplan met foto's van de Dap en Paw, uit elkaar geschroefd, uit te breiden zodat het voor iedereen meteen duidelijk is wat ze kunnen doen. En een foto erbij van versleten koolstofborstels, want er kan natuurlijk ook iets anders aan de hand zijn.
conv_2174.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Bikkel Pter ik heb dat topic effe door gelezen en is super duidelijk alleen de fotos doen het er niet van
als ik het zie zitten vandaag zal ik het proberen en nieuwe fotos ervan maken
maar ben niet zo heel handig met electra maar wie niet waagt ie niet wint tch
 
Nou ik ben erachter

heb de voet waar het snoer doorheen gaat en de stelknop zit eraf gehaald Door het schroef los te halen en daarna de kap voorzichtig eraf te schuiven.

rook gelijk weer die Brand lucht die ik ook rook met poetsen en nee stond geen stroom op.

En kwam tot de veronderstelling dat de stelknop is Door gebrand.
als de laptop vrij is zal ik foto ervan uploaden maat volgens mij moet dit makkelijk te vervangen zijn dacht zoiets gelezen te hebben een keer hier op het forum
 
nou ik zou nog even de foto's posten van de brand in mijn dap hahaha

hier de hele dap die ik net open gemaakt had

Foto-MBTVAZUI-D.jpg


hier is te zien dat printplaat van de stelknop is doorgebrand

Foto-YMKTNMT8-D.jpg


Foto-YWRYKKHO-D.jpg


het zwarte lijkt schaduw maar is verbrand

zou dit makkelijk te vervangen zijn? lijkt mij van wel
 
Ja is niet heel moeilijk te vervangen. alleen nieuw printplaatje bestellen is denk ik moeilijker.
Weet niet of CC het kan leveren. Morgen ff HQCC contacten, dan weet je het.
 
Ja dat ga ik zeker doen
heb even op het forum gezocht maar kan niet meer vinden waar stond dat de stelknop nog wel eens kapot willen gaan