• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

dap900 of no swirl 850

Porter

Detailing chief
14 feb 2010
107
75
Ik wil deze week een dap aanschaffen met pads en andere producten,
ik heb wat vragen ?
Weet iemand wanneer er weer nieuwe acties zijn of tot hoelang deze acties lopen ?
De No swirl 850 is iets goedkoper, en heeft hex pads in de kits heeft iemend hier ervaring mee ?
alvast bedankt voor de reacties
 
Ik heb hier echt even een WTF moment, sorry. :weetniet

je gaat op het Carclean forum vragen of een product wat elders dan bij carclean te koop is beter is? :rules

je overweegt deze omdat deze blijkbaar voordeliger is. hij is inderdaad een 10'tje goedkoper voor het setje, MAAR je "krijgt"
er dan geen polijst middelen bij. :zzz:

Dap 500 is ook niks mis mee overigens. gebruik ik zelf ook nog steeds naar volle tevredenheid!
 
Voor dat tientje meer nam ik liever een dap, nog niet eens vanwege "dap" maar vanwege de uitstekende service van carclean. Je weet zeker dat als er wat met de machine gebeurt dat ze je niet laten stikken
 
ik heb zojuist een bestelling geplaatst van een dap900 met de 5,5 starterskit lite....en 2 bonnets....ik heb de extra glass protection (seal) en die is niet zo heel erg makkelijk uit te poetsen vandaar de bonnets...
met de pads(groen/wit/oranje) maar even mee testen aankomend weekend en dan kijken of ik nog pads/iets nodig heb. De gele heb ik niet nodig want als ik meer wil '"cutten'" dan pak ik de rotary (flex met meestal oranje 3m pad)
ik heb wel aan een zwarte /goude pad gedacht maar finishen doe ik toch met de hand dus is misschien overbodig.
als mijn resin polish op is...pas een litertje gekocht.....dan wil ik wel blackhole en natty's testen op mijn zwarte auto....voorlopig houd ik het bij de middelen die ik heb en meebesteld heb.
 
soragoi zei:
met de pads(groen/wit/oranje) maar even mee testen aankomend weekend en dan kijken of ik nog pads/iets nodig heb.
Je hebt toch altijd iets extra nodig, niet ;) . Veel plezier met de spullen, en laat ons weten hoe ze je bevallen.
 
Met deze combi moet je in 90% wel uit de voeten gaan komen !

Gefeliciteerd met je aankoop en de juiste keuze gemaakt, al is het maar voor de service
 
Ik ben érg tevreden over de HEX pads, die zijn een stuk duurzamer dan de Kompressorpads.
 
Ik heb zowel de ccs pads als de hex pads.

Vindt ze allebei niet echt lekker werken aangezien ze 'vacuüm' zuigen aan het oppervlak en ze gaan stuiteren.

Ik gebruik alleen de rode blauwe of zwarte hex of ccs pads voor sealants of wax aan te brengen.

Voor het polijstwerk gebruik ik alleen de Kompressor pads.
 
Juffer1 zei:
Interesse vraagje : zit er veel verschil tussen de hex pads en de CCS pads ?

Beiden zijn massief, de ene heeft gaatje, de ander heeft kleine sleufjes, beide met hetzelfde doel. Foamtype is anders trouwens, kleuren wellicht niet.

Kompressors zijn niet vergelijkbaar en hebben een compleet ander doel. Door de lamellen vormen ze beter naar het oppervlak, heb je een andere en betere drukverdeling, happen en stuiteren ze minder.

Minder duurzaam? Niet bij juist gebruik!

Gevoeliger voor verkeerd gebruik, dat is zeker!
 
"Gevoeliger voor verkeerd gebruik" noem ik "minder robuust". }:)w


Trouwens, welk verkeerd gebruik, ik spoel op tijd uit, en zet niet teveel druk. Maar de CCS én de Hexalogics gaan gewoon langer mee.
 
Toen ik ze met de hand waste gingen ze ook bij bosjes kapot. Nu ik een padwasher heb gaan ze zeker net zo lang, zij het niet langer mee dan de CCS pads.
Overigens vindt ik met de rotary de CCS pads wel fijner werken.

Probleem met die kompressors wat ik ondervindt is dat je gauw te hard drukt omdat ze zo'n heel eind kunnen inveren. Vaak zie je dat achteraf ook wel omdat ze dan naast de velcro rand inscheuren.
 
vandaag netjes mijn bestelling binnengekregen, en lees dat ze straks aanbiedingen hebbeni.v.m.4 jaar bestaan....zal toch niet waar zijn dat ik 1 dag te vroeg besteld heb en dat dat mijn veel geld scheelt ???
even afwachten tot 21:00 uur en dan kan ik het zien.
 
Tja, hou je dat niet altijd?

Het staat ze al erg netjes dat ze het aankondigen...:)^
 
ja das waar, als ik het alemaal lees is het zowiezo een top bedrijf.