• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De naadloze Monello Washmitt

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Monello Wash Mitt

DSCN7318.jpg

DSCN7319.jpg



Deze onlangs aangeschaft ( zat in de microfiberbundel ).En natuurlijk ook meteen uitgeprobeerd.En waar ik meteen tegen aan stuitte was de naad die in de washmitt zit.Na de mitt nog een keer te hebben gebruikt was die naad voor mij toch echt naadje.

Oftewel deze naad was voor mij niet prettig :

DSCN7320.jpg


En afgelopen vrijdag van Tim vernomene dat deze naad tijdens het fabricageproces er als laatste is ingezet.En dus ook makkelijk te verwijderen is.

Dus als eerst vouw je de mitt binnenste buiten ( of buitenste binnen ) :

DSCN7324.jpg


En zoals je direct ziet , de naad. ( die ik onprettig vindt )

DSCN7325.jpg


Men nemen een mes ( of een schaar ) en gaat voorzichtig de stiknaad losmaken :

DSCN7326.jpg


Rustig aan en na wat " friemelwerk" is de naad weg :

DSCN7327.jpg


Dan de losse draadjes eruit halen en de mit weer terugvouwen.

DSCN7328.jpg



En dan heb je dus de naadloze Monello Wash mitt.

Nog niet geprobeert tijdens het wassen , maar dit zal dit weekend gaan gebeuren.Maar voor mij gevoel zit die nu vele malen beter.
 
Persoonlijk vindt ik de naad in het midden een voordeel. Zeker als je wat kleinere handen hebt, kun je je vingers als het ware in de naad "wikkelen" zodat de mitt niet zo snel van je handen glijdt/valt.

Verder vindt ik de naad wel lekker als je bijvoorbeeld rondingen of kleine oppervlaktes moet wassen zoals, in mijn geval, velgspaken, centerwielkapje enz.
 
Er zijn dingen die ik aan mijn vrouw over laat :roll
Dank voor de duidelijke beschrijving voor mocht het zo ver komen ...
 
Sommige mensen vinden het naadje een beetje naadje, en andere vonden het zonder naadje een beetje naadje.. :D

Mooi dat je de 'howto' hier geplaatst hebt. Zo kan iedereen kiezen wat ze willen doen.
 
Vandaag wederom weer de mitt gebruikt zonder de naad.

En voor mij zal die zo blijven , werkt voor mij vele malen prettiger:)^