• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De onzin van velgen waxen

Gyeon Q² WetCoat geeft tot 12 weken bescherming, als het er al 4 zijn voor velgen dan zou het al uit de grote kunst zijn voor je velgen gezien de tijd die je erin steekt.
 
Guy;n406150 zei:
Egepolo;n406132 zei:
En dat is precies wat ik bedoel, evenveel moeite bij velgen wassen met het zelfde gemak als een velg die gewaxt is.

Kennelijk snap je het nog steeds niet. Ik heb nergens gezegd "evenveel" :confused:

Het feit dat nieuwe velgen schoon zijn lijkt mij nogal handig, maar wat als (zie reactie van BrunoV) de velgen 95.000 km op je auto hebben gezeten? Je zult merken dat het steeds meer moeite kost om ze schoon te gaan houden. Misschien merk je daar nou relatief weinig van.

Kijk eens of er bij jouw iemand in de buurt een potje velgenwax heeft staan, dat je eens mag lenen.
Probeer gewoon eens uit, nut heeft het zeker. Anders zou men geen speciale velgenwax maken :ja

Ik snap het wel, zodra ik op de 95.000km(nu 41.000km) zit, weet ik zeker dat ik me velgen nog steeds op dezelfde gemakkelijke manier schoon krijg. Makkelijker schoon met velgenwax: Ja, maar je doet dezelfde stappen om je velgen schoon te maken.
En met ieder half jaar een goede detail pak je ook de velgen een keer mee met non Ferro etc.

De Wheel Sealant ligt bij mij in de kast..
 
Dit ligt aan zoveel dingen; Type velg, type remblok, kilometrage (5000km p/mnd is waarsch. veel snelweg, dus minder remmen) etc.
En als je het wekelijks sopt, wordt het ook niet zo erg. Als je het eens in de 6 weken doet, zul je merken dat reinigen wat lastiger gaat worden.
En dan komt een waxje wel van pas.
Zelf neem ik ook niet echt de tijd voor wielen waxen, behalve als ze eens per jaar van de auto af zijn voor zomer/winter wissel.
Dan donder ik het hele zaakje er over heen; APC, Iron-X, shampoo/sopje, en daarna waxje (meestal iets wat ik nog heb liggen).

Overigens wel een goede tip van die Gyeon wetcoat :thumb:
Gaan we een keer proberen!
 
Dibuzz, bedankt voor de tip. Toevallig van iemand een half flesje Wetcoat overgekocht:
20141105_213815-1_zpsjemdhnpf.jpg


Ik ga dit zeker even proberen.
 
Hangt er puur vanaf wat voor soort velgen je elke week moet poetsen!

Als je elke week meerdere keren een setje meerdelige velgen moet poetsen (gepolijste randen met een wit honingraathart) dan weet je onmiddellijk waarom die in de wax staan omdat je anders elke keer een uur kwijt bent om deze weer perfect schoon te krijgen met alle kwastjes en borsteltjes. Maar als je gewoon standaard aluminium velgen hebt dan snap ik jou punt natuurlijk heel goed :D mijn wintervelgen zet ik bijvoorbeeld ook niet snel in de wax want er zat al lichte zoutschade op toen ik ze kocht en het zijn toch maar van die lelijke winterhoepels om enkele maanden per jaar op te rijden :-"
 
  • Leuk
Reactions: Tim en Soepergrover
Ikzelf heb toevallig net mijn velgen in de wax van mothers gezet. Ik heb na een aantal dagen toch al wat vuil erop en met een droge microvezeldoek veeg ik het er zo af.
Ik heb fotos en filmpjes maar ben nieuw hier moet even uitzoeken hoe ik die kan posten.
 
Ikzelf heb toevallig net mijn velgen in de wax van mothers gezet. Ik heb na een aantal dagen toch al wat vuil erop en met een droge microvezeldoek veeg ik het er zo af.
Ik heb fotos en filmpjes maar ben nieuw hier moet even uitzoeken hoe ik die kan posten.
Persoonlijk zou ik er geen fan van zijn om een droge microvezeldoek over me velgen heen te trekken, ongeacht of ze in de wax/coating of blanco zijn...
maar ieder ze eigen manier.
 
Heb het ff getest voor mezelf of ik na het waxen zonder druk uit te oefenen oid makkelijk vuil eraf kan “vegen” en dat lukt dus. Ik maak mijn velgen niet schoon met een droge doek. Excuses als dit zo over kwam in mijn vorige bericht.
 
Ik heb na een aantal dagen toch al wat vuil erop en met een droge microvezeldoek veeg ik het er zo af.
''Heb het ff getest voor mezelf of ik na het waxen zonder druk uit te oefenen oid makkelijk vuil eraf kan “vegen” en dat lukt dus. Ik maak mijn velgen niet schoon met een droge doek.''

Dat heb je nu toch wél gedaan? :p Remstof en droge vervuiling van een paar dagen veeg je sowieso vaak wel makkelijk weg. Als je écht wilt testen, maak de velgen dan langer niet schoon en maak nevel ze een keer nat. (Regen) Dan zal je zien waarom men het niet geinig vind om smerige velgen alleen met een droge MF-doek even af te vegen.