• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De ultieme autostofzuiger?

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.695
200
Berkel en Rodenrijs
Ik ben al een tijdje bezig om de ultieme stofzuiger voor de auto te vinden, ze zijn er wel, maar ja 110 volt. :sob:

Naar mijn idee zijn stofzuigers meestal wel krachtig genoeg, maar de juiste hulpstukken ontbreken, waardoor het altijd lastig blijft je auto écht goed te zuigen. Vooral tussen de dorpel en de stoel, onder de stoel bij de rails, en andere hoeken en gaten blijft het lastig om het gewenste resultaat te krijgen. En dat is balen. :ja

Deze stofzuiger heeft het volgens mij allemaal:

Stofzuiger.jpg


Een goede slang, die namelijk een rubber coating heeft, en dat vermindert de kans op krassen. Maar wat ik vooral erg handig vind, zijn die hele kleine en smalle hulpstukjes met verlengslangetjes.

Bovendien kan deze stofzuiger ook blazen, je kan dus de richting omdraaien en dan maak je er een blower van. Dan kan ook erg handig zijn.

Deze stofzuiger wordt door dezelfde fabrikant gemaakt als de car dryer en volgens mij snappen deze mensen het wel redelijk.

Wat vinden jullie?
 
Mooi spul, maar met mijn oude Aldi stofzuigertje kom ik ook een heel end... :-b

Ik vind de diverse hulpstukken voor lastig te bereiken plaatsen wel handig. Mochten die ook op mijn Aldidinges passen :D

Net als de car dryer vind ik het wel iets voor de pro's, maar niet voor mij.
 
ik kan me goed voorstellen dat velen dit apparaat handig vinden. Stofzuigen met de gewone stofzuiger gaat bij mijn auto overigens uitstekend. Mede door het easy entry systeem kan ik ook onder de stoelen en in de stoelrails overal goed bij
 
Tim zei:
Naar mijn idee zijn stofzuigers meestal wel krachtig genoeg, maar de juiste hulpstukken ontbreken, waardoor het altijd lastig blijft je auto écht goed te zuigen. Vooral tussen de dorpel en de stoel, onder de stoel bij de rails, en andere hoeken en gaten blijft het lastig om het gewenste resultaat te krijgen. En dat is balen. :ja


eigenlijk heb ik best interesse in die zuiger, heb er vaak naar gekeken maar die 110Volt staat me tegen.
daarom gebruik ik een extra lange spleetzuiger van zeker 25 cm, de compressor met tornador, en diverse kwastjes om alle lastige en onhandige plekjes toch schoon te kunnen maken
 
Het is nog niet bekend, maar ik denk dat ze ongeveer € 250,- a € 325,- gaan kosten. Zeker niet voordelig. Wel oerdegelijk, supersterke motor, body is gepoedercoat en 5 jaar garantie.

Mocht er interesse zijn dan kan ik wellicht met meer aantallen een betere prijs krijgen en/of er een groupbuy van maken. Wij willen er voor Diventa Bella in ieder geval 1.
 
Mij lijkt het onwijs makkelijk ding want het interieur kuisen is een echte hel voor mij. Nu denk ik niet dat ik er dat bedrag voor zou over kunnen hebben. Dan maar even de moeite doen om de stoelen te demonteren, dit vergemakkelijkt het stofzuigen ook heel veel..
 
Het ziet er inderdaad erg handig uit allemaal. Weet niet of ik hem zo 123 zou aanschaffen....maar wel zeer aantrekkelijk met al die hulpstukken

Misschien als ik wat geld over heb ;)
 
op zich door de hulpstukken interessant alleen het prijskaartje valt me een beetje tegen, is er niet een universeel setje hulpstukken samen te stellen
 
Tim zei:
Bovendien kan deze stofzuiger ook blazen, je kan dus de richting omdraaien en dan maak je er een blower van. Dan kan ook erg handig zijn.

Dus als je, je een keer verveeld, dan moet je als je net gezogen hebt, even de richting omdraaien. Kunnen je weer opnieuw gaan stofzuigen.:D
 
In eerste instantie gaat het mij er om of het werkt. Dan heb ik de juiste hulpstukken nodig bij mijn bestaande stofzuiger.

Pas als ik zou denken aan een aparte stofzuiger voor de auto (een functie die mijn nat/droogzuiger nu vervult) dan komt er zo een.
De meeste zijn te groot om in de auto te zetten, dan krast de slang over de deurdorpel.
Voordeel van zo'n kleine is dat ie wel naar binnen kan, heb je alleen het snoer (van rubber) dat stiller ligt.
Mijn ouders hadden in de '60 jaren zo'n cylindertje, super simpel en niet stuk te krijgen.
Toch nog eens op zolder zoeken als ik daar ben :roll

Hans
 
Lijkt me wel een heel mooi apparaat maar vindt de prijs wel aan de forse kant.
Voor die prijs kun je ook een heel mooie Dyson krijgen.
Toch heeft het wel een heel hoge "hebben-factor"...
 
Ik gebruik nu zo'n rood ding van Black & Decker (een soort nep Dyson). Zuigt best goed (ook los stof dat op het dashboard ligt). Maar ik neem aan dat het "zuigertje van Tim" meer zuigkracht heeft.
 
Chris1962 zei:
Lijkt me wel een heel mooi apparaat maar vindt de prijs wel aan de forse kant.
Voor die prijs kun je ook een heel mooie Dyson krijgen.
Toch heeft het wel een heel hoge "hebben-factor"...
Dat is waar, maar een Dyson en een auto? :no

Die dingen zijn zo groot en lomp, dat gaat je niet lukken. :confused:
 
Tim,

Ik weet niet hoeveel vermogen (watt) die stofzuiger uit je openingspost is, maar misschien een optie om er een omvormer 115 -> 230 volt bij te leveren?

scheelt je misschien een hoop gezoek, tijd en moeite om naar een 230 volt exemplaar te zoeken als die uberhaupt leverbaar zijn.
 
ik heb een kleine stofzuiger Electrolux Xio. compact maar is niet zo krachtig.
De NTSR 20 mist dan weer de nodige hulpstukken...
Als ik meer klanten krijg in de toekomst is dit wel het aankopen waard, of misschien dat ik het in een gekke bui ook wel koop :ja
 
zoek ff op Conrad naar stofzuiger, staat wel wat leuks bij.
Neem er gelijk 1 die ook kan blazen, na het wassen blaas je het water er gelijk af.
 
Deze kan ook al blazen he, maar je moet wel flink wat druk hebben om het effectief te maken. Ik denk dat het blazen van de stofzuiger redelijk is voor ventilatiesleufjes etc, maar niet voor het droogblazen van je auto. Daar heb je meer kracht voor nodig.

Bij conrad staat een hoop, maar niet wat ik zoek qua vermogen, robuustheid en hulpstukken.
 
Mooi ding, makkelijk, maar zelfs als die de helft van de prijs zou zijn, zou ik hem nog niet willen hebben.
Dat vind ik echt te duur. :s