• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detail volgorde met o.a DAP 500.

Roeland

Detailing rookie
8 okt 2009
141
0
Ik heb de DAP met Monello pakket in huis en wil aan de gang uiteraard.
Nu heb ik wel de vraag of ik na gebruik van de Mezzo en de Finale deze combinatie nog moet aftoppen met een wax of dat na gebruik van de Finale dat niet meer nodig is ?
Ook heb ik van Poorboys de Professional Polish erbij en vraag me af na / voor welke stap ik deze Polish moet aanbrengen.
Iemand een idee / de juiste oplossing?
 
Na polijsten is het wel gebruikelijk om nog een wax/sealant aan te brengen. Dat maakt het geheel wel af.

Na polijsten zou er niks meer op je lak moeten zitten (het residu dat je hebt met polijsten, veeg je weg; dit heeft verder geen beschermende werking ofzo).
 
ja, je dient je polijst sessie af te sluiten met een wax.
na het polijsten heb je GEEN bescherming meer, dit heb je dus wel nodig, dus altijd waxen na het dappen.

pro polish kan je gebruiken NA finale, op een zwarte pad.
of dit nodig is, moet je zelf beoordelen, ik zelf neem deze tijd om een glaze aan te brengen (poorboys black hole of white diamond, of in mijn geval dodo's limeprime lite)
 
Monello Rafinni's zijn polijstmiddelen, deze bieden geen enkele bescherming, je zult dus altijd moeten afsluiten met een glaze en daarna een wax/sealant. De Pro Polish is eigenlijk overbodig geworden, want het is ook een polijstmiddel.
 
Oké, dat zijn duidelijke antwoorden.
Bedankt voor jullie input, ik ga snel aan de slag !