• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

detailwaardig maken van nieuwe leasewagen Mercedes E 220CDI

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag vrienden,
Na 4 jaar was het nog eens zover. M'n vrouw mocht wisselen van leasewagen. haar Insignia heeft ons 4 jaar trouw overal naar toe gebracht en mag nu verder rijden bij onze vrienden die hem hebben overgekocht van de leasemaatschappij.
Vorige week heb ik hem daarom nog een laatste verwenbeurt gegeven...
DSC_0245.JPG


Nu mochten we de opvolger gaan afhalen. Eeen Mercedes E Avantgarde neemt de plek in van De Opel.
De garage had hem netjes in de toonzaal onder de lampen klaargezet en waren fier deze te mogen afleveren. Maar ik zag al meteen dat hij er niet zo netjes bijstond dan ik had gehoopt. Ik zag in de reflecties van de lampen al direct swirls en een boel hologrammen op de rechterflank. Het interieur vertoonde vingerafdrukken op de gekste plaatsen en het leder had al meerder witte vlekken afkomstig van zweethanden.

thuisgekomen toch snel wat foto's genomen voor het begon met regenen:
DSC_0285.JPG
DSC_0289.JPG


Deze morgen besloot ik dan om de wagen een waardige behandeling te geven om z'n 4 jaren bij ons te starten.
stappenplan:
Ik heb de wagen gewassen (twee-emmer methode) en daarna gekleid met mothersklei. De klei bleef redelijk netjes maar ik was niet optimaal tevrden over de glans van de lak. Onze Insignia van 2010 had veel meer glans en reflecties.

Ik besloot om hem volledig te polijsten met de DAP900 met M205 op microfiber finishing pad.
Daarna kreeg hij een waxbehandeling Collinite 845 op golden concorsopad. De velgen heb ik ook gepolijst met een gele cone op boormachine. Daarna behandeld met poorboys wheelsealant.
De banden behandeld met Meguiars endurance gel. Het interieur werd gestofzuigd, de lederen zetels voorzien (na reiniging) met ledercrème van gliptone. Het dashboard kreeg een laagje natural look van Poorboys.
motorruimte heb ik met een vochtige microvezel van het stof ontdaan en de lak van de kap onderaan en de zijranden mee in de wax gezet.


Hier de beelden na...de reflecties, die ik zo graag zie, verschenen en de holgrammen waren verdwenen...ik had hem liever zo geleverd gezien :

DSC_0313.JPG


DSC_0320.JPG


DSC_0322.JPG


DSC_0329.JPG


DSC_0332.JPG


DSC_0335.JPG


DSC_0359.JPG


DSC_0367.JPG


M'n vrouw was overtuigd dat de behandeling op een nieuwe wagen ook wel degelijk loont. Hopelijk doet deze wagen het net zo goed als vorige...het rijden is in elk geval heel goed bevallen...hij is een pak zachter van ophanging dan 'n voorganger en de automaat zorgt ervoor dat het rijden heel wat ontspannender wordt.

Tot volgende keer .

Wim
 
Prachtige wagen zeg! Wat een plaatje, zeker nu jij deze E weer netjes hebt gemaakt. Wat een prutsers toch bij zo'n dealer/garage.
 
Bedankt...sommige buren keken hier raar op toen ik ze zei dat ik die nieuwe wagen ging polijsten...maar ja wij weten wel beter ;)
Tja, dealers hebben daar de tijd niet voor (lees geld) en al zeker niet als het een leasewagen betreft...die wordt meestal daarna toch door alleen maar door de "craswash" gehaald.
Hopelijk ziet onze "taxi" er na 4 jaar nog steeds onberispelijk uit...hier streef ik in elk geval naar.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Ten eerste, een prachtige wagen (wanneer mogen we er een rondje mee rijden? :))
En het resultaat, respect! Als je soms ziet hoe lease-auto's worden misbruikt.. onbegrijpelijk..
 
Hé Wim, top man! Zo hoort een wagen inderdaad geleverd te worden, of dat nu een leasewagen is of niet! Ik heb vandaag ook mijn vader z'n nieuwe Peugeot onder handen genomen. Je wil ook niet weten hoe die geleverd werd, en das geen leasewagen ...

Alleen nog even een andere nummerplaathouder, een garage die wagens zo aflevert verdient geen reclame ;). (ik heb nog zo'n onzichtbare liggen als je wil)
 
Bedankt iedereen...gelukkig zitten wij autoliefhebbers op dezelfde lijn en heeft carclean er inmiddels zoveel het poetsvirus doen krijgen, dat ik maar kan hopen dat er steeds meer besmet worden en hun wagen(s) behandelen zoals ze verdienen. Wie weet is dit wel de laatste leasewagen die m'n vrouw ter beschikking krijgt en nemen we deze na de periode wel zelf over...je weet maar nooit.

@BC911: de garage treft niet alle schuld... de betrokken leasemaatschappij geeft hen geen enkele ademruimte...er mag niks extra van kosten bijkomen. Ik heb er al een sticker afgehaald (kijk maar goed op de eerste foto van de achterzijde) De garage kunnen we nog nodig hebben in de toekomst...dus mag de kader nog even blijven...

Wat het rijden betreft, overtreft hij alle verwachtingen...zo'n E rijdt echt comfortabel (de ophanging is heel veel zachter afgesteld dan die van de Insignia) Hier werd dan ook niet de standaard verlaagde en wat hardere ophanging van de Avantgarde gekozen, maar de comfortophanging van de Classic of Elegance. Hij helt wel wat over in de bochten, maar met de toestand van het wegdek in België, primeert de filtering.
 
De lease maatschappij mag god op zijn blote knieën danken dat er nog mensen zijn zoals u die hun lease wagen zo netjes maken en houden.
Werk zelf in een garage waar wel eens lease wagens komen voor onderhoud en altijd zijn het zwijnenstallen..
Het is zelf bij ons verplicht om ze te stofzuigen + carwash (algemene regel van de lease :S)
 
Als we het reglement van de leasemaatschappij volgen dan moeten we de auto behandelen "als een goed huisvader"...minstens 1 x per jaar op eigen kosten naar de carwash en het interieur regelmatig stofzuigen...na 4 jaar wanneer je de auto terug bij de leasemaatschappij achterlaat krijg je de rekening gepresenteerd...ze kijken enorm nauw; elk krasje dat ze vinden moet hersteld worden...je bent zo minstens 600 euro kwijt. Gelukkig is het bij ons nooit zover gekomen...die wagens geraken niet meer terug naar de leasemaatschappij...er zijn altijd vrienden of kennissen die de wagens dankbaar overnemen :ja
 
Vandaag was het rotweer met veel regen...gaf me de kans om de beading eens te checken :

DSC_0417.JPG

collinite 845...blijft m'n favoriete wax!
DSC_0407.JPG


Dat was na een rit..nu zijn alle druppels even groot...
 
  • Leuk
Reactions: BC911