• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

diepe kras in mijn deur (wetsand advies gevraagd)

ruud1988

Detailing addict
17 mrt 2012
67
55
35
Tilburg
Hallo allemaal,
Ik heb sinds de aankoop van mijn golf 4 een hele lelijke diepe kras op mijn bestuurders deur.Het is zo diep dat je de witte primer kunt zien.Ik ben sinds mijn golf een echte detail freak en vindt het nu toch hoogtijd om de kras te gaan aanpakken.Mijn auto is voorzien van de kleur rood lp3g en ik wil nu dus het volgende gaan ondernemen.

Een lakstift op kleur bestellen.
De kras volledig gaan opvullen met de lak zodat er een dikkere lijn te zien is.(elke keer wat aanvullen tot hij goed dicht is)
Hierna met wetsanding aan de slag gaan.
En als laatste mijn dap 500 erop om het weer netjes te polijsten.

Nu zou ik graag willen weten wat ik het beste kan gebruiken kwa wetsand papier en de grofheid.
en verder raden jullie mij nog een speciale polijstpad aan of polijst middel ?

Ik ben in het bezit van meguiars polish
en monello Mezzo
en monello Final

en de volgende pads:
Monello 6" Kompressor Green Light polishing pad
Monello 6" Kompressor White polishing pad
Monello 6" Kompressor Orange light cutting pad

graag zou ik willen weten of ik met mijn pads iets kan verichten of wat ik aan kan schaffen..
Hartelijk dank voor jullie komende advies.
 
Ik.hebonlangs hetzelfde gedaan op m'n bmw e90. Carclean raadde Veloce aan op een paars wolletje. Met deze combinatie en de Dap is dat prima gelukt. Ik heb 3M schuurpapier gebruikt, te vinden op de site van carclean, icm de rode houder.
 
dank voor de antwoorden.
Ik lees het forum ook door maar wil weten of er nog toevoegingen zijn.
wat raden jullie aan wetsanden met 2500 en eindigen met een 3000 ?
 
2 aandachtspunten :
- gebruik automotive schuurpapier en geen "gewoon" (bouwmarkt) schuurpapier.
- als je gaat schuren dan haaks over elkaar heen zodat je ook kan zien dat de vorige krassen weg zijn.
 
dank jullie voor de tips.Ik ben zelf spuiter van beroep dus weet wel aardig wat over schuren dus gaat hopelijk goed komen.
Ik zal er een verslagje van maken.
 
Ik kende er zelf niks van en vond de prijzen om te laten herstellen zo schandalig dat ik het zelf wou proberen... Mits eerst ettelijke uren te googelen ;))