• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice NFS en LP waar zit het verschil?

miikey

Detailing rookie
4 mei 2010
107
0
Als het goed is doet NFS hetzelfde als LP maar in NFS zit nog iets van een bescherming in de vorm van een wax. (welke niet lang meegaat)
Waarom is de NFS dan goedkoper als de LP? En kan de NFS ook gebruikt worden als glaze na bijvoorbeeld een polijstbeurt?
Zitten er ook fillers in net zoals de Black Hole?
Tevens heb ik Black Hole pas geleden gebruikt na een polijstbeurt maar was er niet erg over te spreken, de Black Hole deed weinig tot niets met de overgebleven krassen/krasjes die er met het polijsten niet uit gingen. Ik heb het dus niet over swirls maar de net wat diepere krasjes. En dan nog maar te zwijgen over de extra glans, de Collinite no915 liet meer resultaat zien. Dus vandaan misschien de overstap na Dodo...
 
Black Hole is ook niet om de diepe krassen mee weg te halen, maar de kleintjes wat meer te verdoezelen ( is immers een glaze met fillers en geen polijstmiddel ).
Daarbij werkt op 1 of andere manier de BH meer op de ene lak dan de ander ( raar maar waar )

Lime Prime is alleen een reiniger ( cleaner ), de Lime Prime Light ( cleaner glaze ) heeft weer meer oliën in zich en werkt dan tevens weer meer als glaze

Ook BH onder de 915 getest, naast een deel met alleen 915; dan kan je het meteen goed vergelijken.

Need For Speed is een snelsnel product die je tussentijds kan gebruiken als je geen tijd / zin hebt om alle stappen na te lopen.
In mijn ogen leuk om te gebruiken voor je naar een meeting oid gaat, maar denk niet dat te vergelijken is met de stappen LP(L) en een wax
 
Mikey,

Ook ik was in eerste instantie niet echt onder de indruk van Black hole, maar er zijn twee dingen die mij opvallen..

Black hole komt pas tot zijn recht als je de auto hebt gepolijst
Fles ZEER GOED schudden! (en blijven schudden)

En het verdoezelen van krasjes is mij ook niet gelukt met Black hole. Dan maar gelijk weg polijsten!

Succes,

Robert
 
Alles weg gepolijsten met een DAP900 gaat niet lukken en al zeker niet op een VAG lak;).
Dacht dat de Black Hole (aangezien ik mooie resultaten en praktijk testen gezien had) de uitkomst zou bieden om de wagen toch helemaal strak te krijgen. Maar de gedachte was mooier dan dat het in de praktijk uitviel.
Black Hole is dus meer een product voor handmatig polijsten of mensen die niet willen polijsten, want swirls verbergen en de kleur ophalen doet het product als de beste (bewijs hiervan is een tijdje geleden gepost hier op het forum).
Echter op een vers gepolijste auto waar alle swirls uit zijn en enkel nog maar de hardnekkigere krasjes zitten doet black hole kortgezegd niks volgens mij, of zie ik dit verkeerd en is de "voedende" stap wel van belang?

Potje goed schudden zal ik in de oren knopen, heb enkel vooraf 1min geschut.:-&
 
Nog even inhaken op MK-US.

Need for Speed is gebaseerd op de Lime Prime en bevat diezelfde 'Micro Abrasives', ruikt bijzonder en is net zoals alle andere Dodo Juice producten zeer economisch in gebruik!
Zoals er bij de beschrijving staat is het product dus precies hetzelfde als Lime Prime, maar dan met de toevoeging van Braziliaanse carnauba wax. Die extra beschermende laag is nooit weg ook al gebruik je nog een wax/sealer nadien. Dus dan vraag ik me af waarom Lime Prime kopen als Need For Speed goedkoper is en dezelfde werkende eigenschappen heeft plus een extra beschermende toevoeging?

Dus ik bedoel niet lime prime en wax vervangen voor need for speed, maar lime prime alleen vervangen door need for speed. Indien je toch gaat polijsten lijkt lime prime lite inderdaad het juiste product. Aangezien black hole weinig verdoezeld na het polijsten ga ik dit product ook eens bekijken aangezien ik vaak reacties lees dat mensen black hole laten staan als ze met lime prime lite in aanraking zijn gekomen.
 
Need for speed kan je best zien als 'stand-alone' product, ik bedoel dan voor die vlugge beurten. De buurman komt aan met de vraag of je z'n wagen eens vlug wil doen. Need for speed getopt met een extra waxje en klaar.
Lime prime is meer gericht als afwerking van ander polijst werk, neemt niet weg dat je het ook niet op andere manieren kan gebruiken.
 
mk-us zei:
Lime Prime is alleen een reiniger ( cleaner ), de Lime Prime Light ( cleaner glaze ) heeft weer meer oliën in zich en werkt dan tevens weer meer als glaze
Dodo Juice Lime Prime Lite Cleaner Glaze is gebaseerd op Lime Prime, maar dan zonder micro abrasives.
Lime Prime is ook een glaze.
 
@miikey:Zou niet weten waarom niet, elke lak is anders, omdat VAG over algemeen harde lakken heeft betekend absoluut niet dat je niet alles weg kan polijsten.
Ligt helemaal aan het defect.
Vraag anders eens aan Goku ( Cees ) hoeveel problemen hij heeft gehad met zijn vorige wagen, die was zo boterzacht dat als je er naar keek er al krassen in zaten.
Dan is het juist alleen maar vervelender om alles goed weg te krijgen.

Dat er soms naar een rotary gegrepen dient te worden ok, maar persoonlijk vind ik de vergelijking VAG=geen DAP niet helemaal correct !

Black Hole is niet om te polijsten, je gebruikt het na het polijsten ( handmatig dan wel machinaal ).
Vers gepolijst vond ik het zelf juist wel een meerwaarde op mijn eigen auto.
Voeden is belangrijk, maar wat al eerder aangaf, bij de ene werkt BH minder lekker dan de ander; die is met ander middel beter af

Het bevatten van die abrasives is niet zelfde als het exact zelfde zijn: in "alle" waxen zit carnauba, toch zit er allemaal verschil tussen ( %gewijs + de extra toevoegingen )
( tenminste, zo interpreteer ik het altijd )

@Soepergrover: je hebt gelijk, maar je pakt toch geen LP als je alleen een glaze wilt gebruiken en dan aftoppen met een wax,
je pakt dan toch juist de LPL of zie ik het nu helemaal verkeerd ?
 
B.K. zei:
Need for speed kan je best zien als 'stand-alone' product, ik bedoel dan voor die vlugge beurten. De buurman komt aan met de vraag of je z'n wagen eens vlug wil doen. Need for speed getopt met een extra waxje en klaar.
Lime prime is meer gericht als afwerking van ander polijst werk, neemt niet weg dat je het ook niet op andere manieren kan gebruiken.

Oke dus al bij al is need for speed niet te vergelijken met lime prime en een wax toevoeging?
Waar zit dan eigenlijk het grote verschil dat need for speed een al-in-one product is en lime prime niet?
 
Jawel, mss wat onduidelijk uitgelegd. Het kan inderdaad gezien worden als Lime Prime wat toegevoegde wax, maar verwacht gewoon geen wonderen van de wax die erin zit. Daarom zij ik een extra laagje wax.
Ik denk dat dit op de markt is gebracht om ook mensen te kunnen helpen die er niet zoveel tijd in willen steken. Je kan de need for speed dus alleen gebruiken, als je Lime Prime gebruikt moet je dus 2 stappen doen, LP + Wax. Als je snel wil zijn zou je enkel Need for speed kunnen gebruiken.
 
mk-us zei:
NFS heeft een wax toevoeging en LP niet
Dat zei ik zelf dus ook al. Maar mijn vraag was wat het verschil tussen deze 2 producten is want de wax in de NFS is te verwaarlozen. Dus persoonlijk dacht ik dus dat de NFS ook gebruikt kan worden ipv de LP en op die manier een veelvuldiger en goedkoper product aan te schaffen. Ik begrijp namelijk niet waarom LP duurder is als NFS dus daarom vroeg ik me af wat nu het grote verschil is tussen deze 2 producten.
 
B.K. zei:
Jawel, mss wat onduidelijk uitgelegd. Het kan inderdaad gezien worden als Lime Prime wat toegevoegde wax, maar verwacht gewoon geen wonderen van de wax die erin zit. Daarom zij ik een extra laagje wax.
Ik denk dat dit op de markt is gebracht om ook mensen te kunnen helpen die er niet zoveel tijd in willen steken. Je kan de need for speed dus alleen gebruiken, als je Lime Prime gebruikt moet je dus 2 stappen doen, LP + Wax. Als je snel wil zijn zou je enkel Need for speed kunnen gebruiken.
Juist, maar de wax die toegevoegd zit is te verwaarlozen. Dus met NFS dient ook nog een wax gebruikt te worden.
Op deze manier van gebruiken zijn zowel NFS als LP precies dezelfde producten, maar NFS is goedkoper. En dat was nu net de reden van het openen van dit topic ;)
Dus bij deze vanwaar het prijsverschil tussen deze 2 producten;)
 
Omdat Lime Prime ontwikkeld is voor de veeleisende detailer, en need for speed eerder voor de poetser.
Als je de info, gegeven door dodo zelf, gaat lezen dan zeggen ze ook duidelijk dat Need For Speed ontwikkeld is om tijd, moeite en geld te besparen. Dus je kan gewoon verwachten dat er minder goede bestanddelen inzitten. Welke dat juist zijn moet je niet hier komen vragen maar dan kan je best gaan mailen naar Dodo Juice zelf.
Uiteindelijk zijn het gewoon twee verschillende producten, lime prime is een topper onder de pre-wax cleansers en Need for speed is een topper onder de All-in-ones.