• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice - Supernatural Carnauba Glaze

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
900
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Omdat ik @Istnogferarie er nog niets over heb zien zeggen, doe ik dat bij deze zelf maar even ;).

Ik had het al een paar weken staan maar vandaag heb ik na een wasbeurt Dodo Juice - Supernatural Carnauba Glaze op mijn zwart metallic auto gewreven. De onderliggende wax zit er al een aantal wasbeurten op.

De verwerking van Dodo Juice - Supernatural Carnauba Glaze is erg gemakkelijk (opwrijven tot glans in een minuut ofzo). Het resultaat mag er zijn. De glans is prachtig. Nog beter dan die van Dodo Juice Red Mist of Poorboys QD Plus.

Over de standtijd en de beading kan ik natuurlijk nog helemaal niets zeggen. Maar over dat laatste morgen waarschijnlijk wel aangezien het dan hevig gaat regenen. Onderste foto is van het dak van de auto.

20160619_211112.jpg
 
Ooh wauw.
Dank je dat je mijn werk uit handen neemt.... :p

Tot nu toe gebruik ik alleen maar BoB Detailing Spray maar zat erg te denken om Red Mist, Carnauba Glaze of Acrylic Spritz aan te schaffen.

Wat voor doek heb je erbij gebruikt?
 
@Emi , die carnauba glaze heb ik wel eens een mindere review over gelezen maar jij vind em beter als Red mist?
Red mist is voor nu mijn favo detailspray ,geen strepen, mooie glans en goed te verwerken.
 
@Ric325i , Het schijnt dat het van belang is de Carnauba Glaze niet op warme oppervlakten of in de zon te gebruiken. Ik heb me daaraan gehouden. De verwerking was net zo makkelijk als die van de Red Mist. Alleen is, in ieder geval in mijn geval, de glans van de Carnauba Glaze nog beter dan die van de Red Mist.

Ik ben benieuwd wat de standtijd en beading is maar de Carnauba Glaze zou best wel eens mijn favoriete detailspray kunnen worden :).
 
Ooh wauw.
Dank je dat je mijn werk uit handen neemt.... :p

Tot nu toe gebruik ik alleen maar BoB Detailing Spray maar zat erg te denken om Red Mist, Carnauba Glaze of Acrylic Spritz aan te schaffen.

Wat voor doek heb je erbij gebruikt?

Ik heb ook sinds kort bob detailing spray, maar vind 'm toch vrij snel strepen achterlaten waardoor ik alles nog eens moet nalopen, jij geen last van of de gouden tip ter voorkoming?

@Emi prachtig resultaat, maar jou beamer staat er dan ook wel super strak bij ;) Ben benieuwd naar de beading foto's!
 
Ik heb ook sinds kort bob detailing spray, maar vind 'm toch vrij snel strepen achterlaten waardoor ik alles nog eens moet nalopen, jij geen last van of de gouden tip ter voorkoming?

@Emi prachtig resultaat, maar jou beamer staat er dan ook wel super strak bij ;) Ben benieuwd naar de beading foto's!

Om dezelfde vraag aan jouw te stellen als aan emi....

Welke doek gebruik je? Dit is kennelijk erg belangrijk kreeg ik te horen en heb ik zelf ondervonden.

De Fantastic Fur en de Supernatural Buffing Cloth kunnen niet met BoB Detailing Spray omgaan.
Ik gebruik zelf de Microfiber Madness Crazy Pile waardoor het probleemloos gebruikt kan worden.
Peluche Verde en die witte gaan ook goed, de Piccolo Nero is ook niet geschikt voor dit.
Wat ik begreep is dat de (vocht)opname van de doek erg belangrijk is omdat BoB nogal waterig is.
 
Om dezelfde vraag aan jouw te stellen als aan emi....

Welke doek gebruik je? Dit is kennelijk erg belangrijk kreeg ik te horen en heb ik zelf ondervonden.

De Fantastic Fur en de Supernatural Buffing Cloth kunnen niet met BoB Detailing Spray omgaan.
Ik gebruik zelf de Microfiber Madness Crazy Pile waardoor het probleemloos gebruikt kan worden.
Peluche Verde en die witte gaan ook goed, de Piccolo Nero is ook niet geschikt voor dit.
Wat ik begreep is dat de (vocht)opname van de doek erg belangrijk is omdat BoB nogal waterig is.

Ah, goede tip, ik gebruik vrij dikke doeken, vergelijkbaar met de bianco, maar wel de kortharige kant. Maar heb ook de Verde en Bianco liggen dus zal het daar mee gaan proberen. Niet te veel sprayen dan dus? En spuit jij de bob direct op de lak of op de doek en dan uitwrijven?
 
Beter dan red mist.... Dat is nog eens een beste statement!

Die snap ik niet helemaal. Hoe bedoel je dat?

En spuit jij de bob direct op de lak of op de doek en dan uitwrijven?

In de gebruiksaanwijzing op de fles staat dat het je de Carnauba Glaze op de doek moet spuiten en daarna de lak met de doek moet inwrijven. Ik had de gebruiksaanwijzing niet gelezen en spoot CG direct op de lak en ging verrvolgens wrijven met de doek. Dat werkte bij mij dus ook prima maar de volgende keer zal ik het eens volgens de gebruiksaanwijzing doen.
 
Het beste is om het op de doek te spuiten. Dan wordt de verdeling beter. En zoals alles met goede producten : een klein beetje komt heel ver