• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice wax toppen

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo,

ik ben in het bezit van de Dodo Juice Purple Haze Pro. Dit is een zogenaamde zachte wax. Ik zou hieronder graag een harde wax gebruiken, in mijn geval Blue Velvet. Mijn vraag is alleen; tast de Pro versie de eerder aangebrachte waxlaag niet aan? Is het handig om de Bleu Velvet Pro aan te schaffen of de 'gewone' versie?

Alvast bedankt!
 
Tast niet aan.
Je kan ook 2 lagen PHpro doen: alles zeker weten gedekt, 2 lagen met de pro en dus goede bescherming.
M.a.w. ik vraag me af of nu echt noodzakelijk is om een hardwax te kopen en deze er onder te zetten.
Indien je toch liever wilt dan zou ik wel voor de pro gaan.
 
Waarom zou je een harde wax ónder een zachte wax doen?

Het enige minieme verschil tussen een harde of zachte wax zit em in het verwerken ervan.

Dodo Juice website zei:
Question
Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?

Anwser
Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different.
 
De webshop zegt:
Hoewel het recept steeds verbeterd is over de jaren, vonden de heren van Dodo Juice dat het tijd was voor een grote vernieuwing. Dus voegden ze meer carnauba toe en wat van de sealant-bestanddelen uit Red Mist om zo een 'supercharged' versie van deze populaire wax te maken.

Ik top mijn Blue Velvet Pro altijd met purple Haze Pro.
Ik zou voor de Pro gaan ,dan heb je twee waxen met dezelfde standtijd.
 
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Ik zat hier aa te denken toen ik vanmorgen in de webshop een wax wilde gaan bestellen. Kwam een poosje terug al de Doublewax tegen, ook een combi van harde en zachte wax. Maar als ik het dus allemaal gooed begrijp, dan maakt het in principe dus niet uit of je een harde en een zachte wax combineerd of twee lagen hard of zacht doet?!
 
IbizaSigno zei:
Maar als ik het dus allemaal gooed begrijp, dan maakt het in principe dus niet uit of je een harde en een zachte wax combineerd of twee lagen hard of zacht doet?!
Zoals eerder gezegd:

Dodo Juice website zei:
Question
Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?

Anwser
Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different.

De enige reden waarom er 2 laagjes worden aangebracht, is om ervoor te zorgen dat je geen plekje hebt overgeslagen.
 
@ Nicknameless: bedankt voor de verduidelijking. Is het voor mij helder wat te doen. :)