• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dodo Juice

@Blacktwist,

Voor 500,- euro eet hij hem nog liever op :D


Prachtige actie van dodo! laat de retailers ook maar eens bijzonder zijn :)
 
Aangezien ik net een mailer kreeg van CC wil ik aankomende week toch maar eens een bestelling plaatsen.
Nu wil ik een wax van Dodo aanschaffen voor mijn metallic zwarte Galant.
Foto's van de auto in Dit topic!!

Ik zit te kijken naar deze 3;

Nu lijkt mij de blue velvet beter geschikt voor zwart (als ik het goed gelezen heb) dan de purple haze.
Maar nu zie ik ook nog de supernatural 2.0 staan. Welke zou het beste zijn voor mij wagentje?

101053 Blue Velvet hard wax - 250ml
101646 Blue Velvet Pro (Hybrid carnauba hard wax) - 200ml
101608 Purple Haze Pro (Hybrid carnauba soft wax) - 200ml
101119 Supernatural 2.0 wax - 200ml

daar gelijk een vraagje bij. Na het detailen gebruik ik altijd EX-P van poorboys, ik neem aan dat deze daar goed overheen gaan.
en soft wax is dat echt vloeibaar of niet? m.a.w. Natty's blue is een hardwax of soft wax?

Alvast bedankt voor de input!!!
 
Ik denk dat al de waxen die jij opsomt wel goed zijn. Natty´s is volgens mij een softwax en dat is niet vloeibaar hoor maar wat zachter in de pot.

Maar er zijn er vast die jou beter kunnen adviseren dan ik :)_[]
 
nou nou, addy.:roll

ik ben het 100% eens met addy.

Natty's is een Soft paste wax ;)

de 3 dodo's zijn allen zeer geschikt, waarbij je 2 verschillende factoren hebt, 1 de hardheid (Soft en hard paste wax)
en je hebt nog Pro ja of nee. in de pro variant zit een syntetische component die hem extra duurzaam maakt.

de Supernatural is een aparte wax, en hoort bij de high-end waxxen van het assortiment.

als je hier voor gaat heb je gegarandeerd een mooie diepe natte glans, maar geen extra diepe kleur, want er zitten geen kleurcomponenten in
en is dus lekker naturel, des al niet te min een mooie diepe glans!

ik zou voor de supernatural gaan, maar dan moet je wel het budget ervoor hebben.
 
Ik zou het niet beter hebben kunnen verwoorden. ;)

En inderdaad de supernatural tegen 20% 8-o en dan pak je van die anderen een panelpotje, alhoewel die Galant een flinke lap staal is. w^^w
 
met supernatural pak je op beide de winst.

alleen doet de SN het met pure ingredienten.
en die andere 3 met kleur toevoegingen. :cool: :)
 
Bartezzz zei:
waarbij je 2 verschillende factoren hebt, 1 de hardheid (Soft en hard paste wax)

Even iets rechtzetten.

Question
Some waxes are soft and some are hard. What's the difference?

Anwser
Dodo Juice waxes come in both soft and hard varieties, allowing you to choose the type of wax that suits you. Soft waxes can be applied by hand in a thicker layer, but hard waxes go on more thinly and evenly by applicator. Ultimately, the recipes are similar; it's the way they're made that's different.

Er zit dus nagenoeg géén verschil in de hard en/of softwax, alleen de productie is iets anders.

In principe zijn alle door jouw gekozen waxen erg goed. Als ik zou moeten kiezen, dan zou het een wax zijn die, mocht je meer auto's willen doen, een universele wax nemen zoals de SN 2.0, mits budget het toelaat.
Of doe eens heel gek, koop de Dodo Juice Double Wax kit. Dit is een hard en soft wax in 1 pakket.
In het te koop topic staat een setje te koop ;)

Misschien trekt onderstaande tabel je over de streep om tot een keuze te komen?

dodojuice.png
 
Ik ga denk ik toch voor de blue velvet pro.
Harde wax gaat voor mij denk ik toch beter werken, omdat ik dan minder snel teveel opbreng/verspil en ben toch nog niet zo'n pro dat het allemaal á naturel moet :grinning:

Alvast bedankt voor de input!!
 
Waarom denk je dat ik je de Wheel & Jamb adviseerde... volgende keer mijn advies wel opvolgen ;)
 
supernatural window cloth is een stukkie groter en veeeeeeeeeeeeeeeeeel zachter.
ga denk ik zometeen ook nog wat waxjes bestellen:-"
 
Er staat bij beiden een afmeting van 40x40..... ik neem aan dat die toch kloppen?!? anders heb ik vanmorgen de verkeerde besteld.....
 
ik zal zo zometeen eens bij elkaar zoeken, naar mijn idee was de supernatural groter (heb de mint merkin al een tijdje niet gebruikt)