• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Doffe uitslag op net gepoedercoaten zwarte velgen

Fietsbel88

Detailing rookie
26 nov 2015
7
0
Goedemorgen allemaal,

Gisteren heb ik twee velgen na wat schade laten poedercoaten om alles weer helemaal strak te krijgen.
Alle schade is weg en in principe ziet het er weer netjes uit.
Gisteren meteen even de auto gewassen en dus ook de velgen, echter zitten er nu op de twee gerepareerde velgen hier en daar ''vegen/vlekken'' die lijken op een soort van doffe uitslag.
Bij normaal daglicht is het moeilijk tot bijna niet te zien, maar zodra er een bouwlamp of de zaklamp functie van een telefoon op wordt geschenen erg zichtbaar.

Direct contact gehad met de firma die de velgen heeft gepoedercoat, en die zeggen dat het wel is het bandenvet kan zijn waar ze niet erg zuinig mee zijn om de banden te monteren.
Blijkbaar zou ik dit dus tijdens het wassen over de velg hebben uitgesmeerd?

Ik krijg het iniedergeval niet weg, ik heb al 1/10 Angelwax Bilberry gebruikt maar ook dit mag niet baten.

Iemand tips?

Hieronder de foto's.
conv_3143.jpg

conv_3144.jpg

conv_3145.jpg
 
Ziet er vreemd uit, ik ben benieuwd wat of waar het aan ligt. De laatse foto lijkt wel of er krassen in gekomen zijn met de banden er weer op zetten.
 
Ja dat dacht ik eerst ook, maar er is niks te voelen.
De velgen zijn echt helemaal glad, geen krassen of iets dergelijks.

Zoals aangegeven zijn de vlekken nauwelijks zichtbaar als je in het daglicht langs de auto loopt.
Maar kom je dichterbij en gebruikt je wit licht dan komt het een en ander boven water.

Misschien proberen met APC? :confused:
 
Ik zal vanavond het met APC inspuiten en in borstelen, hopen dat het iets uithaald!
Mochten er in de tussentijd nog andere tips zijn hoor ik het graag.
 
Dasty ontvetter van de Wibra Super spul als daar niet mee weg gaat terug gaan
En bij mij weten (ik weet niet anders) horen ze velgen schoon en netjes afleveren
Niet opgevallen bij het ophalen ?
 
Ik krijg het idee dat je naar schuurplekken krijgt die blijkbaar gemaakt zijn, vóór de velgen gecoat zijn. Ik heb het idee dat de coating te dun is, en je daarom bij bepaalde lichtval door de coating heen kijkt, en die schuurplekken en krassen dus zichtbaar worden.
 
Ik denk veel eerder aan slijtageplekken of iets zuurigs van na het coaten
Zeker de strepen die van de rand naar binnen lopen lijken meer op die van een velgenborstel

Ontvetten kan, maar weet je zeker dat het vet is, dat moet je bij bandenvet toch voelen ?
Dasty kan je prima spul noemen maar is niet geschikt voor verse kunststof, te scherp
En vers is het want poeder wordt gebakken en heeft wat tijd nodig om te harden en weerstand te kunnen geven.

Het gemak waarmee ontvetters worden gebruikt vind ik erg overdreven
Wat niet vet is heeft geen ontvetter nodig
 
Zodra iets als wonderspul gepromote word, dan word het overal op gesmeerd. Haha!

Ik ken Dasty alleen van een kennis die er vieze, ouwe, vette motorblokken mee schoonmaakt. En zelfs hij zegt dat het lekker spul is, maar dat het materiaal wordt aangetast.


Greetz
 
Eerste foto.
Op de eerste foto zie je tussen de spaken op de velg vreemde vegen zitten. Die lopen haaks op de driaarichting/rijrichting. Dat zijn hele vreemde. Wanneer dat namelijk vet zou zijn (dikke meestal kleverige massa), dan zou ik mij kunnen voorstellen dat dit tijdens het rijden in de draairichting sporen maakt, maar vooral niet sporen maakt haaks op de draairichting.
Daarnaast lijkt het vanaf de buitenste rand naar het midden toe te lopen en niet vanuit het midden naar de rand. Ik baseer dit op het feit dat de lijnen aan de rand veel frequenter voorkomen dat meer naar de binnenkant van de velg toe.

Je zou haast denken dat er inderdaad vet op die velg gezeten heeft en dat dit eraf is geveegd met een zeer vieze doek die net uit het zand was opgeraapt. Daar vind ik het meer weg van hebben. Schade door slecht reinigen.

Tweede foto.
Vreemde vlek op die spaak. Lijkt wel alsof de coating slechts gedeeltelijk dekt, maar vind ik moeilijk te zien op deze wazige foto.

Derde foto.
Lijkt alsof er onderweg of bij het parkeren iets is geraakt met deze velg.

RedCat’s opmerking over Dasty onderschrijf ik. Ik zou het zeker niet op pas gecoate velgen gebruiken. (Ik zou het zelf eigenlijk nergens op gebruiken, maar dat terzijde).

Vraagje. Waarmee heb je je velgen getracht te reinigen?