• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donkere plekken in kunststof bumpers van Volvo XC70, hoe krijg ik dit weg?

bs zei:
Chrissie Volvo:Had de volvo dan al deze vlekken toen hij nieuw was? Ik zie het namelijk op meerdere auto's. Volgens mij hadden de S40's daar ook last van.
De Volvo heeft er geen last van. Die kan ik strak houden met Trimrestorer.
De Starlet moet eigenlijk elke 3-4 weken wel een behandeling hebben. Ik overweeg om hiervoor Black WoW aan te schaffen.
 
@bs: wat ik er van lees is dat het dus juist niet alleen maar dik er op kwakken is maar juist de tijd geven dat de trims het op kunnen nemen en gaan verzadigen,
de laatste laag is dan je uiteindelijke afwerklaag zoals je wilt zien als eindresultaat.
Men heeft het ook wel eens over pindakaas er op smeren; geen ervaring mee maar de gedachte daar achter is dat de oliën van pindakaas de trims voeden en dus verzadigen voor je de laatste afwerklaag er op zet.
Om die reden geef ik aan dat bv middels een fohn de poriën wat open zet en dus met de trim restorer wat dieper er in kan laten trekken en de kans op verval stopt of wat verder uitsteld dan de reguliere wijze.
Soms blijft het gewoon kut met peren en werkt het allemaal niet, Dibbuz heeft kort geleden zijn onderlip in de plastidip gezet omdat hij ook een gevalletje hopeloos/moedeloos had.
Hoe dit er over een tijd uitziet ( steenslag bv ) is de hamvraag maar niet geschoten is altijd mis.
Denk dat de discussie over Volvo type X vs type Y niks helpt, ik schaar het onder dezelfde catagorie als de hardheid van een lak: de ene is harder dan de ander ook al is het dezelde auto/type
 
@mk-us: inderdaad, het veel tijd geven om in te trekken, en ook van het standpunt uitgaan dat je niet klaar bent op een uurtje...of een dag....of 2 dagen... maar het een process is van dagen,
elke keer je de auto wast, terug een dikke laag die je de tijd geeft om in te trekken(hierdoor ga je ook merken hoe krachtig trim restorer is als reiniger, je haalt er echt veel vuil mee uit de plastic!)
totdat je zoals ik van volledig arme trims, naar trims gaat die volledig verzadigd zijn met trim restorer.

let wel, elk soort plastic is en blijft anders, trim restorer op op het plastic van(ik geef maar een voorbeeld he!) je betaalkaart heeft totaal geen nut, het blijft er als een druppel opliggen, en sommige soorten plastic slorepen trim restorer op zoals een spons....


zeer veel succes! en over het de plasti dip idee.... zoek maar eens op :rules het kan echt een uitkomst bieden voor zulke problemen!
 
Ik heb ook een volvo(850) en bij deze auto's werk gekookte lijnolie. Dit gaat en reactie aan met de polymeren en brengen de goede kleur weer helemaal tot z'n recht en het blijft echt maanden mooi en het mooie is dat een liter bij de bouwmarkt maar iets van 4/5 euro kost.:party:
Op het 850 forum gebruikt iedereen het met succes:ja