• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Donkergroene Audi A5 - 2010 - 84.000 km

Vlerk

Detailing guru
14 dec 2009
422
153
59
Herent (België - op 5km van Leuven)
Dit weekend gebruikt om mijn 4 jaar oude Audi grondig onder handen te nemen.

Het interieur heb ik gereinigd met APC van Poorboys World. Gezien de wagen altijd binnen staat, ziet het dashboard er nog netjes uit en hoef ik geen speciale producten te gebruiken.
De lederen zetels waren nog nooit gevoed en dat werd wel nodig. Nadat ik ze schoongemaakt heb met APC, heb ik ze nog eens gereinigd met Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner, maar er kwam geen vuil meer vanaf. Ten slotte heb ik het leer gevoed met Gliptone Leather Conditioner.
Bij het aanbrengen van de conditioner, had ik de indruk dat ik er niet in slaagde om het product gelijkmatig over de zetels te verspreiden. De dag nadien zag het er echter super uit. Het leer heeft een mooie satijnen glans en ruikt erg goed.

Het was alweer een tijdje geleden dat de Audi de binnenkant van mijn carwash gezien had...
141227AudiA502AchterzijdeVooraf_zps5148180d.jpg


Niet echt om trots op te zijn.
141227AudiA505ZijkantVooraf_zps8c44a165.jpg


Maar alles stond klaar om daar verandering in te brengen:
141227AudiA501DrieEmmers_zpse6683295.jpg

De witte emmers zijn voor de twee emmer methode; de zwarte voor de velgen.

Eerst de velgen aangepakt. Doordat ik geen speciale velgenreiniger meer had, heb ik gebruikt gemaakt van Poorboys APC. Het was ook de eerste keer dat ik de EZ Detail Mini Brush gebruikte. Dat is een erg fijne borstel om mee te werken, maar het was goed dat ik een bril draag: de borstel spat nogal en ik zat na vier velgen zelf ook onder APC.
Het resultaat:
141227AudiA509VelgAchteraf_zpsde40cfda.jpg

Ik vind de velgen van mijn winterbanden nog steeds geen mooie velgen, maar ze waren wel proper.

De meeste CarCleaners zijn niet erg enthousiast over een carwash, maar ik heb een goede gevonden in Zaventem (België). De wagen wordt daar eerst gefoamd, door een medewerker afgespoten met hoge druk, door de wasstraat getrokken en daarna nog eens manueel gedroogd.
Gezien mijn wagen meestal gewassen wordt bij Car Wash & Go, wordt het motorruimte nogal verwaarloosd.
141227AudiA510MotorVooraf_zps0606c53d.jpg


Maar na een aanval met een verstuiver met APC van Poorboys World en een oude washandschoen, zag het er al wat netter uit.
141227AudiA512MotorAchteraf_zpsa6f10521.jpg


Voor het foamen heb ik voor het eerst mijn Monello Lancia Foam Kit voor mijn Kärcher K3 gebruikt. In de fles zat er al wat product dat ik aangelengd heb met water, maar blijkbaar was deze mengeling niet sterk genoeg voor een schuimjasje.
141227AudiA514Ingeschuimd_zpsa9e7f4da.jpg

De volgende keer wat meer Monello - Artico Magico Snow Foam gebruiken dus.

Na het wassen met McGuiar's NXT Generation Car Wash Shampoo met de Carclean Wool Wash Mitt Thumb, moest ik naar binnen, want er begon natte sneeuw te vallen. Dit zorgde er wel voor dat ik mij geen zorgen moest maken voor het te snel opdrogen van de wagen.
141227AudiA516GewassenNat_zps4b5cf7d3.jpg


Ik heb de A5 gedroogd met een Poorboys World Waffle Weaf Drying Towel. (En enkele zeemvellen... Ik weet het. Het wordt niet aangeraden, maar ik werk nog steeds graag met een zeemvel...)

Ik vind dat de lak er nog redelijk uitzag.
141227AudiA518DakVooraf_zps0a7ce214.jpg


Maar hier en daar waren er wel "gebruikssporen".
141227AudiA519DakVooraf_zpscaebacb0.jpg


De Audi is gekleid met McGuiar's Smoot Surface Clay Kit en dat bleek wel nodig. Zo zag de klei eruit nadat ik de helft van het dak gedaan had.
141227AudiA520VuileKlei_zps9c1ef852.jpg


Voor het polijsten, heb ik de rubbers nog even afgeplakt.
141227AudiA521Afgeplakt_zps02e258af.jpg


Ik heb de wagen gepolijst met een DAP500. Ik gebruikte een witte pad van Monello met Monello Raffini Finale.
141227AudiA524DakGepolijst_zpsa254a3fb.jpg


En dit was het resultaat.
141227AudiA525DakGepolijst_zps06f3160f.jpg


's Anderendaags de wagen gewaxt met McGuiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 vloeibaar.
141227AudiA526DakVoorWax_zps3f017a5f.jpg

De vier "erwtjes" wax verdeeld over de oppervlakte die ik ga waxen

Na het opblinken, leidde dat tot volgend resultaat.
6f6be389-ad5d-4172-8c2e-806a5b1a938a_zpseb698d2e.jpg


141227AudiA529KlaarDak_zps7d034b1f.jpg


141227AudiA532KlaarZijkant_zpsab83271b.jpg


141227AudiA534KlaarAchterhoek_zps8bc25625.jpg


8fcdb80c-8376-4c57-be88-e272969c5a51_zps8c98e824.jpg


Uiteindelijk bleek dat ik nog een beginnersfout had gemaakt: ik had de plastic diffuser onder de achterbumper niet afgeplakt met witte plekken tot gevolg.
141227AudiA538UitlaatVooraf_zps6efe2f32.jpg


De diffuser dus ook nog even onder handen genomen. Ik heb daar Poorboys World Natural Look Dressing voor gebruikt (omdat ik niets anders ter beschikking had).
141227AudiA539UitlaatAchteraf_zps14e18a65.jpg

Het resultaat is aanvaardbaar, maar wellicht van korte duur.

En nu staat de Audi te wachten op beter weer...
141227AudiA546Toegedekt_zps3d8d6025.jpg
 
Mooi gedaan, veel foto's is altijd fijn dit geeft wel een mooie indruk.
Leuke plaatjes zo in de sneeuw!

Als je met APC het kunstof achter behandelt gaat die witte uitslag er wel af, desnoods even doekje proberen en als het echt hardnekkig is met wondersponsje(heel licht schurend dus nooit gebruiken op lak).
Weet niet hoe het product in de foamfles mengt met water maar wellicht dat warm water ook nog bijdraagt aan meer schuim?
Heb ooit gelezen op het forum dat carclean een aanpassing doet aan de foamspuit waardoor deze beter functioneert op het type hogedrukreiniger dat je gebruikt(misschien te weinig druk?).
 
Mooie wagen en staat er ook weer mooi bij.

De Natural Look is primair bedoeld voor het interieur. Zoals je zelf al aangeeft zal het niet lang op de difuser blijven zitten. Ik verwacht dat de witte plekken dan ook weer zichtbaar worden. De witte plekken zijn immers alleen gemaskeerd met de NL. Je had de witte plekken waarschijnlijk weg kunnen krijgen met (zoals aangegeven) een melamine wondersponsje. Een simpel gummetje wil ook wel eens werken. Wat ook werkt is pindakaas. Ja lach maar, maar het werkt wel :)
 
Schitterende metamorfose! Tips voor de diffuser staan al bij LB of de nieuwe Trim Cleaner van Mothers. Alleen pindakaas zou ik niet doen, dat trekt teveel vuil aan, neem Gyeon Trim.
 
Bedankt voor de tips m.b.t. de behandeling van de kunststof met APC en het wondersponsje; dat ga ik zeker eens proberen.
De pindakaas ga ik niet gebruiken ... het schijnt dat dit niet alleen vuil, maar ook teveel Nederlanders aantrekt. ;)
 
Als je ze daarna goed voedt hoeft het geen probleem te zijn, maar zelf gebruik ik liever eerst een cleaner, en als er hardnekkige vlekken zijn, pas APC.

Mooi resultaat verder, ook een mooie originele kleur voor een mooie A5 :ja.
 
Weer een mooi resultaat behaald!
Ik had niet verwacht dat je dit resultaat nog kon behalen met alleen de Monello Finale op een witte pad(helemaal ivm harde Audi lak), deze gebruik ik altijd als laatste finish Hit na polijsten.
Die witte polijstresten op het kunststof lijken weg te zijn door ze te behandelen, maar naar een tijdje komen die witte vlekken zo terug, dit had ik zelf ook eens gehad.
Je moet die witte vlekken echt heel goed reinigen, zelf heb ik het gedaan met Gyeon Prep en ook nog eens met APC 1:10, daarna Auto Finesse Revive er op en daarna bleef het best mooi! voor nog een langere standtijd dan de Revive kun je zoals Dibbuz zegt voor de Gyeon Trim gaan.