• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door blanke lak geschuurd

Lucifer

Detailing rookie
3 aug 2013
54
0
Goedenmiddag allemaal.

Laatst merkte ik 2 diepe krassen op op mijn achterste deur, dus ik dacht: Ik zoek wel even op hoe ik dit kan herstellen op carclean.

Zo gezegd zo gedaan. Had op het internet enkele handleidingen gevonden, deze kwamen allemaal een beetje op hetzelfde neer.

Ik ben zo begonnen: eerst de krassen goed schoongemaakt en gekleid. Daarna ontvet. Dan opgevuld met een fijn penseeltje.

Vandaag begonnen met aan mijn wagen te werken (zit met een enorm vochtprobleem, en nog andere problemen waardoor ik gefrutstreerd geraaktte).

En nu ging het mis: ik begon met het schuren van de krassen, maar schuurde wat te veel dus zit op sommige plekjes door mijn blanke lak heen.. (na polijsten zie je het nog steeds)

Dit oogt enorm lelijk en wil dit dan ook zo snel mogelijk oplossen.

Iemand suggesties?

ikzelf denk van het weer wat te schuren en met een spuitbuste blanke lak te bedekken..

voel me best kut nu :(

Alvast bedankt!
Mvg
Jeroen
 
Dat is inderdaad niet leuk nee! Mijn advies is: ga even langs de lokale schadehersteller. Lijkt me slimmer om daar even advies in te winnen voor zelf aan de slag te gaan. Wie weet gaat het weer fout en ben je weer een frustratie rijker.
 
Als het gaat over een deur, ik zou persoonlijk anders doen. Lak, verf dus tot aan het grondlaag (die grondlaag mag erop blijven) mooi weg schuren en dan laten spuiten bij een erkende carrosserie.
 
bedankt voor de comments iedereen.
Ik zorg morgen voor een foto.

Het moet een cheap fix worden. Mijn wagen heeft dan ook maar 1100 euro gekost en dient ook wat als testvoertuig :)
Toch bedankt!

Indien iemand nog oplossingen heeft, laat maar komen!
 
Als je het heel graag zelf wil doen kun je doorschuren en zelf blanke lak gaan spuiten. Zelf zou ik langs een schadehersteller gaan, maar dat had ik in eerste instantie al wel gedaan. ;)
 
+2
Eerst wat fijn schuren.
Paar dunne lagen blanke lak met de spuitbus,met tussenpozen eroverheen.
Licht opschuren met fijne korrel en polijsten (zou ik zeggen).
Maar wel met een warme spuitbus en warme omgeving anders vloeit de lak niet.
(ik heb zo een keer m'n buitenspiegel gedaan met goed resultaat)