• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

door de bomen het bos niet meer zien , wie kan me wijzer maken !!!

safranedriver

Detailing rookie
8 apr 2009
9
0
Ik ben nieuw op dit forum , was al wel bekend met het meguiars forum en bezit dus ook het 5 stappenplan van meg , maar ik wil eigenlijk in de zomervakantie mijn renault safrane (lichtgroen metallic ) eens een machinale detailbeurt geven.
nu heb ik geen ervaring met machinaal detailen , ben al wel in het bezit van een exentrische machine (wel een lidl apparaat , maar goed , je moet ergens beginnen toch ) ik heb dus nog geen pads , en geen middelen voor machinaal gebruik , maar eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer . Wie heeft er enig idee wat ik aan moet schaffen qua pads en middelen om mijn auto swirlvrij te maken , en wie kan me dan vertellen welke pad ik waarvoor moet gebruiken .
PS mijn auto is dus een safrane phase II met een lichtgroene metallic lak , ziet er verder netjes uit (geen grote krassen , enkel swirls van de wasstraat )
en hoe hard is de lak van een renault over het algemeen ??
Ik hoop dat iemand deze leek verder kan helpen (ik ben een leek anders had ik niet voor de "veilige" manier van een exentrische machine gekozen )
 
Beste Safranedriver

Er zijn velerlei producten op de markt voor je auto swirl vrij te maken.

Je zegt dat je het hele meg's pakket in huis hebt.
Dit kan je gewoon machinaal gebruiken.
Paar pads aan schaffen en je kan gaan met die banaan.

Lees eens op je gemakje door deze sectie Klikerdeklik

en uiteraard de rest van de forum sectie's

Ben er gerus in dat je dan al heel wat minder boom ziet en meer bos ;)
 
Weet de specs van je Lidl apparaat niet, maar een excenter heeft pas echt zin als het vermogen minimaal 400w is en een uitslag heeft van minimaal 5mm. Ik heb onlangs de rode lak op mijn auto flink opgeknapt met een witte pad van Lake Country. Ik heb als polijstmiddel Swissvax cleanerfluid strong gebruikt, maar binnenkort stap ik over op SSR van Poorboys. Welke pad en polish je kiest hangt af van de staat van je lak. Is de lak er slecht aan toe, dan zou je een witte LC pad icm SSR 2 kunnen kiezen. Ik denk dat je het beste een paar pads kan kopen met een verschillende cuttingsfactor en polijsmiddel met verschillende slijpgraad (SSR 1, SSR 2 enz). Test de verschillende combinaties op een testspot tot je het gewenste resultaat bereikt hebt en ga dan verder met deze combi.
 
Mijn ervaring met Renault is dat de hardheid wel mee valt maar het is altijd afwachten.

De witte polishing pads heb je vrijwel altijd nodig dus daar zou ik er 2 van nemen.
Ik zou nog een oranje light cutting erbij nemen voor als wit niet genoeg is.

Qua polijstmiddel is de SSR1 en 2.5 een mooie combi waarmee je goed kan varieren zonder alle SSR's te kopen.

Probeer eerst een witte pad met SSR 2.5 (denk niet dat je het met 1 gaat redden) en als dat het gewenste resultaat geeft dan een witte met SSR1 erachter aan.
Is de combi wit en SSR2.5 niet genoeg stap dan op naar oranje en SSR2.5 en daarna SSR1 met wit om na te bewerken.
 
LB zei:
Weet de specs van je Lidl apparaat niet, maar een excenter heeft pas echt zin als het vermogen minimaal 400w is en een uitslag heeft van minimaal 5mm. Ik heb onlangs de rode lak op mijn auto flink opgeknapt met een witte pad van Lake Country. Ik heb als polijstmiddel Swissvax cleanerfluid strong gebruikt, maar binnenkort stap ik over op SSR van Poorboys. Welke pad en polish je kiest hangt af van de staat van je lak. Is de lak er slecht aan toe, dan zou je een witte LC pad icm SSR 2 kunnen kiezen. Ik denk dat je het beste een paar pads kan kopen met een verschillende cuttingsfactor en polijsmiddel met verschillende slijpgraad (SSR 1, SSR 2 enz). Test de verschillende combinaties op een testspot tot je het gewenste resultaat bereikt hebt en ga dan verder met deze combi.

deze machine heeft een nominaal vermogen van 600 watt , en een excentriciteit van 5 mm , klittenbandplateau is 150 mm. en regelbaar toerental
Het betreft de parkside XQ 600 , dus weet niet of dit een geschikte machine is qua vermogen , hoop dat jullie me dat kunnen vertellen met deze informatie
 
De Lidl Machine is prima bruikbaar qua specs en met 6,5 inch pads ( want 150mm backingplate)

Tientallen zijn begonnen met deze budget machine (ik had hem zelf ook) de enige minpunten zijn het enorme gewicht en het geluidsniveau
 
bedankt voor alle antwoorden , en idd is de lidl machine wat aan de zware kant , maar ja ik ben dan ook een zware jongen :slotje dus dat compenseert de boel wel weer :D
Ik had de machine gekocht vanwege zijn leuke prijs (35 euro) en je moet toch ergens mee beginnen he .
Ik heb wel iedereen thuis gezegd dat ze de machine NIET mogen gebruiken als schuurmachine , want dan kan ik mn auto beter met staalwol gaan detailen he
 
Dat is wel even een belangrijk punt inderdaad ;)