Recentelijk werd mij door de eigenaar van deze VW Polo gevraagd of ik zin had om zijn auto samen aan te pakken. Het betreft een zwarte Volkswagen Polo die idd. wel wat aandacht kon gebruiken, de auto was door allerlei omstandigheden al een tijdje niet meer gewassen.
De auto bij aanvang:
in plaats van zwart, was het meer 50 shades of grey
Zoals altijd eerst de auto voorzien van een dikke laag foam zodat het meeste vuil los kan weken.
De velgen werden waren na het afspuiten met de hogedruk reiniger al een stuk schoner dan hoe ze er eerst bij stonden, vaak is een agressieve en/of zure velgenreiniger niet eens nodig. Daarbij verbruik je ook nog eens minder de-ironizer die met een paar pufjes al effectiever de velgen reinigt zonder eerst door een dikke laag vuil heen te worstelen.
Nadat de auto nogmaals grondig was afgespoten en alle was spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
op zich kwam er niet heel veel vervuiling van de lak af.
Lakdiktemeting:
geen gekke uitschieters, overal redelijk standaard waardes.
Staat van de lak:
swirls, wat diepere krassen, buffer trails, er was wel van alles wat aanwezig.
Polijsten:
zoals bekend staan VAG lakken er om bekend best hard te zijn, bij deze Polo was het niet anders.
Op sommige delen moest er toch wel wat grover geschut ingezet worden.
De voorbumper was flink gehavend, flinke steenslag, overal ingebrande insectenresten enz. Wel behandeld maar niet all-in gegaan omdat het eigenlijk verspilde energie, tijd en moeite is.
Nadat hele auto gedaan is, werd het tijd voor bescherming, gekozen voor de Gyeon wax vanwege zijn gemakkelijke verwerking, glans en reflectie.
Nadat er nog wat puntjes op de i zijn gezet, kon de auto naar buiten na dik 21 manuren met z'n tweeën.
Is de auto dan nu helemaal strak en klaar? Nee, verre van. De basis is nu goed en het is aan de eigenaar om de auto stapje voor stapje en beetje bij beetje nog netter te krijgen. Voor nu is het al een dikke 80% verbetering.
De auto bij aanvang:
in plaats van zwart, was het meer 50 shades of grey
Zoals altijd eerst de auto voorzien van een dikke laag foam zodat het meeste vuil los kan weken.
De velgen werden waren na het afspuiten met de hogedruk reiniger al een stuk schoner dan hoe ze er eerst bij stonden, vaak is een agressieve en/of zure velgenreiniger niet eens nodig. Daarbij verbruik je ook nog eens minder de-ironizer die met een paar pufjes al effectiever de velgen reinigt zonder eerst door een dikke laag vuil heen te worstelen.
Nadat de auto nogmaals grondig was afgespoten en alle was spullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
op zich kwam er niet heel veel vervuiling van de lak af.
Lakdiktemeting:
geen gekke uitschieters, overal redelijk standaard waardes.
Staat van de lak:
swirls, wat diepere krassen, buffer trails, er was wel van alles wat aanwezig.
Polijsten:
zoals bekend staan VAG lakken er om bekend best hard te zijn, bij deze Polo was het niet anders.
Op sommige delen moest er toch wel wat grover geschut ingezet worden.
De voorbumper was flink gehavend, flinke steenslag, overal ingebrande insectenresten enz. Wel behandeld maar niet all-in gegaan omdat het eigenlijk verspilde energie, tijd en moeite is.
Nadat hele auto gedaan is, werd het tijd voor bescherming, gekozen voor de Gyeon wax vanwege zijn gemakkelijke verwerking, glans en reflectie.
Nadat er nog wat puntjes op de i zijn gezet, kon de auto naar buiten na dik 21 manuren met z'n tweeën.
Is de auto dan nu helemaal strak en klaar? Nee, verre van. De basis is nu goed en het is aan de eigenaar om de auto stapje voor stapje en beetje bij beetje nog netter te krijgen. Voor nu is het al een dikke 80% verbetering.