• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Duurtest] Poorboys World Bold 'n Bright gel

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Poorboys World - Bold 'n Bright gel

101860.jpg

Omdat ik nogal nieuwschierig was naar de standtijd van de Poorboys World Bold 'n Bright gel deze maar eens onderworpen aan een duurtest. Dit is wel een lastige mijns inziens gezien het feit de Bold 'n Bright gel op waterbasis is en het in Nederland nogal eens regent. Of hiermee de standtijd verkort wordt durf ik niet te zeggen.

Allereerst begonnen de banden schoon te maken, ontvet met Meguiars APC 1:4 en een borstel. Dit net zo lang gedaan tot er geen viezigheid meer van de band kwam. Daarna de banden goed laten drogen. Een paar drupjes gel ter grote van een 10 eurocent muntstuk heb ik aangebracht op een applicatorspons, vergelijkbaar met de C.Pro PERL aplicator. Dit goed verdeeld over de wang van de band en laten indrogen. Met het volgende resultaat;

02-okt 85km
Nagenoeg hetzelfde als na aanbrengen op de band.

05-okt 183km
De gel lijkt nog aanwezig te zijn, maar de glans is aanzienlijk verminderd op zowel de voor als achterband.

08 okt 307km
Sinds de vorige ‘meting’ lijkt er weinig te zijn veranderd in hoeveelheid glans.

11-okt 426km
Vandaag de auto gewassen, velgen wel gereinigd maar niets aan de banden gedaan. Wederom lijkt de gel nog aanwezig te zijn.

Tot zo ver de duurtest. De eerste paar dagen is de gel qua glans zowaar hetzelfde als bij aanbrengen maar krijgt daarna sneller een satijnen glans i.p.v. de hoogglans die het op het eerste gezicht aandoet. Na het wassen van vanmorgen (11-10) lijkt het wel alsof de gel weer "opleeft" door het water.

Tot zo ver voor nu. Ik houdt jullie op de hoogte.

UPDATE
18 okt 696km
Na weer flink wat kilometers een update van hoe de PBW Bold 'n Bright gel zich houd. De 'looks' zijn eigenlijk ongewijzigd sinds 11 oktober. Waar ik noemde dat de banden door water weer wat meer opleefden, was dat ook na een dag of twee weer vergaan. De banden zien er nog steeds netjes en toonbaar uit, maar de echte glans die verkregen is (vlak) na het aanbrengen is al lang en breed vergaan. De banden zien er niet zo slecht uit als die nooit een dressing gezien hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het met een simpele 'natmaakbeurt' weer netjes kan krijgen dan is de overtuiging van het gebruik van bandenzwart er rap.
Dat het meer satijn wordt vind ik alleen maar een pluspunt, ben niet van het sjonniebling.
Ben benieuwd hoelang hij het gaat volhouden, hoe dan ook: dank voor het opzetten van de test !
 
Leuke duurtest:)^ Had even een seintje gegeven, dan had je ter vergelijking van mij wel de Wolfgang mogen gebruiken voor de banden aan de andere kant;)