• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste aankopen beginner

Jasper944

Detailing addict
24 dec 2011
9
60
Hallo allemaal,

Sinds ik mijn eigen auto heb, wil ik deze natuurlijk goed onderhouden. Nu deed ik dat eerst met spullen van mijn Pa, maar wil nu toch zelf wat betere spullen aanschaffen. Ik zat te denken aan het volgende:

Wassen:
Meguiars NXT Car Wash Shampoo

Kleien:
Valet Pro Citrus Bling
Monello Dolce Verde Klei

Waxen:
Meguiars Cleaner Wax Pasta (lijkt me fijner dan een vloeibare wax..)

Verder: Valma Bandenzwart

Ruitenspul, velgenreiniger, MF doeken en washmitt heb ik, van de lokale autoshop. Deze worden tzt nog wel vervangen.

Graag hoor ik van jullie of ik hier wat mee kan. Ik wil een leuke basis hebben, verder uitbreiding kan altijd.

Groeten Jasper
 
Over wat voor type auto hebben we het hier ?

Met de Monello Clay zou ik zelf terughoudend zijn omdat deze nog wel eens marring wil geven.
 
Als ik je een advies mag geven.

De NXT is een goede shampoo en goedkoop bij aanschaf, maar heeft wel hoge dosering aangeschreven. Dus er zijn zuinigere shampoo´s denk ik zoals btbm of pb shampoo.

De klei van Monello heb ik wel, maar nog niet gebruikt. Sommige mensen geven aan dat deze marring achterlaat. Als je niet gaat polijsten kan je misschien beter kijken naar een andere klei.

De citrus bling is volgens mij de goedkoopste kleivloeistof, maar ik heb niet kunnen wennen aan dit product. Ik adviseer spray and wipe van poorboys. Is ook 1 op 1 te mengen.

Ik zou gaan voor een andere wax, de cleaner wax van meguiars is meer een all in one product. Ik denk dat je dan beter naar een pure wax ala poorboys natty moet kijken. Is een goede instapwax en de duurzaamheid op je lak is beter, mits deze goed is voorbereid natuurlijk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Ik ben zelf begonnen met de spullen van poorboys:

Shampoo Is een meer geconcentreerd dus economischer

En Natty's wax
echt een fijn product!
Zelf heb ik geen ervaring met Meguiars maar wilde even een ander merk voorstellen ,^^

En natuurlijk mag een Delirium droogdoek ook niet ontbreken!!!
 
Wassen: Meguiar's NXT Car Wash Shampoo ==> Prima shampoo, werkt erg prettig, maar wat duurder in gebruik.

Kleien:Monello Dolce Verde Klei, Valet Pro Citrus Bling ==> ik zou het mothers set kopen! https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System__kit__07240_101424


Waxen: Meguiar's Cleaner Wax Pasta (lijkt me fijner dan een vloeibare wax..) ==> ook hier zou ik een andere kopen, Poorboys natty https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Nattys_Liquid_Blue_473ml_PB-NATLIQ-BLUE-16oz_101862

Verder: Valma Bandenzwart ==> tja, dan kun je ook naar de action. Beter en voordeliger: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Bold_N_Bright_Gel_473ml_PB-BNBG16_101860

Ruitenspul, velgenreiniger, MF doeken en washmitt heb ik, van de lokale autoshop. Deze worden tzt nog wel vervangen. ==> vergeet idd niet een goede droogdoek zoals https://www.Carclean.com/product/CSF/Delirium_Orange_Drying_Towel_60x90cm_DC-1_101684


succes en veeeel plezier!
 
Welkom Jasper944 : Mocht je wat meer willen weten over produkten of de verwerking er van mag je altijd contact met me opnemen woon kort bij Hoogeveen
 
Jasper :

Jij vraagt , wij draaien : (niks moet , alles mag :ja )

Shampoo : s&s poorboys , werkt zeer fijn en is goedkoper in gebruik dan megs...

Kleien : als je maar genoeg lube gebruikt zal je geen last hebben van marring(hoewel het ook aan de hardheid van de lak kan liggen) , de citrusbling is idd het goedkoopst , maar de s&w vind IK veel te duur (1/1) , met een concentraatje van dodo kan je 5.5 liter lube aanmaken( goed voor 5 tot 10 auto's naargelang je "verbruik" en ook pakken goedkoper dan s&w )
Dat Motherssetje werkt zeer fijn (zachte klei) en als je dit neemt raad ik je aan om de spray toch wat te verdunnen , anders kom je misschien niet toe met 473 ml en de blokjes zou ik in 2 knippen. De lege sprayfles heb je achteraf om opnieuw te vullen met andere lube .Zelf heb ik zo'n 2 setjes gebruikt en die flessen werken nog altijd prima : 1tje op , de ander nemen .

Wax : ik lees "cleaner wax" : is dit dan een 2 in 1 produkt ? : cleanen én waxen ? velen raden hier de natty's aan , maar mijn natty's hier wordt niet gebruikt (reden : werkt bij mij voor geen meter, blijft precies eeuwig "vettig" , is zeker niet "glad" )

Is allemaal wel persoonlijke smaak , anderen zijn er erg tevreden over !

Als je toch graag een vaste wax wil die gegarandeert heel makkelijk verwerkt : mothers synwax vaste versie (nu ga je ze hier weer horen schreeuwen ivm dit merk , maar er zijn er al meerdere geweest die het toch probeerden en moesten toegeven dat het echt wel fijn werkte én mooi resultaat gaf )

Trouwens het resultaat van een wax hangt af van de voorbereiding : je kan na het proper maken van je lak en eventueel polijsten/cleanen/glaze eender welke wax smeren : het zal altijd blinken/mooi zijn .Aan jou om een keuze te maken ivm kostprijs/duurzaamheid/merk/reviews.....

Washmitt : gelijk een 2e nemen : 1 voor bovenste stukken , 1 voor de onderste stukken/bumpers/dorpels (3 is nog beter )

Droogdoek : gewoon diegene nemen die jij denkt nodig te hebben , ik heb bvb een droogdoek van Mothers die veeeeeeeel te stijf is en zijn werk wel prima doet , maar ik kan niet wennen aan die stijve doek.(voor mij dus een type delirium , die makkelijk plooit )

Bandenzwart : als ze maar zwart zijn is het ok , er zijn zoveel produkten/merken....ook hier : kies wat jij denkt dat goed kan zijn of probeer eens bij iemand langs te gaan in jouw buurt om te proberen wat die heeft en vergelijk..
Ik heb voor mijn banden 2 middeltjes : Mothers rubber-care (= 3 in 1 : rubber-vinyl-plastic) en een flesje van..turtle dat ik enkel gebruik om de binnenste zijden te doen bij het wisselen van zomer en winterwielen(zo zit er aan die kant ook "iets" , beter dan niks denk ik maar )
Het ene zwart is natuurlijk niet het andere , het een blinkt meer dan het andere....

S&w hoort bijna in ieder zijn collectie thuis : dus misschien toch maar ff op je lijstje zetten, zo kan je gelijk proberen of het wat is om te kleien voor jou. Zelf gebruik ik s&w nooit puur , altijd 1/1 .

Suc6 !
 
Ten eerste: bedankt voor alle reacties!

Qua shampoo zal ik op jullie advies af gaan, en voor deze gaan: https://www.Carclean.com/product/Po...k_Suds_Concentrated_Wash_946ml_PB-SS32_100713 . Economischer is nooit verkeerd natuurlijk, en de gebruikerservaringen klinken ook goed.

Kleien wil ik toch gaan proberen, omdat ik na het lezen op het forum toch het idee heb dat je daar nog veel vervuiling van de lak mee haalt. Nu is mijn vraag nog, is die Citrus Bling echt zo slecht? Als ik de productomschrijving zo lees, lijkt het me ideaal spul.. En niet onbelangrijk: goedkoop in gebruik..

Wax ben ik nog niet geheel over uit. Die PB's Natty misschien maar eens proberen, of toch eerst een vloeibare wax?

Bandenzwart wordt deze: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Bold_N_Bright_Gel_473ml_PB-BNBG16_101860.

Droogdoek komt er dan nog bij en dan denk ik dat ik wel aan de slag kan.. Nog een paar vraagjes dus, daarna ga ik maar eens bestellen ;)..

Groetjes Jasper
 
Als beginner kun je beter de Mothers klei setje nemen, mooie zachte klei waarbij de kans op marring kleiner is.

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System__kit__07240_101424

En als de detailer op is, Spray & Wipe van Poorboy's World nemen. Heel erg goedkoop in gebruik, en je kunt het overal voor gebruiken. (ramen, lakwerk etc)
 
die citrusbling is zeker niet slecht hoor , is voor meer te gebruiken dan enkel kleien , naargelang de verdunning.

het is iig het goedkoopste produkt om mee te kleien !!

zeker niet de s&w , maar of het evengoed werkt is wat anders...

ik ga nu ook mijn flesjes citrusbling gebruiken en had tot hiertoe 2 keer een concentraatje van dodo gebruikt (= reeds 11 liter gekleid op meerdere wagens dus :-" )
 
Ik zit er aan te denken om die citrusbling te nemen met zoiets: https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Basics_of_Bling_Clay_Bar_55g_BBCB1PC_102029

Weet niet of het wat is?

Groetjes Jasper
 
Ik zou het gewoon proberen als ik jouw was. Het zijn echt geen slechte producten, niets mis mee en je hebt nu een goedkoop setje om te proberen.
Ik denk alleen de gebruikerservaringen van forumleden wat minder is tov andere merken-combinaties.
 
@ Jasper : Is erg goede clay hoor ! Gebruik deze ook wel eens als de Dodo supernatural clay net even te licht is.

Die citrusbling is een goede keuze qua clay lube, de Spray & Wipe overigens ook.
Klein nadeeltje van de dodo born slippery is dat nogal schuimt waardoor je eigenlijk na het clayen nogmaals de auto zou moeten wassen.
 
Als ik jou was zou ik zeker 2 van die kleiblokjes kopen , als er eentje valt moet je dit immers...weggooien :ja

OF :

Kijk anders ff naar de klei van (sorry weet de naam niet meer ) bilthammer dacht ik , is een blok van 150 of 180 gram en kan je zelfs met water gebruiken, maar als je dan die citrusbling neemt heb je zeker geen probleem. Deze blok kan je zelf in stukken snijden/knippen en zo kan je bvb met wat kleinere stukjes beginnen. 40 gram is reeds voldoende , vermits ik de kleiblokjes van mothers ook in 2 deed .

Jij moet natuurlijk een keuze maken en wij maken het je niet makkelijker: er is gewoon te veel keuze ! :D

Ofwel :

motherssetje : heb je en klei en lube en een doekje en een (achteraf) lege spraybus

citrusbling + klei apart , maar nog geen spraybusje en ook geen doek(je)

s&w + klei apart : bvb 1 liter en je verdunt bvb 300 ml en zo heb je 600 ml om je auto te doen en je hebt nog ruim over voor andere doeleinden, maar ook nog geen sprayfles en ook nog geen doek

andere : ......................

Als er toevallig iemand in jouw buurt woont en deze heeft citrusbling kan je er misschien wat van overkopen(kost eigenlijk al niks als je bvb 50 ml neemt: 1.2 euro dacht ik ), zo kan je heel goedkoop proberen of het wat is voor jou en weet je dat voor volgende keer.

Wat het wassen betreft na de kleibeurt : moet echt niet hoor , als je bvb de s&w neemt(1/1) kan je daarmee de auto netjes afnemen en daar gelijk een wax op doen(= minder werk dan nog eens afspoelen/wassen)
 
Het wordt:

Shampoo: Poorboys SUper Slick and Suds

Kleien: Citrusbling en Dodo Basics of Bling Clay

Wax: Poorboys Nattys Paste Wax

Bandenspul: Poorboys Bold n Bright gel

Droogdoek komt er dan nog bij en dan denk ik dat ik wel aan de slag kan..

Bedankt voor alle reacties!

Groetjes Jasper
 
De wax die jij besteld heb ik nog nooit geprobeerd maar ik lees er wel goede berichten over, de rest gebruik ik zelf ook allemaal en ben daar tevreden over, ik zou nog wel iets van een speciaal sponsje nemen voor de banden te doen met de bold and bright (kijk eens bij meguairs daarvoor).

Banden kun je gewoon schoonmaken met een goedkope afwasborstel van de action en de poorboys shampoo die je besteld, als de borstel te vuil wortd koop je voor een paar stuivers een nieuwe.

Mark